Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“POLAT SES EGZERSİZLERİ” İLE SES EĞİTİMİNİN TEMEL ÖGELERİ VE ÇEŞİTLİ SÖYLEME TEKNİKLERİNE İLİŞKİN KAZANIMLARIN DEVİNİŞSEL BOYUTU VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2018, , 140 - 161, 23.05.2018
https://doi.org/10.22252/ijca.424555

Öz


Bu araştırma, hicâz
makamı dizisi kullanılarak oluşturulan “Polat Ses Egzersizleri” ile bireylere
kazandırılması hedeflenen
Ses
Eğitiminin Temel Ögeleri ve Çeşitli Söyleme Tekniklerine
ilişkin kazanımların
devinişsel boyutunun ve öğrencilerin deney sonrası makamsal ezgilere dayalı
egzersizlere ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.

Araştırma;
“Betimsel Araştırma” ve “Deneysel Araştırma”nın bir türü olan “Tek Gruplu
Öntest-Sontest Modeli” ile yürütülmüştür. Araştırmanın betimsel boyutuna
yönelik problemin bulgularını hedefleyen analizler için belgesel tarama, anket,
görüşme gibi mevcut durumu açıklamaya dönük betimlemeler yapılmıştır.
Araştırmanın deneysel boyutuna yönelik problemin bulgularını hedefleyen
analizler için de “Deneysel Desen”in bir türü olan “Tek Gruplu Öntest-Sontest
Modeli” kullanılmıştır.





Düzenlenmiş
Geleneksel Türk Müziği (THM-TSM) ve Çoksesli Türk Müziği sözlü eserlerinden
yola çıkarak hicâz makamı dizisi ile “Polat Ses Egzersizleri” oluşturulmuştur. Mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin
“Ses Eğitimi” süreçlerindeki temel ögeler ve çeşitli söyleme tekniklerinin
kazandırılmasında katkısının olup olmadığının tespiti, büyük oranda bu amaç
doğrultusunda eğitim verilen tek grup üzerinde öntest ve sontest uygulamaları
arasındaki farka odaklıdır. Çalışma grubu; 2016-2017 eğitim-öğretim yılı
Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri Bölümü birinci
sınıf öğrencilerinden rastgele seçilmiştir. Böylece
öğrencilerin ses eğitiminin temel ögeleri ve çeşitli söyleme teknikleri
hakkındaki bilgi ve becerilerinin minumum ve homojen olabileceği varsayımına
dayandırılmıştır. Deney grubunu oluşturan öğrencilerin deney sonrası “Polat Ses
Egzersizleri”ne ilişkin görüşleri alınmıştır. 

Kaynakça

  • 1. Kurt, Fidan (2004), Bedensel ve Zihinsel Gelişme Tekniklerinin Ses Eğitiminde Kullanılabilirliği, Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlamış Yüksek Lisans Tezi.
  • 2. Levent, Necdet (1998), Türk ve Batı Müziği, Ezgilerde Çokseslilik Yöntemi, İzmir, Piyasa Matbaası.
  • 3. Öztürk, Serkan (2014), Ses Eğitiminde Türkü Söylemeye Yönelik Öğretim Modeli Ve Değerlendirmesi (Elazığ Yöresi Örneği), Ankara, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmış Doktora Tezi.
  • 4. Sağer, Turan, Eroy, Ozan (2014), Türk Müziği Makam Dizilerinin Modern Armoniyle Çok Seslendirilmesi, İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, ISSN: 1309-9876 E-ISSN: 1309-9884 Cilt/Vol. 4 Sayı/No.9 (2014), s. 81-91.
  • 5. Şahin, B. (2009). Metodoloji, Tanrıöğen, A. (Edt.) Bilimsel Araştırma Yöntemleri içinde, Ankara, Anı Yayıncılık.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sibel Polat

Yayımlanma Tarihi 23 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Polat, S. (2018). “POLAT SES EGZERSİZLERİ” İLE SES EĞİTİMİNİN TEMEL ÖGELERİ VE ÇEŞİTLİ SÖYLEME TEKNİKLERİNE İLİŞKİN KAZANIMLARIN DEVİNİŞSEL BOYUTU VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 4(1), 140-161. https://doi.org/10.22252/ijca.424555

https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca