Küreselleşme ve bilgi teknolojilerin gelişmesiyle birlikte örgütler arası rekabet koşulları değişmiştir. Örgüt içi iletişimin kalitesi rekabette önemli bir rol oluşturmaktadır. Bilindiği gibi örgütlerin etkili performans sağlaması finansal raporlamanın kalitesi ve güvenilirliği ile mümkündür. Bu çerçevede örgüt içi finansal veri açıklamalarının kalitesi ve miktarı çalışanların performansına ve örgütün hedeflerine ulaşmasına doğrudan etki yapmaktadır. Açıklamalar doğrultusunda çalışmada Fethiye destinasyonundaki otel işletmelerinin iç iletişim süreçlerinde finansal verilerin nasıl kullanıldığını araştırmak çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Çalışmanın temel amacına bağlı olarak Fethiye’de bulunan beş ve dört yıldızlı 22 otel işletmesinin yöneticileri yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Çalışma sonucunda, örgüt içi iletişimde finansal verilerin kullanımları belirlenerek ihtiyaç duyulan finansal iletişim eğitiminin ne şekilde yapılacağı ve hangi iletişim araçları kullanılarak işletme içinde iletişimin yaygınlaştığı bulunmuştur.
İletişim Örgütsel İletişim Finansal İletişim Finansal Raporlama Otel İşletmeleri
With
the development of globalization and information technologies, competition
conditions among organizations have changed. The quality of internal
communication plays an important role in competition. As it is known, effective
performance of organizations is possible with the quality and reliability of
financial reporting. In this context, the quality and quantity of internal
financial data disclosures have a direct impact on the performance of
employees. In line with the explanations, the main purpose of this study is to
investigate how financial information is used in the internal communication
processes of hotel organizations in Fethiye destination. Depending on the main
purpose of the study, the managers of 22 five and four star hotels in Fethiye
were interviewed semi-structured. As a result of the study, the usage of
financial information in the internal communication was determined and how the
required financial communication training would be conducted and the
communication tools used in the organization became widespread.
Communication Organizational Communication Financial Communication Financial Reporting Hospitality Enterprises
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Özgün Bilimsel Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |