Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Örgüt İçi İletişimde Finansal Verilerin Kullanımlarının Belirlenmesi: Otel İşletmeleri Örneği

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 92 - 106, 30.12.2019
https://doi.org/10.30625/ijctr.581897

Öz

Küreselleşme ve bilgi teknolojilerin gelişmesiyle birlikte örgütler arası rekabet koşulları değişmiştir. Örgüt içi iletişimin kalitesi rekabette önemli bir rol oluşturmaktadır. Bilindiği gibi örgütlerin etkili performans sağlaması finansal raporlamanın kalitesi ve güvenilirliği ile mümkündür. Bu çerçevede örgüt içi finansal veri açıklamalarının kalitesi ve miktarı çalışanların performansına ve örgütün hedeflerine ulaşmasına doğrudan etki yapmaktadır. Açıklamalar doğrultusunda çalışmada Fethiye destinasyonundaki otel işletmelerinin iç iletişim süreçlerinde finansal verilerin nasıl kullanıldığını araştırmak çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Çalışmanın temel amacına bağlı olarak Fethiye’de bulunan beş ve dört yıldızlı 22 otel işletmesinin yöneticileri yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Çalışma sonucunda, örgüt içi iletişimde finansal verilerin kullanımları belirlenerek ihtiyaç duyulan finansal iletişim eğitiminin ne şekilde yapılacağı ve hangi iletişim araçları kullanılarak işletme içinde iletişimin yaygınlaştığı bulunmuştur.

Kaynakça

  • Asif, S. ve Sargeant, A. (2000). Modelling Internal Communications In The Financial Services Sector. European Journal Of Marketing, 34(3/4), 299-318.
  • Azaltun, M., ve Kaya, E. (2006). Konaklama İşletmelerinde Muhasebe Uygulamaları. Detay Yayıncılık.
  • Brownell, J. (1992). Hospitality Managers' Communication Practices. International Journal Of Hospitality Management, 11(2), 111-128.
  • Cohen, D. J., ve Crabtree, B. F. (2008). Evaluative Criteria For Qualitative Research In Health Care: Controversies And Recommendations. The Annals Of Family Medicine, 6(4), 331-339.
  • Çetiner, E. (2002). Konaklama İşletmelerinde Muhasebe Uygulamaları: Konaklama Muhasebesi, Konaklama Yönetim Muhasebesi, Yiyecek-İçecek, İşçilik Maliyet Kontrolü. Gazi Kitabevi.
  • Deveci, B. (2010). Konaklama İşletmeleri Açısından Ağızdan Ağıza İletişimin Tüketicilerin Satın Alma Kararlarına Etkileri: Ankara Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Evsen, E. (2010). Küçük Ve Orta Ölçekli Otel İşletmelerinin Finansman Sorunlarının Çözümünde Finansal Kiralama Alternatifinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güdek, O. (2018). Sözsüz İletişim Unsurlarının İş gören Motivasyonuna Etkisi: Otel İşletmelerine Yönelik Bir Araştırma. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir.
  • Hales, J. (2006). Accounting And Financial Analysis In The Hospitality Industry. Routledge.
  • Hutchins, H. R. (2008). Financial Communication. The International Encyclopedia Of Communication , Donsbach, W. (Ed.) Malden, Ma: Blackwell.
  • Jagels, M. G., ve Coltman, M. M. (2004). Hospitality Management Accounting. John Wiley&Sons.
  • Karaman, A. , Sayın, K. ve Dinç, A. (2015). Communication And It’s Importance In Small Hotel Enterprises: A Research On Silifke / Mersin. 24th Iserd International Conference, Cairo, Egypt, 57-62
  • Koçel, T. (2015). İşletme Yöneticiliği. İstanbul, Beta Basım Yayın.
  • Korpivaara, H. (2015). Financial Data In Internal Communication. Aalto University
  • Kotas, R., ve Conlan, M. (1997). Hospitality Accounting. Cengage Learning EMEA.
  • Kurt, G. ve Uysal, T. U. (2016). Kobilerde Koçluk: Beş Nokta Eğitimi. Gazi Kitapevi.
  • Lahap, J., O’mahony, B., ve Dalrymple, J. (2016). The Importance Of Communication In Improving Service Delivery And Service Quality In The Malaysian Hotel İndustry. Procedia-Social And Behavioral Sciences, 224, 213-220.
  • Law, R., Buhalis, D., ve Cobanoglu, C. (2014). Progress On Information And Communication Technologies In Hospitality And Tourism. International Journal Of Contemporary Hospitality Management, 26(5), 727-750.
  • Lipe, M. G., ve Salterio, S. (2002). A Note On The Judgmental Effects Of The Balanced Scorecard's Information Organization. Accounting, Organizations And Society, 27(6), 531-540.
  • Lolli, J. (2013). Perceptions Of The İmportance And Preparedness Of Interpersonal Communication Skills Of The Entry-Level Hospitality Leader: Implications For Hospitality Educators. Journal Of Teaching In Travel ve Tourism, 13(4), 354-373.
  • Nikolich, M. A., ve Sparks, B. A. (1995). The Hospitality Service Encounter: The Role Of Communication. Hospitality Research Journal, 19(2), 43-56.
  • Özaslan, S. (2009). Sözsüz İletişimin Örgütsel İletişim Tatminine Etkileri: Çanakkale’deki Konaklama İşletmelerine Yönelik Bir Araştıra. Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale
  • Schmidgall, R. S. (1998). Performance Measures Used In Hotel Companies. In Accounting and Finance For The International Hospitality Industry (Pp. 3-18). Butterworth-Heinemann.
  • Shkembi, K (2018). Otel İşletmelerinde Müşteri Gözüyle Çalışan İletişimi Ve Çalışan Gözüyle Kurumsal İtibar Algısı: Antalya İli Örneği. Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara
  • Şenel, S. A. (2007). Turizm Sektöründe Yatırım Kararları. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2007(1), 1-12.
  • Şengel, S. (2018). Konaklama İşletmeleri Muhasebesi. Detay Yayıncılık, 3. Baskı.
  • Weik, M. H. ( 1996). Communications Standard Dictionary. New York, Chapman ve Hall
  • Wolvin, A. D. (1994). Communication In The Hospitality Industry. International Journal Of Hospitality Management, 13(3), 195-199.
  • Zureck, A. (2015). Financial Communication In Small And Medium-Sized Enterprises. (Pp. 23-35). Springer Gabler, Wiesbaden.

Determination of the Use of Financial Information in Internal Communication: The Case of Hotel Organizations

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 92 - 106, 30.12.2019
https://doi.org/10.30625/ijctr.581897

Öz

With
the development of globalization and information technologies, competition
conditions among organizations have changed. The quality of internal
communication plays an important role in competition. As it is known, effective
performance of organizations is possible with the quality and reliability of
financial reporting. In this context, the quality and quantity of internal
financial data disclosures have a direct impact on the performance of
employees. In line with the explanations, the main purpose of this study is to
investigate how financial information is used in the internal communication
processes of hotel organizations in Fethiye destination. Depending on the main
purpose of the study, the managers of 22 five and four star hotels in Fethiye
were interviewed semi-structured. As a result of the study, the usage of
financial information in the internal communication was determined and how the
required financial communication training would be conducted and the
communication tools used in the organization became widespread.

Kaynakça

  • Asif, S. ve Sargeant, A. (2000). Modelling Internal Communications In The Financial Services Sector. European Journal Of Marketing, 34(3/4), 299-318.
  • Azaltun, M., ve Kaya, E. (2006). Konaklama İşletmelerinde Muhasebe Uygulamaları. Detay Yayıncılık.
  • Brownell, J. (1992). Hospitality Managers' Communication Practices. International Journal Of Hospitality Management, 11(2), 111-128.
  • Cohen, D. J., ve Crabtree, B. F. (2008). Evaluative Criteria For Qualitative Research In Health Care: Controversies And Recommendations. The Annals Of Family Medicine, 6(4), 331-339.
  • Çetiner, E. (2002). Konaklama İşletmelerinde Muhasebe Uygulamaları: Konaklama Muhasebesi, Konaklama Yönetim Muhasebesi, Yiyecek-İçecek, İşçilik Maliyet Kontrolü. Gazi Kitabevi.
  • Deveci, B. (2010). Konaklama İşletmeleri Açısından Ağızdan Ağıza İletişimin Tüketicilerin Satın Alma Kararlarına Etkileri: Ankara Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Evsen, E. (2010). Küçük Ve Orta Ölçekli Otel İşletmelerinin Finansman Sorunlarının Çözümünde Finansal Kiralama Alternatifinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güdek, O. (2018). Sözsüz İletişim Unsurlarının İş gören Motivasyonuna Etkisi: Otel İşletmelerine Yönelik Bir Araştırma. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir.
  • Hales, J. (2006). Accounting And Financial Analysis In The Hospitality Industry. Routledge.
  • Hutchins, H. R. (2008). Financial Communication. The International Encyclopedia Of Communication , Donsbach, W. (Ed.) Malden, Ma: Blackwell.
  • Jagels, M. G., ve Coltman, M. M. (2004). Hospitality Management Accounting. John Wiley&Sons.
  • Karaman, A. , Sayın, K. ve Dinç, A. (2015). Communication And It’s Importance In Small Hotel Enterprises: A Research On Silifke / Mersin. 24th Iserd International Conference, Cairo, Egypt, 57-62
  • Koçel, T. (2015). İşletme Yöneticiliği. İstanbul, Beta Basım Yayın.
  • Korpivaara, H. (2015). Financial Data In Internal Communication. Aalto University
  • Kotas, R., ve Conlan, M. (1997). Hospitality Accounting. Cengage Learning EMEA.
  • Kurt, G. ve Uysal, T. U. (2016). Kobilerde Koçluk: Beş Nokta Eğitimi. Gazi Kitapevi.
  • Lahap, J., O’mahony, B., ve Dalrymple, J. (2016). The Importance Of Communication In Improving Service Delivery And Service Quality In The Malaysian Hotel İndustry. Procedia-Social And Behavioral Sciences, 224, 213-220.
  • Law, R., Buhalis, D., ve Cobanoglu, C. (2014). Progress On Information And Communication Technologies In Hospitality And Tourism. International Journal Of Contemporary Hospitality Management, 26(5), 727-750.
  • Lipe, M. G., ve Salterio, S. (2002). A Note On The Judgmental Effects Of The Balanced Scorecard's Information Organization. Accounting, Organizations And Society, 27(6), 531-540.
  • Lolli, J. (2013). Perceptions Of The İmportance And Preparedness Of Interpersonal Communication Skills Of The Entry-Level Hospitality Leader: Implications For Hospitality Educators. Journal Of Teaching In Travel ve Tourism, 13(4), 354-373.
  • Nikolich, M. A., ve Sparks, B. A. (1995). The Hospitality Service Encounter: The Role Of Communication. Hospitality Research Journal, 19(2), 43-56.
  • Özaslan, S. (2009). Sözsüz İletişimin Örgütsel İletişim Tatminine Etkileri: Çanakkale’deki Konaklama İşletmelerine Yönelik Bir Araştıra. Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale
  • Schmidgall, R. S. (1998). Performance Measures Used In Hotel Companies. In Accounting and Finance For The International Hospitality Industry (Pp. 3-18). Butterworth-Heinemann.
  • Shkembi, K (2018). Otel İşletmelerinde Müşteri Gözüyle Çalışan İletişimi Ve Çalışan Gözüyle Kurumsal İtibar Algısı: Antalya İli Örneği. Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara
  • Şenel, S. A. (2007). Turizm Sektöründe Yatırım Kararları. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2007(1), 1-12.
  • Şengel, S. (2018). Konaklama İşletmeleri Muhasebesi. Detay Yayıncılık, 3. Baskı.
  • Weik, M. H. ( 1996). Communications Standard Dictionary. New York, Chapman ve Hall
  • Wolvin, A. D. (1994). Communication In The Hospitality Industry. International Journal Of Hospitality Management, 13(3), 195-199.
  • Zureck, A. (2015). Financial Communication In Small And Medium-Sized Enterprises. (Pp. 23-35). Springer Gabler, Wiesbaden.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Özgün Bilimsel Makale
Yazarlar

Doğan Çaprak 0000-0003-4507-8461

Tuğba Uçma Uysal 0000-0002-3652-7221

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 25 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çaprak, D., & Uçma Uysal, T. (2019). Örgüt İçi İletişimde Finansal Verilerin Kullanımlarının Belirlenmesi: Otel İşletmeleri Örneği. Uluslararası Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(2), 92-106. https://doi.org/10.30625/ijctr.581897