Lake Salda has become an important center of attraction especially in recent years with its natural beauties and has become a frequent destination for local and foreign tourists. On the other hand, factors such as climate change, global warming and construction threaten the sustainability of Lake Salda and put it in danger of extinction. The purpose of this study is to consider last chance tourism as a destination marketing strategy and to reveal whether Lake Salda is considered as a last chance tourism destination in the national print media. In the first part of the study, the concept of last chance tourism and the destinations of last chance tourism in Turkey was mentioned, and in the research section, the news of 32 national newspaper operating on a daily basis in Turkey on Lake Salda were examined, and a total of 1718 news reached between 2012 and 2021. Then, the obtained data were analyzed by content analysis method. As a result of the analysis, it was seen that there were “extinction” and “drought” codes that could be associated with last chance tourism in the news, but the number of news containing these codes was very low, and the news generally consisted of promotial, tourism and protection activities. Therefore, it has been concluded that Lake Salda is not described as a last chance tourism destination in national newspapers. In the discussion and conclusion part, the limitation of the study was stated, the findings were interpreted and suggestions were made for the future studies.
Lake Salda Last Chance Tourism Destination Marketing National Print Media
Salda Gölü, sahip olduğu doğal güzellikler ile özellikle son yıllarda önemli bir çekim merkezi haline gelmiş, yerli ve yabancı turistlerin uğrak noktası olmuştur. Öte yandan, iklim değişikliği, küresel ısınma ve yapılaşma gibi etmenler Salda Gölü’nün sürdürülebilirliğini tehdit etmekte ve yok olma tehlikesi ile karşı karşıya bırakmaktadır. Bu çalışmanın amacı, bir destinasyon pazarlaması stratejisi olarak son şans turizmini ele almak ve ulusal yazılı basında Salda Gölü’nün bir son şans turizmi destinasyonu olarak değerlendirilip değerlendirilmediğini ortaya koymaktır. Çalışmanın birinci bölümünde son şans turizmi kavramına ve Türkiye’de bulunan son şans turizmi destinasyonlarına değinilmiş, araştırma bölümünde ise Türkiye’de günlük olarak faaliyet gösteren 32 adet ulusal gazetenin Salda Gölü ile ilgili yapmış olduğu haberler incelenmiş ve 2012 ile 2021 yılları arasında toplam 1718 habere ulaşılmıştır. Daha sonra elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, ele alınan haberlerde son şans turizmi ile ilişkilendirilebilecek “yok olma” ve “kuraklık” kodlarının bulunduğu, ancak bu kodları içeren haber sayısının oldukça az olduğu, yapılan haberlerin genellikle tanıtım, turizm ve koruma faaliyetlerini içeren içeriklerden oluştuğu görülmüştür. Dolayısıyla, ulusal gazetelerde Salda Gölü’nün bir son şans turizmi destinasyonu olarak nitelendirilmediği sonucuna ulaşılmıştır. Tartışma ve sonuç kısmında ise çalışmanın sınırlılığı belirtilmiş, bulgular yorumlanmış ve gelecek çalışmalara öneriler getirilmeye çalışılmıştır.
Salda Gölü Son Şans Turizmi Destinasyon Pazarlama Ulusal Yazılı Medya
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Özgün Bilimsel Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: Özel Sayı |