Sosyal medyanın gelişmesi, insanların ürünler ve bunları sağlayan işletmeler hakkında başkalarıyla iletişim kurmasını kolaylaştırmıştır. Bu gelişme, tüketicilerin restoranlar hakkında yorum yapmasına olanak tanırken işletmeler açısından da performans üzerinde oldukça etkili hale gelmiştir. Tüketicilerin çevrimiçi yapmış oldukları bu değerlendirmeler restoran tercihinde karar verme sürecini etkilerken aynı zamanda restoran performansını da önemli ölçüde etkilediği ifade edilmiştir. Dolayısıyla restoranları değerlendiren uygulamalar dikkat çekmeye başlamıştır. Bu uygulamalarla beraber tüketiciler aldığı hizmeti puanlama, değerlendirme ve yorumlama fırsatı bulmaktadır. İşletmeler ise bu tür uygulamaları ciddi bir rekabet aracı olarak görmekte ve takip etmektedir. Restoranları değerlendiren uygulamalardan biri olan Yelp, San Francisco-Kaliforniya merkezli olup 2004 yılında kurulmuştur. Halka açık bir Amerikan şirketidir. Bu şirket, işletmeler yani restoranlar hakkında incelemeler yayınlayan Yelp.com web sitesini ve aynı zamanda Yelp mobil uygulamasını geliştirmiştir. Bu uygulamada kullanıcılar işletmeyle ilgili bir ile 5 yıldız derecelendirme sistemi kullanarak aldığı hizmetin değerlendirmesini yapabilmektedir. Yelp 2021 yılında, çeşitli data setlerinin yayınlandığı “www.kaggle.com” (veri bilimciler ve makine öğrenimi uygulayıcılarından oluşan çevrimiçi topluluk) üzerinden veri paylaşımında bulunmuştur. Bu noktadan hareketle araştırmanın amacı, Yelp uygulamasındaki restoranların Keşifsel Veri Analizi kullanılarak incelenmesidir. Keşifsel Veri Analizi ise, genellikle istatistiksel grafikler ve diğer veri görselleştirme yöntemlerini kullanarak temel özelliklerini özetlemek için veri kümelerini analiz etme yaklaşımıdır. Araştırmanın veri setini ise kaggle’da yer alan data seti oluşturmaktadır. Sonuçlara bakıldığında, kullanıcıların yıllar üzerindeki yorum artış miktarı analiz edilerek pandemi etkisi fark edilmiştir. Restoran incelemesinde “great, love, amazing, awesome ve bad” yorumlarda kullanılan en sık kelimeler olarak görülmektedir.
Yelp EDA Keşifsel Veri Analizi Restoranların Değerlendirilmesi Python
The development of social media has made it easier for people to communicate with others about products and the businesses that provide them. While this development allows consumers to comment on restaurants, it has also become very effective on the performance of businesses. It has been stated that these online evaluations made by consumers affect the decision-making process in restaurant selection and also significantly affect restaurant performance. Therefore, applications that evaluate restaurants have begun to attract attention. With these applications, consumers have the opportunity to rate, evaluate and comment on the service they receive. Businesses see such practices as a serious competitive tool and follow them. Yelp, one of the applications that evaluate restaurants, is based in San Francisco-California and was founded in 2004. It is a publicly traded American company. This company developed the website Yelp.com, which publishes reviews of businesses, namely restaurants, as well as the Yelp mobile app. In this application, users can evaluate the service they receive by using a one to 5 star rating system. In 2021, Yelp shared data through “www.kaggle.com” (an online community of data scientists and machine learning practitioners), where various data sets were published. Starting from this point, the purpose of the research is to examine the restaurants in the Yelp application using Exploratory Data Analysis. Exploratory Data Analysis is an approach to analyzing data sets to summarize their key features, often using statistical graphs and other data visualization methods. The data set of the research is the data set in Kaggle. Looking at the results, the pandemic effect was noticed by analyzing the increase in users' comments over the years. In restaurant reviews, “great, love, amazing, awesome and bad” are seen as the most frequently used words in the comments.
Yelp EDA Exploratory Data Analysis Evaluation of Restaurants Python
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Özgün Bilimsel Makale |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1 |