Yazım Kuralları

IJDES YAZAR REHBERİ
Dergide, aşağıda belirtilen yazım kurallarına uygun olarak hazırlanan eserler hakem değerlendirme sürecine alınabilir:

Yayın dili Türkçe ve İngilizcedir.
Bir çalışmanın uzunluğu, referanslar, tablolar ve ekler hariç nicel çalışmalarda 5000, nitel çalışmalarda 8000, karma desenli çalışmalarda 10.000 sözcüğü aşmayacak biçimde hazırlanmalıdır.

Gönderilen makalede yer alan tablo, şekil, resim, grafiklerin derginin sayfa boyutları dışına taşmaması ve APA-7 stiline uygun olmasına dikkat edilmelidir. Ayrıca istenildiği takdirde tablo, şekil, resim, grafik vb. unsurlarda daha küçük punto ve tek aralık kullanılabilir.

Makale her biri ayrı bir sayfada başlamak kaydıyla aşağıdaki bölümleri içermelidir:

Başlık: Başlık 12 kelimeyi geçmemelidir.

 Özet: Özet 250 kelimeyi aşmamalıdır. Özet araştırmanın geçmişi (Background), amacı (Purpose), kullanılan yöntem (Methods), bulgular (Results) ve tartışma (Discussion) alt başlıklardan oluşmalıdır.

Makale giriş, yöntem, bulgular, tartışma, sonuç ve öneriler bölümlerinden oluşmalıdır.

Makale yazımında, metin içi atıflarda ve kaynakça hazırlamada APA-7 stili kullanılmalıdır.

Örnek gösterimler:

Kitap:

Kıncal, R. Y. (2015). Vatandaşlık bilgisi (4. baskı). Ankara: Nobel.

Kitap bölümü:

Yolcusoy, Ö., & Çetinkaya, G. (2021). Sorularla konuşma eğitimi. ÖT. Kara (Ed.), Sorularla Türkçe eğitimi (1, 115-161). Asos.

Çeviri kitap:

Bowlby, J. (2012). Bağlanma (T. V. Soylu, Çev.). Pinhan Yayıncılık. (Orijinal eserin basım tarihi 1969).

Freud, S. (1961). The interpretation of dreams: The complete and definitive text (J. Strachey, Trans.). Science Editions (Original work published 1900).


Tez:

Kutu, H. (2011). Yaşam temelli ARCS öğretim modeliyle 9. sınıf kimya dersi “Hayatımızda kimya” ünitesinin öğretimi (Tez No. 299754) [Doktora tezi, Atatürk Üniversitesi-Erzurum]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.

Süreli yayınlarda tek yazarlı makale:

Bennett, R. E. (2011). Formative assessment: A critical review. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 18(1), 5-25. https://doi.org/10.1080/0969594X.2010.513678

Süreli yayınlarda iki yazarlı makale:

Martin, L. E., & Potts, G. F. (2004). Reward sensitivity in impulsivity. Neuroreport, 15(9), 1519-1522. http://doi.org/10.1097/01.wnr.0000132920.12990.b9

Doi yoksa:

Küçükoğlu, A., & Ozan, C. (2013). Sınıf öğretmenliği alanındaki lisansüstü tezlere yönelik bir içerik analizi. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 4(12), 27-47. http://www.ijoess.com

Son Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 11:09:49

19190   23681    19386    19387