Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2024, , 41 - 52, 09.01.2024
https://doi.org/10.24331/ijere.1176980

Öz

Kaynakça

  • Anderson G. L., & Jones, F. (2000). Knowledge generation in educational administration from the inside out: The promises and perils of site-based, administrator research. Educational Administration Quarterly, 36(3), 428-464. doi:10.1177/00131610021969056.
  • Aslanargun, E. (2007). Modern eğitim yönetimi anlayışına yönelik eleştiriler ve postmodern eğitim yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 13(2), 195-212.
  • Aslanargun, E. (2011).Türkiye’de okul yönetimi ve atama yönetmelikleri. e-Journal of New World Sciences Academy (NWSA), Education Sciences, 1C0466, 6(4), 2646-2659.
  • Aslanargun, E. (2012) Okul müdürlerinin atanmaları sürecinde idari yargı kararları ve öne çıkan değerler. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 18(3), 347-376.
  • Aydın, A. ve Uysal, Ş. (2011). Türkiye’de ve yurt dışında eğitim yönetimi alanında yapılan doktora tezlerinin konu, yöntem ve sonuçlar açısından değerlendirilmesi. Eurasian Journal of Educational Research, 42, 1-14.
  • Aydın, A., Erdağ, C. ve Sarıer, Y. (2010). Eğitim yönetimi alanında yayınlanan makalelerin konu, yöntem ve sonuçlar açısından karşılaştırılması. Eurasian Journal of Educational Research, 39, 37-58.
  • Aypay, A., Baloğlu N. ve Karadağ, E. (2010, Mayıs). Eğitim yönetimi araştırmalarına analitik bir bakış: Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi dergisinin analizi-2004 ile 2009-. 5. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresinde sunulan bildiri. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Aypay, A., Çoruk, A., Yazgan, A. D., Kartal, O. Y., Tunçer, B., Attila, S. M. ve Erman, B. (2010). Eğitim yönetimi araştırmalarının durumu: Eğitim yönetimi dergilerinin analizi 1999-2007. Eurasian Journal of Educational Research, 39, 59-77.
  • Aydın, M.(1994). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatiboğlu Yayınevi.
  • Balcı, A. (1990a). Eğitim yönetiminde araştırma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23(1), 81-94.
  • Balcı, A. (1990b). Türkiye’de eğitim araştırmalarının durumu: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi örneği. Eğitim bilimleri birinci ulusal kongresi bildirileri III: Eğitim yönetimi ve planlaması ve halk eğitimi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını. ss. 89-120.
  • Balcı, A. (1991). Eğitim yönetiminde kuram ve araştırma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 24(2), 735-746.
  • Balcı, A. (1992). Eğitim örgütlerine yeni bakış açıları: Kuram-araştırma ilişkisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 25(1), 27-45.
  • Balcı, A. (1988a) Eğitim yönetimi araştırmalarının durumu: EAQ’de 1970-1985 arasında yayınlanan araştırmalar. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 21(1-2), 432-433.
  • Balcı, A. (1988b). Eğitim yöneticisinin yetiştirilmesi. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 21(1-2) 435-448.
  • Balcı, A. (2003). Eğitim Örgütlerine Yeni bakış açıları: Kuram-Araştırma İlişkisi II. Eğitim Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 33, 26-61.
  • Balcı, A. (2008) Türkiye'de eğitim yönetiminin bilimleşme düzeyi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi 14(2), 181-209.
  • Balcı, A. (2011). Eğitim yönetiminin değişen bağlamı ve eğitim yönetimi programlarına etkisi. TED Eğitim ve Bilim, 36(162), 196-208.
  • Balcı, A. ve Apaydın, Ç. (2009) Türkiye’de eğitim yönetimi araştırmalarının durumu: Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi dergisi örneği. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(59), 325-343.
  • Bates, R. (1980). Bureaucracy, Professionalism And Knowledge: Structures Of Authority And Control, Educational Research and Perspectives, 7(2), 66-76.
  • Bates, R. J. (2001). Eleştirel teori açısından eğitim yönetimi. (Çev: S. Turan ve M. Şişman). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 7(28), 573-592.
  • Beatty, B. R. (2007a). Feeling the future of school leadership: Learning to lead with the emotions in mind. Learning & Managing, 13(2), 44-65.
  • Beatty, B. R. (2007b). Going through the emotions: Leadership that gets to the heart of school renewal. Australian Journal of Education, 51(3), 328-340.
  • Beycioğlu, K. ve Dönmez, B. (2006). Eğitim yönetiminde kuramsal bilginin üretimine ve uygulanmasına ilişkin bir değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 47(12 ), 317-342.
  • Boyan, N. J. (1981). Follow the leader: commentary on research in educational administration. Educational Research, 10(2), 6-13.
  • Bridges, E. M. (1982). Research on the school administrator: the state of the art, 1967-1980. Educational Administration Quarterly, 18(3), 12-33.
  • Bush, T. (1999). Crisis or crossroads? The discipline of educational management in the late 1990s. Educational Management and Administration, 27(3), 52-239.
  • Byrd, J., ve Colleen, E. (2009). Statistical applications in two leading educational administration journals. Journal of Educational Administration, 47(4), 508-520.
  • Byrd, K. J. (2007). A call for statistical reform in education administration quarterly. Educational Administration Quarterly, 43(3), 381-391. doi:10.1177/0013161X06297137.
  • Campell, R. F. (1979). A critique of educational administration quarterly. Educational Administration Quarterly, 15(3), 1-19. doi: 10.177/0013131X7901500303.
  • Çelik, C. (1997). Eğitim yönetiminde kuramsal gelişmeler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3(1), 31-43.
  • Çınkır, Ş. (2016). Türkiye’de eğitim yönetimi ve denetimi bilim dalında yapılan tezlere ilişkin bir inceleme. Prof. Dr. Ziya Bursalıoğlu’na armağan (Edt: A. Balcı ve İ. Aydın). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını. ss. 303-336.
  • Demirhan, G. (2015). Türkiye’de eğitim yönetimi alanında araştırma geleneği ve paradigmaların gömülü teori bağlamında değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Ekşi, A. ve Okutan, M. (2007). 2000-2003 yılları arasında eğitim yönetimi teftişi planlaması ve ekonomisi alanında yapılmış olan yüksek lisans tez özetleri çalışması. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 5-7 Eylül 2007, Tokat.
  • Gorard, S. (2005). Current contexts for research in educational leadership and management. Educational Management Administration & Leadership, 33(2), 155-164. doi:10.177/1741143205051050.
  • Gough, D. (2007). Weight of evidence: A framework for the appraisal of the quality and relevance of evidence. Research Papers in Education 22(2), 213–228.
  • Greenfield, T. B. (1978). Reflection on organization theory and the truth of irreconcilable realities. Educational Administration Quarterly, 14(2), 1-23.
  • Haas, E., Wilson, Y., Cobb, C. D., Hyle, A. E., Jordan, K., & Kearney, K. S. (2007). Assessing influence on the field: An analysis of citation to educational administration quarterly, 1979-2003. Educational Administration Quarterly, 43(4), 494-513. doi:10.1177/ 0013161 X07299437.
  • Haller, E. (1979). Questionnaires and dissertations in educational administration. Educational Administration Quarterly, 15(1), 47-66. doi:10.1177/0013131X7901500104.
  • Hallinger, P. (2013). A conceptual framework for reviews of research in educational leadership and management. Journal of Educational Administration 51(2), 126–149.
  • Hallinger, P. (2014). Reviewing reviews of research in educational leadership: An empirical assessment. Educational Administration Quarterly, 50(4), 539- 576.
  • Hallinger, P. ve Chen, J. (2015). Review of research on educational leadership and management in Asia: A comparative analysis of research topics and methods, 1995–2012. Educational Management Administration and Leadership, 43(1), 5-27.
  • Hallinger, P. (2017). Surfacing a hidden literature: A systematic review of research on educational leadership and management in Africa. Educational Management Administration & Leadership, 46(3), 362-384.
  • Heck, R. H., ve Hallinger, P. (2005). The study of educational leadership and management. Educational Management Administration and Leadership, 33(2), 229-244.
  • Hoy, W. K. (1986). Recent trends in theory and research in educational administration. Educational Administration Quarterly, 18(3), 12-23.
  • Karadağ, E. (2009a). Türkiye’de eğitim bilimleri alanında yapılmış doktora tezlerinin tematik ve metodolojik açıdan incelemesi: Bir durum çalışması Yayımlanmamış doktora tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Knapp, T. R. (1982). The unit and the context of the analysis for research in educational administration. Educational Administration Quarterly, 18(1), 1-13. doi:10.1177/0013161X82018001002.
  • Oakley, A. (2002). Social science and evidence-based everything: The case of education. Educational Review, 54(3), 277-286.
  • Okutan, M. ve Ekşi, A. (2007, Ağustos). 2000-2003 Yılları Arasında Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması Ve Ekonomisi Alanında Yapılmış Olan Yüksek Lisans Tez Özetleri Çalışması, XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat.
  • Oplatka, I. (2009). The field of educational administration: A historical overview of scholarly attempts to recognize epistemological identities, meanings, and boundaries from the 1960s onwards. Journal of Educational Administration, 47(1), 8-35.
  • Örücü, D. (2006). Ankara`daki eğitim yönetimi akademisyenlerinin algılarından eğitim yönetiminin akademik bir alan olarak Türkiye’deki güncel durumunun irdelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Park, S. H. (1999). The development of Richard Bates’s critical theory in educational administration. Journal of Educational Administration, 37(4), 367-388.
  • Samier, E. A. (2008). On the kitschification of educational administration: An aesthetic critique of theory and practice in the field. International Studies in Educational Administration, 36(3), 3-18.
  • Şahin-Fırat, N. (2006). Pozitivist yaklaşımın eğitim yönetimi alanına yansıması, alana getirdiği katkı ve sınırlılıkları. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 40-51.
  • Şentürk, İ. ve Turan, S. (2012). Foucault’un iktidar analizi bağlamında eğitim yönetimine ilişkin bir değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 18(2), 243-272.
  • Şimşek, H. (1997). Pozitivizm ötesi paradigmatik dönüşüm ve eğitim yönetiminde kuram ve uygulamada yeni yaklaşımlar. Eğitim Yönetimi, 3(1), 97-109.
  • Şimşek, H. (2005). Eğitim yönetimi bilimin neresinde. http://www.hasansimsek.net. Erişim Tarihi: 1.6.2019.
  • Şişman, M. (1996a). Yönetim kuramları ve kültürlerarası farklılaşma açısından yönetim uygulamaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2(2), 295-308.
  • Şişman, M. (1998) Eğitim yönetiminde kuram ve araştırmada alternatif paradigma ve yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 4(16), 395-407.
  • Turan, S. (1998). Critical theory and the field of educational administration: Toward a humane science. Paper Presented at the 50th National Council of Professors of Educational Administration (NCPEA), Alaska, USA, 3-8 August.
  • Turan, S. ve Şişman, M. (2001). Okul yöneticileri için standartlar: Eğitim yöneticilerinin bilgi temelleri üzerine düşünceler. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(4), 68-87.
  • Turan, S. (2006). Türk eğitim sisteminde yeni paradigma arayışları. Eğitimciler Birliği Sendikası Bildiriler Kitabı. 4-5 Kasım. Ankara: Eğitim-Bir-Sen Yayınları: 16, 306-316.
  • Turan, S. (2007). Krizdeki bilim dalı: Eğitim yönetimi, teftişi, planlaması ve ekonomisi. XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. 5-7 Eylül 2007. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat.
  • Turan, S. (2009). Alansız alan: Eğitim yönetiminin sınırlarını tartışmaya açmak. IV. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 14-15 Mayıs 2009, EYEDDER, Denizli.
  • Turan, S. (2013). Eğitim yönetimi alanında üretilen Batılı bilginin eleştirisine giriş. VIII. Eğitim Yönetimi Kongresi, 7-9 Kasım 2013, İstanbul. Türkiye.
  • Turan, S. ve Şişman, M. (2013). Eğitim yönetimi alanında üretilen bilimsel bilgi ve batılı biliş tarzının eleştirisine giriş. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 19(4), 505-514.
  • Turan, S. (2014). Ahlaki açıdan modern okulun açmazı: Eleştirel bir bakış. Yeni Türkiye Dergisi, 10(58), 246-252.
  • Turan, S., Karadağ, E., Bektaş, F. ve Yalçın, M. (2014). Türkiye’de eğitim yönetiminde bilgi üretimi: Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi 2003-2013 yayınlarının incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 20(1), 93-119.
  • Turan, S.,Yücel, C.,Karataş, E.,Demirhan, G., (2010). Okul müdürlerinin yerinden yönetim hakkındaki görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 3(1), 1-18
  • Turan, S., Bektaş, F., Yalçın, M. ve Armağan, Y. (2016b). Eğitim yönetimi alanında bilgi üretim süreci: Eğitim yönetimi kongrelerinin rolü ve serüveni üzerine bir değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 22(1), 81-108.
  • Türer, C. (2005). Yüksek lisans tezlerinin planlanması ve değerlendirilmesi üzerine bazı düşünceler, Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi 26-28 Eylül 2005’de sunuldu, II. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu.
  • Uysal, Ş. (2013). Türkiye’de eğitim yönetimi teftişi planlaması ve ekonomisi alanındaki doktora tezlerinin içerik analizi. Yayımlanmamış doktora tezi. Eskişehir OGÜ.
  • Yılmaz, K. (2016). Türkiye’de eğitim yönetimi alanındaki batı etkisi üzerine bir değerlendirme. Eleştirel eğitim yönetimi yazıları (Edt: K. Yılmaz). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 65-114.
  • Yılmaz, K. (2018). Türkiye’deki eğitim yönetimi alanı ile ilgili çalışmalara eleştirel bir bakış. Journal of Human Sciences, 15(1), 123-154. doi:10.14687/jhs.v15i1.4833

A Thematic Analysis On Articles Published In The Field Of Educational Administration After 2000s.

Yıl 2024, , 41 - 52, 09.01.2024
https://doi.org/10.24331/ijere.1176980

Öz

The purpose of this study is to identify emerging trends and tendencies of educational administration in Turkey and abroad after the 2000s. It is aimed to analyze the articles published in the journals of educational administration from a thematic perspective and to draw comparative results. With the thematic analysis of the articles published in selected journals which are considered important in the field of education administration, it is aimed to reach general assessments of the situation by uncovering the trends in Turkey and the world and examining the similarities and differences in these trends. Leadership as an emerging theme was the most frequently studied category, school improvement, school psychology, administrative structure, and processes followed this. While the themes such as racism, equality, women managers, and gender differences were among the most examined themes in the foreign articles, the situation was the opposite in local articles. In local articles, resolving organizational conflicts and ensuring unity of organization, the members of the organization being attached to the organization, maintaining the order of school and classroom, and ensuring student discipline were underlined. Articles published in the local journal are much more about other educational issues than administration and leadership.

Kaynakça

  • Anderson G. L., & Jones, F. (2000). Knowledge generation in educational administration from the inside out: The promises and perils of site-based, administrator research. Educational Administration Quarterly, 36(3), 428-464. doi:10.1177/00131610021969056.
  • Aslanargun, E. (2007). Modern eğitim yönetimi anlayışına yönelik eleştiriler ve postmodern eğitim yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 13(2), 195-212.
  • Aslanargun, E. (2011).Türkiye’de okul yönetimi ve atama yönetmelikleri. e-Journal of New World Sciences Academy (NWSA), Education Sciences, 1C0466, 6(4), 2646-2659.
  • Aslanargun, E. (2012) Okul müdürlerinin atanmaları sürecinde idari yargı kararları ve öne çıkan değerler. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 18(3), 347-376.
  • Aydın, A. ve Uysal, Ş. (2011). Türkiye’de ve yurt dışında eğitim yönetimi alanında yapılan doktora tezlerinin konu, yöntem ve sonuçlar açısından değerlendirilmesi. Eurasian Journal of Educational Research, 42, 1-14.
  • Aydın, A., Erdağ, C. ve Sarıer, Y. (2010). Eğitim yönetimi alanında yayınlanan makalelerin konu, yöntem ve sonuçlar açısından karşılaştırılması. Eurasian Journal of Educational Research, 39, 37-58.
  • Aypay, A., Baloğlu N. ve Karadağ, E. (2010, Mayıs). Eğitim yönetimi araştırmalarına analitik bir bakış: Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi dergisinin analizi-2004 ile 2009-. 5. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresinde sunulan bildiri. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Aypay, A., Çoruk, A., Yazgan, A. D., Kartal, O. Y., Tunçer, B., Attila, S. M. ve Erman, B. (2010). Eğitim yönetimi araştırmalarının durumu: Eğitim yönetimi dergilerinin analizi 1999-2007. Eurasian Journal of Educational Research, 39, 59-77.
  • Aydın, M.(1994). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatiboğlu Yayınevi.
  • Balcı, A. (1990a). Eğitim yönetiminde araştırma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23(1), 81-94.
  • Balcı, A. (1990b). Türkiye’de eğitim araştırmalarının durumu: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi örneği. Eğitim bilimleri birinci ulusal kongresi bildirileri III: Eğitim yönetimi ve planlaması ve halk eğitimi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını. ss. 89-120.
  • Balcı, A. (1991). Eğitim yönetiminde kuram ve araştırma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 24(2), 735-746.
  • Balcı, A. (1992). Eğitim örgütlerine yeni bakış açıları: Kuram-araştırma ilişkisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 25(1), 27-45.
  • Balcı, A. (1988a) Eğitim yönetimi araştırmalarının durumu: EAQ’de 1970-1985 arasında yayınlanan araştırmalar. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 21(1-2), 432-433.
  • Balcı, A. (1988b). Eğitim yöneticisinin yetiştirilmesi. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 21(1-2) 435-448.
  • Balcı, A. (2003). Eğitim Örgütlerine Yeni bakış açıları: Kuram-Araştırma İlişkisi II. Eğitim Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 33, 26-61.
  • Balcı, A. (2008) Türkiye'de eğitim yönetiminin bilimleşme düzeyi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi 14(2), 181-209.
  • Balcı, A. (2011). Eğitim yönetiminin değişen bağlamı ve eğitim yönetimi programlarına etkisi. TED Eğitim ve Bilim, 36(162), 196-208.
  • Balcı, A. ve Apaydın, Ç. (2009) Türkiye’de eğitim yönetimi araştırmalarının durumu: Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi dergisi örneği. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(59), 325-343.
  • Bates, R. (1980). Bureaucracy, Professionalism And Knowledge: Structures Of Authority And Control, Educational Research and Perspectives, 7(2), 66-76.
  • Bates, R. J. (2001). Eleştirel teori açısından eğitim yönetimi. (Çev: S. Turan ve M. Şişman). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 7(28), 573-592.
  • Beatty, B. R. (2007a). Feeling the future of school leadership: Learning to lead with the emotions in mind. Learning & Managing, 13(2), 44-65.
  • Beatty, B. R. (2007b). Going through the emotions: Leadership that gets to the heart of school renewal. Australian Journal of Education, 51(3), 328-340.
  • Beycioğlu, K. ve Dönmez, B. (2006). Eğitim yönetiminde kuramsal bilginin üretimine ve uygulanmasına ilişkin bir değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 47(12 ), 317-342.
  • Boyan, N. J. (1981). Follow the leader: commentary on research in educational administration. Educational Research, 10(2), 6-13.
  • Bridges, E. M. (1982). Research on the school administrator: the state of the art, 1967-1980. Educational Administration Quarterly, 18(3), 12-33.
  • Bush, T. (1999). Crisis or crossroads? The discipline of educational management in the late 1990s. Educational Management and Administration, 27(3), 52-239.
  • Byrd, J., ve Colleen, E. (2009). Statistical applications in two leading educational administration journals. Journal of Educational Administration, 47(4), 508-520.
  • Byrd, K. J. (2007). A call for statistical reform in education administration quarterly. Educational Administration Quarterly, 43(3), 381-391. doi:10.1177/0013161X06297137.
  • Campell, R. F. (1979). A critique of educational administration quarterly. Educational Administration Quarterly, 15(3), 1-19. doi: 10.177/0013131X7901500303.
  • Çelik, C. (1997). Eğitim yönetiminde kuramsal gelişmeler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3(1), 31-43.
  • Çınkır, Ş. (2016). Türkiye’de eğitim yönetimi ve denetimi bilim dalında yapılan tezlere ilişkin bir inceleme. Prof. Dr. Ziya Bursalıoğlu’na armağan (Edt: A. Balcı ve İ. Aydın). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını. ss. 303-336.
  • Demirhan, G. (2015). Türkiye’de eğitim yönetimi alanında araştırma geleneği ve paradigmaların gömülü teori bağlamında değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Ekşi, A. ve Okutan, M. (2007). 2000-2003 yılları arasında eğitim yönetimi teftişi planlaması ve ekonomisi alanında yapılmış olan yüksek lisans tez özetleri çalışması. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 5-7 Eylül 2007, Tokat.
  • Gorard, S. (2005). Current contexts for research in educational leadership and management. Educational Management Administration & Leadership, 33(2), 155-164. doi:10.177/1741143205051050.
  • Gough, D. (2007). Weight of evidence: A framework for the appraisal of the quality and relevance of evidence. Research Papers in Education 22(2), 213–228.
  • Greenfield, T. B. (1978). Reflection on organization theory and the truth of irreconcilable realities. Educational Administration Quarterly, 14(2), 1-23.
  • Haas, E., Wilson, Y., Cobb, C. D., Hyle, A. E., Jordan, K., & Kearney, K. S. (2007). Assessing influence on the field: An analysis of citation to educational administration quarterly, 1979-2003. Educational Administration Quarterly, 43(4), 494-513. doi:10.1177/ 0013161 X07299437.
  • Haller, E. (1979). Questionnaires and dissertations in educational administration. Educational Administration Quarterly, 15(1), 47-66. doi:10.1177/0013131X7901500104.
  • Hallinger, P. (2013). A conceptual framework for reviews of research in educational leadership and management. Journal of Educational Administration 51(2), 126–149.
  • Hallinger, P. (2014). Reviewing reviews of research in educational leadership: An empirical assessment. Educational Administration Quarterly, 50(4), 539- 576.
  • Hallinger, P. ve Chen, J. (2015). Review of research on educational leadership and management in Asia: A comparative analysis of research topics and methods, 1995–2012. Educational Management Administration and Leadership, 43(1), 5-27.
  • Hallinger, P. (2017). Surfacing a hidden literature: A systematic review of research on educational leadership and management in Africa. Educational Management Administration & Leadership, 46(3), 362-384.
  • Heck, R. H., ve Hallinger, P. (2005). The study of educational leadership and management. Educational Management Administration and Leadership, 33(2), 229-244.
  • Hoy, W. K. (1986). Recent trends in theory and research in educational administration. Educational Administration Quarterly, 18(3), 12-23.
  • Karadağ, E. (2009a). Türkiye’de eğitim bilimleri alanında yapılmış doktora tezlerinin tematik ve metodolojik açıdan incelemesi: Bir durum çalışması Yayımlanmamış doktora tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Knapp, T. R. (1982). The unit and the context of the analysis for research in educational administration. Educational Administration Quarterly, 18(1), 1-13. doi:10.1177/0013161X82018001002.
  • Oakley, A. (2002). Social science and evidence-based everything: The case of education. Educational Review, 54(3), 277-286.
  • Okutan, M. ve Ekşi, A. (2007, Ağustos). 2000-2003 Yılları Arasında Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması Ve Ekonomisi Alanında Yapılmış Olan Yüksek Lisans Tez Özetleri Çalışması, XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat.
  • Oplatka, I. (2009). The field of educational administration: A historical overview of scholarly attempts to recognize epistemological identities, meanings, and boundaries from the 1960s onwards. Journal of Educational Administration, 47(1), 8-35.
  • Örücü, D. (2006). Ankara`daki eğitim yönetimi akademisyenlerinin algılarından eğitim yönetiminin akademik bir alan olarak Türkiye’deki güncel durumunun irdelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Park, S. H. (1999). The development of Richard Bates’s critical theory in educational administration. Journal of Educational Administration, 37(4), 367-388.
  • Samier, E. A. (2008). On the kitschification of educational administration: An aesthetic critique of theory and practice in the field. International Studies in Educational Administration, 36(3), 3-18.
  • Şahin-Fırat, N. (2006). Pozitivist yaklaşımın eğitim yönetimi alanına yansıması, alana getirdiği katkı ve sınırlılıkları. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 40-51.
  • Şentürk, İ. ve Turan, S. (2012). Foucault’un iktidar analizi bağlamında eğitim yönetimine ilişkin bir değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 18(2), 243-272.
  • Şimşek, H. (1997). Pozitivizm ötesi paradigmatik dönüşüm ve eğitim yönetiminde kuram ve uygulamada yeni yaklaşımlar. Eğitim Yönetimi, 3(1), 97-109.
  • Şimşek, H. (2005). Eğitim yönetimi bilimin neresinde. http://www.hasansimsek.net. Erişim Tarihi: 1.6.2019.
  • Şişman, M. (1996a). Yönetim kuramları ve kültürlerarası farklılaşma açısından yönetim uygulamaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2(2), 295-308.
  • Şişman, M. (1998) Eğitim yönetiminde kuram ve araştırmada alternatif paradigma ve yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 4(16), 395-407.
  • Turan, S. (1998). Critical theory and the field of educational administration: Toward a humane science. Paper Presented at the 50th National Council of Professors of Educational Administration (NCPEA), Alaska, USA, 3-8 August.
  • Turan, S. ve Şişman, M. (2001). Okul yöneticileri için standartlar: Eğitim yöneticilerinin bilgi temelleri üzerine düşünceler. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(4), 68-87.
  • Turan, S. (2006). Türk eğitim sisteminde yeni paradigma arayışları. Eğitimciler Birliği Sendikası Bildiriler Kitabı. 4-5 Kasım. Ankara: Eğitim-Bir-Sen Yayınları: 16, 306-316.
  • Turan, S. (2007). Krizdeki bilim dalı: Eğitim yönetimi, teftişi, planlaması ve ekonomisi. XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. 5-7 Eylül 2007. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat.
  • Turan, S. (2009). Alansız alan: Eğitim yönetiminin sınırlarını tartışmaya açmak. IV. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 14-15 Mayıs 2009, EYEDDER, Denizli.
  • Turan, S. (2013). Eğitim yönetimi alanında üretilen Batılı bilginin eleştirisine giriş. VIII. Eğitim Yönetimi Kongresi, 7-9 Kasım 2013, İstanbul. Türkiye.
  • Turan, S. ve Şişman, M. (2013). Eğitim yönetimi alanında üretilen bilimsel bilgi ve batılı biliş tarzının eleştirisine giriş. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 19(4), 505-514.
  • Turan, S. (2014). Ahlaki açıdan modern okulun açmazı: Eleştirel bir bakış. Yeni Türkiye Dergisi, 10(58), 246-252.
  • Turan, S., Karadağ, E., Bektaş, F. ve Yalçın, M. (2014). Türkiye’de eğitim yönetiminde bilgi üretimi: Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi 2003-2013 yayınlarının incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 20(1), 93-119.
  • Turan, S.,Yücel, C.,Karataş, E.,Demirhan, G., (2010). Okul müdürlerinin yerinden yönetim hakkındaki görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 3(1), 1-18
  • Turan, S., Bektaş, F., Yalçın, M. ve Armağan, Y. (2016b). Eğitim yönetimi alanında bilgi üretim süreci: Eğitim yönetimi kongrelerinin rolü ve serüveni üzerine bir değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 22(1), 81-108.
  • Türer, C. (2005). Yüksek lisans tezlerinin planlanması ve değerlendirilmesi üzerine bazı düşünceler, Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi 26-28 Eylül 2005’de sunuldu, II. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu.
  • Uysal, Ş. (2013). Türkiye’de eğitim yönetimi teftişi planlaması ve ekonomisi alanındaki doktora tezlerinin içerik analizi. Yayımlanmamış doktora tezi. Eskişehir OGÜ.
  • Yılmaz, K. (2016). Türkiye’de eğitim yönetimi alanındaki batı etkisi üzerine bir değerlendirme. Eleştirel eğitim yönetimi yazıları (Edt: K. Yılmaz). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 65-114.
  • Yılmaz, K. (2018). Türkiye’deki eğitim yönetimi alanı ile ilgili çalışmalara eleştirel bir bakış. Journal of Human Sciences, 15(1), 123-154. doi:10.14687/jhs.v15i1.4833
Toplam 74 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tuğba Cozoğlu 0000-0002-0550-5054

Engin Aslanargun

Erken Görünüm Tarihi 30 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 9 Ocak 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Cozoğlu, T., & Aslanargun, E. (2024). A Thematic Analysis On Articles Published In The Field Of Educational Administration After 2000s. International Journal of Educational Research Review, 9(1), 41-52. https://doi.org/10.24331/ijere.1176980
AMA Cozoğlu T, Aslanargun E. A Thematic Analysis On Articles Published In The Field Of Educational Administration After 2000s. IJERE. Ocak 2024;9(1):41-52. doi:10.24331/ijere.1176980
Chicago Cozoğlu, Tuğba, ve Engin Aslanargun. “A Thematic Analysis On Articles Published In The Field Of Educational Administration After 2000s”. International Journal of Educational Research Review 9, sy. 1 (Ocak 2024): 41-52. https://doi.org/10.24331/ijere.1176980.
EndNote Cozoğlu T, Aslanargun E (01 Ocak 2024) A Thematic Analysis On Articles Published In The Field Of Educational Administration After 2000s. International Journal of Educational Research Review 9 1 41–52.
IEEE T. Cozoğlu ve E. Aslanargun, “A Thematic Analysis On Articles Published In The Field Of Educational Administration After 2000s”., IJERE, c. 9, sy. 1, ss. 41–52, 2024, doi: 10.24331/ijere.1176980.
ISNAD Cozoğlu, Tuğba - Aslanargun, Engin. “A Thematic Analysis On Articles Published In The Field Of Educational Administration After 2000s”. International Journal of Educational Research Review 9/1 (Ocak 2024), 41-52. https://doi.org/10.24331/ijere.1176980.
JAMA Cozoğlu T, Aslanargun E. A Thematic Analysis On Articles Published In The Field Of Educational Administration After 2000s. IJERE. 2024;9:41–52.
MLA Cozoğlu, Tuğba ve Engin Aslanargun. “A Thematic Analysis On Articles Published In The Field Of Educational Administration After 2000s”. International Journal of Educational Research Review, c. 9, sy. 1, 2024, ss. 41-52, doi:10.24331/ijere.1176980.
Vancouver Cozoğlu T, Aslanargun E. A Thematic Analysis On Articles Published In The Field Of Educational Administration After 2000s. IJERE. 2024;9(1):41-52.

International Journal of Educational Research Review (ISSN:2458-9322)
International Journal of Educational Research Review publishes scholarly articles that are of general significance to the education research community and that come from a wide range of areas. The International Journal of Educational Research Review aims to provide a forum for scholarly understanding of the field of education. Articles focus upon concepts, research, review and practices that emphasizes the intersections between education research and other fields, raises new questions, and develops innovative approaches to our understandings of pressing issues.
The range of topics covered in the International Journal of Educational Research Review include; read full aims and scope; https://www.ijere.com/page/journal-scopes
Peer Review Policy: All articles in this journal will undergo initial editor screening, rigorous double-anonymous peer review, and review by the editorial board.
Double-blind peer review
International Journal of Educational Research Review follows a double-blind reviewing procedure. This means that the author will remain anonymous to the reviewers throughout peer review. It is the responsibility of the author to anonymize the manuscript and any associated materials. read full Peer Review Policy; https://www.ijere.com/page/peer-review-policy
Ownership and management
IJERE journal is hosted by Dergipark/Tubitak. IJERE Journal is published with the support of Sakarya University Faculty of Education/TURKEY.
Governing body
Editor in Chief
Dr. Serhat Arslan, Gazi University, serhatarslan@gazi.edu.tr ,  Turkey
read full Governing body /Ownership and management/ Editorial board member ; https://www.ijere.com/page/editorial-board
Copyright and licensing
Copyright Statement
Copyright violation is an important, and possibly related, ethical issue. Authors should check their manuscripts for possible breaches of copyright law (e.g., where permissions are needed for quotations, artwork or tables taken from other publications or from other freely available sources on the Internet) and secure the necessary permissions before submission to International Journal of Educational Research Review.
read full Copyright and licensing; https://www.ijere.com/page/copyright-and-licensing-open-access-statement