Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2023, Cilt: 8 Sayı: 3, 396 - 406, 13.07.2023
https://doi.org/10.24331/ijere.1167626

Öz

Kaynakça

  • Abaslı, K. (2018). Örgütsel dışlanma, işe yabancılaşma ve örgütsel sinizm ilişkisine yönelik öğretmen görüşleri (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Andersson, L. M. (1996). Employee cynicism: An examination using a contract violation frame work. Human Relations, 49(11), 1395-1418.
  • Andersson, L. M., & Bateman, T. S. (1997). Cynicism in the work place: Some causes and effects. Journal of Organizational Behavior: The International Journal of Industrial, Occupational and Organizational Psychology and Behavior, 18(5), 449-469.
  • Angın, T. (2019). Çok uluslu işletmelerde çalışan yalnızlığı ve örgütsel sinizm ilişkisinin belirlenmesine yönelik bir araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Ayık, A. (2015). An analysis of the relationship between organizational communication and organizational cynicism according to teachers perceptions in Turkey. Educational Research and Reviews, 10(5), 547-555.
  • Bakioglu, F., & Kiraz, Z. (2019). Loneliness and resilience of teacher candidates: The mediator role of cynicism. International Online Journal of Educational Sciences, 11(3), 62-72.
  • Brandes, P., Dharwadkar, R., & Dean, J. W. (1999). Does organizational cynicism matter? Employee and supervisor perspectives on work outcomes. Eastern academy of management proceedings, 150-153. Outstanding Empirical Paper Award.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri (Geliştirilmiş 2. baskı). Pegem A Yayıncılık.
  • De Bakker, E. (2007). Integrity and cynicism: Possibilities and constraints of moral communication. Journal of Agricultural and Environmental Ethics, 20(1), 119-136.
  • De JongGierveld, J. (1987). Developing and testing a model of loneliness. Journal of Personel Social Psychology, 53(1), 119-128.
  • Dean, J. W., Brandes, P., & Dharwadkar, R. (1998). Organizational cynicism. Academy of Management Review, 23(2), 341-352.
  • Demirtaş, Z., Özdemir, T. Y., & Küçük, Ö. (2016). Okulların bürokratik yapısı, örgütsel sessizlik ve örgütsel sinizm arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 22(2), 193-216.
  • Doğan, S., & Uğurlu, C. T. (2014). Okul yöneticilerinin etik liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel sinizm algıları arasındaki ilişki. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(3), 489-516.
  • Doğan, T., Çetin, B., & Sungur, M. Z. (2009). İş yaşamında yalnızlık ölçeği Türkçe formunun geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 10(6), 271-277.
  • Ergen, H., ve İnce, Ş. (2017). İlköğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeyleri: Mersin örneği. Hacettepe Journal of Educational Research, 3(1), 37-57.
  • Geçtan, E. (1999). İnsan olmak. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Helvacı, M. A., & Çetin, A.(2012). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeylerinin belirlenmesi. Turkish Studies, 7(3), 1475-1497.
  • James, M. S. (2005). Antecedents and consequences of cynicism in organizations: An examination of the potentialpositive and negative effects on school systems (Unpublished Doctor Dissertation). The Florida State University, College of Business, Florida.
  • Kahveci, G., & Demirtaş, Z. (2015). İlkokul, ortaokul ve lise öğretmenlerinin örgütsel sinizm algılarının incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(52), 69-85.
  • Kalağan, G. (2009). Araştırma görevlilerinin örgütsel destek algıları ile örgütsel sinizm tutumları arasındaki ilişki (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Kalağan, G., & Güzeller, C. O. (2010). Öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeylerinin incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(27), 83-97.
  • Kaplan, M. S. (2011). Öğretmenlerin iş yerinde yalnızlık duygularının okullardaki örgütsel güven düzeyi ve bazı değişkenler açısından incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Karaduman, M. (2013). İş yaşamında yalnızlık algısının örgütsel vatandaşlık davranışı ile ilişkisi ve öğretmenler üzerinde bir uygulama (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayınevi.
  • Kayaalp, E., & Özdemir, T. Y. (2019). Öğretmenlerin örgütsel sessizlik, örgütsel yalnızlık ve örgütsel yabancılaşma algılarının örgütsel sinizm düzeyleriyle ilişkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(38), 101-113.
  • Malhotra, N. K. (2004). Marketing research and applied orientation,(4. Edition). Pearson Prentice Hall.
  • Mantere, S., & Martinsuo, M. (2001). Adopting and questioning strategy: Exploring the roles of cynicism and dissent. In 17th EGOS-Europen Group for Organisation Studies Colloquium, July 5-7, 1-25.
  • Neto, F. (2006). Dimensions and correlates of social axioms among a portuguese sample. Individual Differences Research, 4(5), 340-351.
  • Oğuz, E., & Kalkan, M. (2014). Öğretmenlerin iş yaşamında algıladıkları yalnızlık ile sosyal destek düzeyleri arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 13(3), 787-795.
  • Özgan, H., Külekçi, E., & Özkan, M. (2012). Öğretim elemanlarının örgütsel sinizm ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 4(1), 196-205.
  • Reichers, A. E., Wanous, J. P., & Austin, J. T. (1997). Understanding and managing cynicism about organizational change. Academy of management perspectives, 11(1), 48-59.
  • Sezgin Nartgün, Ş., & Demirer, S. (2012). Öğretmenlerin örgütsel sessizlik ile iş yaşamında yalnızlık düzeylerine ilişkin görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 139-157.
  • Sezgin Nartgün, Ş., & Kalay, M. (2014). Öğretmenlerin örgütsel destek, örgütsel özdeşleşme ile örgütsel sinizm düzeylerine ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 9(2), 1361-1376.
  • Sezgin, Nartgün, Ş., & Kartal, V. (2013). Öğretmenlerin örgütsel sinizm ve örgütsel sessizlik hakkındaki görüşleri. Bartın University Journal of Faculty of Education, 2(2), 47-67.
  • Terzi, A. R., & Derin, R. (2016). Relation between democratic leadership and organizational cynicism. Journal of Education and Learning, 5(3), 193-204.
  • Tokgöz, N. ve Yılmaz, H. (2008), Örgütsel sinisizm: Eskişehir ve Alanya’daki otel işletmelerinde bir uygulama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 238-305.
  • Wanous, J. P., Reichers, A. E., & Austin, J. T. (2000). Cynicism about organizational change: Measurement, antecedents, and correlates. Group & Organization Management, 25(2), 132-153.
  • Weiss, R. S. (1973). Loneliness: The experience of emotional and social ısolation. Cambridge, MA: The MIT Pres.
  • Wright S. L., Burt C. D. B., & Strongman K. T. (2006). Loneliness in the workplace: Construct definition and scale development. NZ J Psychol, 35, 59-68.
  • Wright, S. L. (2005). Loneliness in the work place. Doctor of Philosophy, University of Canterbury. Yıldız, K. (2013). Örgütsel bağlılık ile örgütsel sinizm ve örgütsel muhalefet arasındaki ilişki. Electronic Turkish Studies, 8(6), 853-879.
  • Yoldaş, A., & Salihoğlu, G. H. (2015). Türkiye’deki akademisyenlerin iş yaşamında yalnızlık ve örgütsel sinizm yönelimleri arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir çalışma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(3), 451-470.
  • Yüksel, H., & Şahin, S. (2017). The Relationship between organizational cynicism and Organizational commitment. European Journal of Education Studies, 3(8), 289-311.
  • Zikmund, W. G. (1997). Business research methods (5. Edition). The Dryden Press.

Investigation of Teachers' Perception Levels of Organizational Cynicism and Organizational Loneliness

Yıl 2023, Cilt: 8 Sayı: 3, 396 - 406, 13.07.2023
https://doi.org/10.24331/ijere.1167626

Öz

This research was carried out to determine the organizational cynicism and organizational loneliness perception levels of teachers in the distance education process. It was tried to determine whether the opinions of the teachers differ significantly in terms of gender, branch, marital status and seniority. In this context, the relatonal survey model was preferred as the research model. The universe of the research consists of teachers working in Edirne. The sample of the study consists of 324 teachers selected by convenience sampling method, which is one of the non-random sampling methods. Organizational Cynicism Scale and Loneliness at Work Scale were used to collect data. Descriptive statistics were made on the collected data. As a result of the research; it was determined that while teachers' perceptions of organizational cynicism in the distance education process differed significantly according to gender, branch and seniority variables, it did not differ significantly according to the marital status variable. It was determined that teachers' organizational loneliness perceptions differed significantly according to gender, marital status and branch variables, but did not differ significantly according to professional seniority variable. It was determined that there was a positive and moderate relationship between teachers' perceptions of organizational cynicism and organizational loneliness, and that organizational cynicism was a significant predictor of organizational loneliness. As a result of the research, it was emphasized the importance of supporting teachers' perceptions of organizational cynicism and organizational loneliness with qualitative studies, especially in terms of better understanding in the distance education process.

Kaynakça

  • Abaslı, K. (2018). Örgütsel dışlanma, işe yabancılaşma ve örgütsel sinizm ilişkisine yönelik öğretmen görüşleri (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Andersson, L. M. (1996). Employee cynicism: An examination using a contract violation frame work. Human Relations, 49(11), 1395-1418.
  • Andersson, L. M., & Bateman, T. S. (1997). Cynicism in the work place: Some causes and effects. Journal of Organizational Behavior: The International Journal of Industrial, Occupational and Organizational Psychology and Behavior, 18(5), 449-469.
  • Angın, T. (2019). Çok uluslu işletmelerde çalışan yalnızlığı ve örgütsel sinizm ilişkisinin belirlenmesine yönelik bir araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Ayık, A. (2015). An analysis of the relationship between organizational communication and organizational cynicism according to teachers perceptions in Turkey. Educational Research and Reviews, 10(5), 547-555.
  • Bakioglu, F., & Kiraz, Z. (2019). Loneliness and resilience of teacher candidates: The mediator role of cynicism. International Online Journal of Educational Sciences, 11(3), 62-72.
  • Brandes, P., Dharwadkar, R., & Dean, J. W. (1999). Does organizational cynicism matter? Employee and supervisor perspectives on work outcomes. Eastern academy of management proceedings, 150-153. Outstanding Empirical Paper Award.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri (Geliştirilmiş 2. baskı). Pegem A Yayıncılık.
  • De Bakker, E. (2007). Integrity and cynicism: Possibilities and constraints of moral communication. Journal of Agricultural and Environmental Ethics, 20(1), 119-136.
  • De JongGierveld, J. (1987). Developing and testing a model of loneliness. Journal of Personel Social Psychology, 53(1), 119-128.
  • Dean, J. W., Brandes, P., & Dharwadkar, R. (1998). Organizational cynicism. Academy of Management Review, 23(2), 341-352.
  • Demirtaş, Z., Özdemir, T. Y., & Küçük, Ö. (2016). Okulların bürokratik yapısı, örgütsel sessizlik ve örgütsel sinizm arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 22(2), 193-216.
  • Doğan, S., & Uğurlu, C. T. (2014). Okul yöneticilerinin etik liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel sinizm algıları arasındaki ilişki. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(3), 489-516.
  • Doğan, T., Çetin, B., & Sungur, M. Z. (2009). İş yaşamında yalnızlık ölçeği Türkçe formunun geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 10(6), 271-277.
  • Ergen, H., ve İnce, Ş. (2017). İlköğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeyleri: Mersin örneği. Hacettepe Journal of Educational Research, 3(1), 37-57.
  • Geçtan, E. (1999). İnsan olmak. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Helvacı, M. A., & Çetin, A.(2012). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeylerinin belirlenmesi. Turkish Studies, 7(3), 1475-1497.
  • James, M. S. (2005). Antecedents and consequences of cynicism in organizations: An examination of the potentialpositive and negative effects on school systems (Unpublished Doctor Dissertation). The Florida State University, College of Business, Florida.
  • Kahveci, G., & Demirtaş, Z. (2015). İlkokul, ortaokul ve lise öğretmenlerinin örgütsel sinizm algılarının incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(52), 69-85.
  • Kalağan, G. (2009). Araştırma görevlilerinin örgütsel destek algıları ile örgütsel sinizm tutumları arasındaki ilişki (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Kalağan, G., & Güzeller, C. O. (2010). Öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeylerinin incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(27), 83-97.
  • Kaplan, M. S. (2011). Öğretmenlerin iş yerinde yalnızlık duygularının okullardaki örgütsel güven düzeyi ve bazı değişkenler açısından incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Karaduman, M. (2013). İş yaşamında yalnızlık algısının örgütsel vatandaşlık davranışı ile ilişkisi ve öğretmenler üzerinde bir uygulama (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayınevi.
  • Kayaalp, E., & Özdemir, T. Y. (2019). Öğretmenlerin örgütsel sessizlik, örgütsel yalnızlık ve örgütsel yabancılaşma algılarının örgütsel sinizm düzeyleriyle ilişkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(38), 101-113.
  • Malhotra, N. K. (2004). Marketing research and applied orientation,(4. Edition). Pearson Prentice Hall.
  • Mantere, S., & Martinsuo, M. (2001). Adopting and questioning strategy: Exploring the roles of cynicism and dissent. In 17th EGOS-Europen Group for Organisation Studies Colloquium, July 5-7, 1-25.
  • Neto, F. (2006). Dimensions and correlates of social axioms among a portuguese sample. Individual Differences Research, 4(5), 340-351.
  • Oğuz, E., & Kalkan, M. (2014). Öğretmenlerin iş yaşamında algıladıkları yalnızlık ile sosyal destek düzeyleri arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 13(3), 787-795.
  • Özgan, H., Külekçi, E., & Özkan, M. (2012). Öğretim elemanlarının örgütsel sinizm ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 4(1), 196-205.
  • Reichers, A. E., Wanous, J. P., & Austin, J. T. (1997). Understanding and managing cynicism about organizational change. Academy of management perspectives, 11(1), 48-59.
  • Sezgin Nartgün, Ş., & Demirer, S. (2012). Öğretmenlerin örgütsel sessizlik ile iş yaşamında yalnızlık düzeylerine ilişkin görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 139-157.
  • Sezgin Nartgün, Ş., & Kalay, M. (2014). Öğretmenlerin örgütsel destek, örgütsel özdeşleşme ile örgütsel sinizm düzeylerine ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 9(2), 1361-1376.
  • Sezgin, Nartgün, Ş., & Kartal, V. (2013). Öğretmenlerin örgütsel sinizm ve örgütsel sessizlik hakkındaki görüşleri. Bartın University Journal of Faculty of Education, 2(2), 47-67.
  • Terzi, A. R., & Derin, R. (2016). Relation between democratic leadership and organizational cynicism. Journal of Education and Learning, 5(3), 193-204.
  • Tokgöz, N. ve Yılmaz, H. (2008), Örgütsel sinisizm: Eskişehir ve Alanya’daki otel işletmelerinde bir uygulama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 238-305.
  • Wanous, J. P., Reichers, A. E., & Austin, J. T. (2000). Cynicism about organizational change: Measurement, antecedents, and correlates. Group & Organization Management, 25(2), 132-153.
  • Weiss, R. S. (1973). Loneliness: The experience of emotional and social ısolation. Cambridge, MA: The MIT Pres.
  • Wright S. L., Burt C. D. B., & Strongman K. T. (2006). Loneliness in the workplace: Construct definition and scale development. NZ J Psychol, 35, 59-68.
  • Wright, S. L. (2005). Loneliness in the work place. Doctor of Philosophy, University of Canterbury. Yıldız, K. (2013). Örgütsel bağlılık ile örgütsel sinizm ve örgütsel muhalefet arasındaki ilişki. Electronic Turkish Studies, 8(6), 853-879.
  • Yoldaş, A., & Salihoğlu, G. H. (2015). Türkiye’deki akademisyenlerin iş yaşamında yalnızlık ve örgütsel sinizm yönelimleri arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir çalışma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(3), 451-470.
  • Yüksel, H., & Şahin, S. (2017). The Relationship between organizational cynicism and Organizational commitment. European Journal of Education Studies, 3(8), 289-311.
  • Zikmund, W. G. (1997). Business research methods (5. Edition). The Dryden Press.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seyfettin Abdurrezzak 0000-0001-9892-7506

Yalçın Varol Yıldızbaş 0000-0002-9134-4276

Ramazan Özkul 0000-0001-9757-6062

Ümit Doğan 0000-0002-8144-9744

Erken Görünüm Tarihi 5 Temmuz 2023
Yayımlanma Tarihi 13 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Abdurrezzak, S., Yıldızbaş, Y. V., Özkul, R., Doğan, Ü. (2023). Investigation of Teachers’ Perception Levels of Organizational Cynicism and Organizational Loneliness. International Journal of Educational Research Review, 8(3), 396-406. https://doi.org/10.24331/ijere.1167626
AMA Abdurrezzak S, Yıldızbaş YV, Özkul R, Doğan Ü. Investigation of Teachers’ Perception Levels of Organizational Cynicism and Organizational Loneliness. IJERE. Temmuz 2023;8(3):396-406. doi:10.24331/ijere.1167626
Chicago Abdurrezzak, Seyfettin, Yalçın Varol Yıldızbaş, Ramazan Özkul, ve Ümit Doğan. “Investigation of Teachers’ Perception Levels of Organizational Cynicism and Organizational Loneliness”. International Journal of Educational Research Review 8, sy. 3 (Temmuz 2023): 396-406. https://doi.org/10.24331/ijere.1167626.
EndNote Abdurrezzak S, Yıldızbaş YV, Özkul R, Doğan Ü (01 Temmuz 2023) Investigation of Teachers’ Perception Levels of Organizational Cynicism and Organizational Loneliness. International Journal of Educational Research Review 8 3 396–406.
IEEE S. Abdurrezzak, Y. V. Yıldızbaş, R. Özkul, ve Ü. Doğan, “Investigation of Teachers’ Perception Levels of Organizational Cynicism and Organizational Loneliness”, IJERE, c. 8, sy. 3, ss. 396–406, 2023, doi: 10.24331/ijere.1167626.
ISNAD Abdurrezzak, Seyfettin vd. “Investigation of Teachers’ Perception Levels of Organizational Cynicism and Organizational Loneliness”. International Journal of Educational Research Review 8/3 (Temmuz 2023), 396-406. https://doi.org/10.24331/ijere.1167626.
JAMA Abdurrezzak S, Yıldızbaş YV, Özkul R, Doğan Ü. Investigation of Teachers’ Perception Levels of Organizational Cynicism and Organizational Loneliness. IJERE. 2023;8:396–406.
MLA Abdurrezzak, Seyfettin vd. “Investigation of Teachers’ Perception Levels of Organizational Cynicism and Organizational Loneliness”. International Journal of Educational Research Review, c. 8, sy. 3, 2023, ss. 396-0, doi:10.24331/ijere.1167626.
Vancouver Abdurrezzak S, Yıldızbaş YV, Özkul R, Doğan Ü. Investigation of Teachers’ Perception Levels of Organizational Cynicism and Organizational Loneliness. IJERE. 2023;8(3):396-40.

International Journal of Educational Research Review (ISSN:2458-9322)
International Journal of Educational Research Review publishes scholarly articles that are of general significance to the education research community and that come from a wide range of areas. The International Journal of Educational Research Review aims to provide a forum for scholarly understanding of the field of education. Articles focus upon concepts, research, review and practices that emphasizes the intersections between education research and other fields, raises new questions, and develops innovative approaches to our understandings of pressing issues.
The range of topics covered in the International Journal of Educational Research Review include; read full aims and scope; https://www.ijere.com/page/journal-scopes
Peer Review Policy: All articles in this journal will undergo initial editor screening, rigorous double-anonymous peer review, and review by the editorial board.
Double-blind peer review
International Journal of Educational Research Review follows a double-blind reviewing procedure. This means that the author will remain anonymous to the reviewers throughout peer review. It is the responsibility of the author to anonymize the manuscript and any associated materials. read full Peer Review Policy; https://www.ijere.com/page/peer-review-policy
Ownership and management
IJERE journal is hosted by Dergipark/Tubitak. IJERE Journal is published with the support of Sakarya University Faculty of Education/TURKEY.
Governing body
Editor in Chief
Dr. Serhat Arslan, Gazi University, serhatarslan@gazi.edu.tr ,  Turkey
read full Governing body /Ownership and management/ Editorial board member ; https://www.ijere.com/page/editorial-board
Copyright and licensing
Copyright Statement
Copyright violation is an important, and possibly related, ethical issue. Authors should check their manuscripts for possible breaches of copyright law (e.g., where permissions are needed for quotations, artwork or tables taken from other publications or from other freely available sources on the Internet) and secure the necessary permissions before submission to International Journal of Educational Research Review.
read full Copyright and licensing; https://www.ijere.com/page/copyright-and-licensing-open-access-statement