Çizgi film izlemek, çocukların duyuşsal gelişimleri üzerinde büyük etkiye sahip olan olağan çocuk aktivitelerinden biridir. Bu araştırmada genel olarak çizgi filmlerin ilkokul öğrencilerinin duyuşsal özellikleri üzerindeki etkilerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmanın yöntemi nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma yöntemdir. Çalışmada nicel verilerin toplanıp analiz edildikten sonra nitel verilerin toplandığı açıklayıcı sıralı desen kullanılmıştır Araştırmanın nicel verileri Mersin ilinin Tarsus ilçesinde öğrenim gören 126 ilkokul öğrencisinden elde edilmiştir. Araştırmanın nitel verileri ise 12 öğrenci ile görüşme yapılarak elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre çizgi filmlerin ilkokul öğrencilerinin duyuşsal özellikleri üzerinde oldukça yüksek bir etkisi vardır. Bu etkinin düzeyi kız öğrencilerde erkek öğrencilere göre daha fazladır. Ancak çizgi filmlerin ilkokul öğrencilerinin duyuşsal özellikleri üzerindeki etkisini sınıf düzeyleri değiştirmemektedir. Yapılan görüşmelerde çocukların çizgi filmlere yönelik olumlu duygular geliştirdikleri sonucuna varılmıştır.
Watching cartoons is one of the usual children's activities that have a great impact on children's affective development. In this study, it was aimed to reveal the effects of cartoons on the affective characteristics of primary school students in general. The method of the research is a mixed method research design in which quantitative and qualitative research methods are used together. In the study, after the quantitative data were collected and analyzed, the explanatory sequential design in which the qualitative data were collected was used. The quantitative data of the study were obtained from 126 primary school students studying in Tarsus, Mersin. The qualitative data of the study were obtained by interviewing 12 students. According to the results of the research, cartoons have a very high effect on the affective characteristics of primary school students. The level of this effect is higher in female students than in male students. However, the effect of cartoons on the affective characteristics of primary school students is not changed according to their grades. In the interviews, it was concluded that the children developed positive feelings towards cartoons.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ağustos 2021 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 2 |
ISSN: 2667-5870