Bu çalışma, ilköğretim matematik
eğitimi ve ortaöğretim matematik eğitimi öğrencilerinin matematiksel muhakeme
(akıl yürütme) düzeylerini belirlemek amacıyla 2015–2016 eğitim-öğretim yılı
bahar döneminde bir üniversitenin eğitim fakültesinin ilköğretim matematik
öğretmenliği ve ortaöğretim matematik öğretmenliği lisans programlarında
öğrenim gören toplam 174 öğrenci ile yapılmıştır. Araştırmada nicel araştırma
yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama
aracı olarak 20 adet çoktan seçmeli ve altı adet açık uçlu sorudan oluşan iki
aşamalı «Matematiksel Muhakeme Değerlendirme Ölçeği» kullanılmıştır. Verilerin
analizi aşamasında her bir öğrencinin teste verdiği cevaplar incelenerek
matematiksel muhakeme puanı belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre,
ilköğretim matematik öğretmenliği ve ortaöğretim matematik öğretmenliği
öğrencilerinin matematiksel akıl yürütme beceri düzeylerinin orta düzeyde
olduğu görülmektedir. İlköğretim ve ortaöğretim matematik öğretmenliği
öğrencileri matematiksel muhakeme puanları ortalama bakımından incelendiğinde,
ortaöğretim öğrencilerinin ilköğretim öğrencilerine göre daha başarılı
oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca ölçek boyutları düşünüldüğünde, çözüm
yolunun ve sonucun doğruluğuna karar verebilme ve çözüm için mantıklı
tartışmalar geliştirebilme ve rutin olmayan problemleri çözebilme boyutlarında
öğrencilerin doğru cevaplama yüzdelerinin azaldığı görülmektedir.
Matematiksel akıl yürütme becerisi matematiksel muhakeme becerisi matematik eğitimi öğrencileri öğretmen adayı
This study was conducted
with a total of 174 students studying in the primary school mathematics
education and secondary school mathematics education undergraduate programs of
the faculty of education of a university in the spring term of the 2015-2016
academic year in order to determine the skill levels of mathematical reasoning
levels of primary school and secondary school mathematics education students.
The quantitative research approach was adopted in the study. The survey method
was used in the study, and the two-stage “Mathematical Reasoning Evaluation
Scale” consisting of 20 multiple-choice and six open-ended questions was used
as a data collection tool. During the data analysis, the mathematical reasoning
score was determined by examining the answers given by each student to the
test. According to the results of the study, it is observed that the
mathematical reasoning skills of primary school mathematics education and
secondary school mathematics education students are at the intermediate level.
When primary and secondary school mathematics education students were compared,
it was concluded that secondary school students were more successful than primary
school students on average. Furthermore, when the dimensions of the scale are
considered, it is observed that students' correctly answering percentages
decreased in the dimensions of being able to decide the correctness of the
solution and the result, developing reasonable discussions for the solution and
solving non-routine problems.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 3 |