Bu araştırmada ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin algısına göre
öğrencilerin matematik dersine yönelik korkusunun ne derecede olduğu ve
matematik dersine yönelik korkunun altında yatan sebeplerin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Bu araştırma tarama modelinde betimsel bir araştırmadır.
Araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde İç Anadolu Bölgesi’nin
bir ilindeki devlet okullarında öğrenim gören 172 ilkokul 4. sınıf öğrencisinin
katılımı ile gerçekleşmiştir. Araştırmada veriler bir kapalı uçlu ve bir açık
uçlu olmak üzere iki soru içeren anket formu ile toplanmıştır. Kapalı uçlu
sorunun analizinde betimsel istatistiki tekniklerden (frekans ve yüzde), açık
uçlu sorunun analizinde ise betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmadan
elde edilen bulgulara göre öğrencilerin büyük bir kısmının matematik korkusuna
sahip olmadığı ve öğrencilerin matematik korkusunun en çok dersten, sonra
öğrencinin kendisinden, öğretmenden ve çevresinden kaynaklandığı
belirlenmiştir. Araştırma sonunda ise matematik korkusunun önlenmesi ve
giderilmesi için çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 3 |