Bu makalede, Hristiyan eğitimin temelleri ile erken dönemde kurulan Bizans manastırlarında eğitim konusuna verilen önem ortaya konulmaya çalışılacaktır. İlk önce antik mirasın reddi ya da özümsenmesine yönelik farklı yaklaşımlar ele alınacak, sonrasında ise erken Hristiyanlık döneminin Kilise’den sonra belki de ikinci önemli kurumu olan manastırlardaki eğitim anlayışı üzerinde durulacaktır. Genellikle kabul edilen görüşe göre, Hristiyan manastırcılığının doğuşu koğuşturmalar dönemi ile ilişkilendirilir. Ancak zamanla sistemli hâle gelen inziva düşüncesi bu kurumları sığınılacak yer olmanın çok ötesinde bir ideale yöneltmiş, onlar erken Bizans’ta kısa sürede ruhani eğitimin merkezleri haline gelmişlerdir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi
Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.