Olgu Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

Türk Hazır Giyim Ticaretinin Alt Sektörler Bazında Analizi

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 7, 161 - 183, 07.05.2018

Öz

20.
yy’ın ikinci yarısından itibaren iletişim, ulaşım ve taşıma teknolojilerinin
gelişmesi, tüm dünyada giysi üretim maliyetlerini önemli oranda düşürerek,
sektörün hızlı bir şekilde küreselleşmesine neden olan bir dönüşüme neden
olmuştur. Bu dönüşüm hazır giyim üretiminin ucuz işçiliğe sahip gelişmekte olan
ülkelere yoğunlaşmasına ve maliyet rekabetinin en önemli rekabet stratejisi
haline gelmesine sebep olmuştur. Sektördeki bu dönüşüm ve Türkiye ekonomisinin
büyümesi, sektörünün Türkiye ekonomisindeki öneminin yıllar itibariyle azalmasına
yol açmıştır. Fakat sektör hala ihracat gelirinin yüksekliği, önemli miktarda
döviz kazandırması ve sağladığı yüksek derecede istihdam nedeniyle Türkiye için
stratejik önemini sürdürmektedir. Bu çalışmada, Türk Hazır Giyim Sektörünün
ticareti, alt sektörler olan örme ve örülmemiş hazır giyim sektörleri ihracat
ve ithalat verileri temel alınarak detaylı bir şekilde analiz edilmiştir. Sonuç
olarak Türkiye’nin; hazır giyim ticaretinde net ihracatçı konumunu koruduğu, Almanya
dışındaki ABD ve Japonya gibi dünyanın en önemli pazarlarına ihracatını
artıramadığı, en önemli rakiplerinin; Çin, Bangladeş ve Viet Nam gibi düşük
maliyetle üretim yapan ülkeler olduğu, ayrıca İtalya ve Almanya gibi gelişmiş
Avrupa ülkelerinin Türkiye’nin önemli miktarda ihracat yaptığı ülkeler olmalarının
yanında, aynı zamanda Türkiye için önemli birer rakip oldukları sonuçlarına
ulaşılmıştır. 

Kaynakça

  • 1. Balcılar, M., Bal, H., Algan, N. and Demiral, M., (2014) . Turkey’s Export Performance: Examining the Main Determinants of Export Volume (1995-2012), Ege Academic Review, Cilt: 14, Sayı: 3, ss. 451-462.
  • 2. Çuvalcı, Y., Sarıaltın, A., İnal. F. ve Şimşek. D. (2016) . Örme Konfeksiyon Sektörünün Rekabet Gücünün Artırılması Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi Projesi İhtiyaç Analizi Raporu. URAGEM Eğitim ve Danışmanlık Ltd. Şti.
  • 3. Şat Sezgin, A., (2017) . Hazır Giyim Sektörü, Türkiye İş Bankası İktisadi Araştırmalar Bölümü, Araştırma Raporu.
Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 7, 161 - 183, 07.05.2018

Öz

Kaynakça

  • 1. Balcılar, M., Bal, H., Algan, N. and Demiral, M., (2014) . Turkey’s Export Performance: Examining the Main Determinants of Export Volume (1995-2012), Ege Academic Review, Cilt: 14, Sayı: 3, ss. 451-462.
  • 2. Çuvalcı, Y., Sarıaltın, A., İnal. F. ve Şimşek. D. (2016) . Örme Konfeksiyon Sektörünün Rekabet Gücünün Artırılması Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi Projesi İhtiyaç Analizi Raporu. URAGEM Eğitim ve Danışmanlık Ltd. Şti.
  • 3. Şat Sezgin, A., (2017) . Hazır Giyim Sektörü, Türkiye İş Bankası İktisadi Araştırmalar Bölümü, Araştırma Raporu.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ahmet Özbek

Yayımlanma Tarihi 7 Mayıs 2018
Gönderilme Tarihi 24 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Özbek, A. (2018). Türk Hazır Giyim Ticaretinin Alt Sektörler Bazında Analizi. Uluslararası Beşeri Bilimler Ve Eğitim Dergisi, 4(7), 161-183.

Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi 

Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.