Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Açık ve Uzaktan Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğreticileri için Temel İlkeler

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 14, 516 - 529, 31.10.2020

Öz

Açık ve uzaktan eğitim, öğretici ve öğrenicilerin internet ortamında fiziksel olarak birbirinden ayrı ve farklı mekânlarda bilişim teknolojileri aracılığıyla etkileşim kurdukları teknoloji tabanlı bir sistemdir. Açık ve uzaktan eğitimin, zaman ve mekân esnekliği taşıması, etkileşimli, açık ve ulaşılabilir olması, bilgiye erişimi kolaylaştırması dahası bireylerin öğrenme süreçlerinde kendilerini daha fazla denetlemelerine yardımcı olması gibi özellikleri sistemin tüm dünyada ilgi çekmesine ve giderek yaygınlaşmasına olanak sağlamaktadır. Bilgiye ve iletişim teknolojilerine dayalı açık ve uzaktan öğrenme ortamları, bireylerin beklentileri ve yetenekleri doğrultusunda kendilerini gerçekleştirmelerinde kılavuzluk rolü üstlenirken öte yandan öğreten ve öğrenenlere de önemli sorumluluklar yüklemektedir. Çalışmalar, açık ve uzaktan eğitimin, öğrenen, öğreten ve öğrenme kaynakları arasındaki sınırlılıkları ortadan kaldırmaya çalışması, bunu gerçekleştirmek için teknolojileri pragmasist bir yaklaşımla kullanması, açık ve uzaktan dil öğrenmenin kabulüne ve yaygınlaşmasına yönelik olarak öğretici ve öğrenci tutumlarını etkilediğini ortaya koymaktadır. Bu çalışmada açık ve uzaktan öğrenme alanı içinde dil öğretiminin yeri ve önemi üzerinde durulmuştur. Bununla birlikte öğrenme/öğretme sürecinde öğreticilere düşen görevlerle ilgili öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Ahmadi, M.R. (2018). The use of technology in English language learning: aliteratuare reviev. International Journal of Research in English Education 3.2.
  • Aydın, C. H. (2011). Açık ve uzaktan öğrenme-öğrenci adaylarının bakış açısı, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Barkan, M., Toprak, E., Kumtepe, A., Kumtepe G.E., Ataizi, M., Mutlu, H., Kayabaş, İ& Kayabaş, B.K. (2011). Eliminiating language barriers online at European prisons (ELBEP): a case study. Educational Media International 48 (3).
  • Czerniewicz L. (2020). «Universite of Cape Town Low Tech Remote Teaching Principles».https://cetl.ppu.edu/sites/default/files/announcments/UCT%20L w%20Tech%20Remote%20Teaching%20Guidelines.pdf
  • Elmas, R. & Geban, Ö. (2012). Web 2.0 tools for 21st century teachers. International Online Journal of Educational Sciences, S. 4(1), s. 243-254.
  • Gilakjani, A.P., Leong, L. M., Hairul, N. I. (2013). Teachers’ use of technology and constructivism. I. J., Modern Education and Computer Science, 4, 49-63. doi: 0.5815/ijmecs.2013.04.07
  • Gilakjani, P. A., & Sabouri, N. B. (2017). Advantages of usingcomputer in teaching English pronunciation. International Journal of Research in English Education (IJREE), 2(3), 78-85. doi:10.18869/acadpub.ijree.2.3.78
  • Kartal, E. (2005). Bilişim-iletişim teknolojileri ve dil öğretimi endüstrisi. Eğitim Fakültesi Dergisi, XVIII (2), 2005, 383-393.
  • MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (2015). Yabancı Dil Eğitiminde Teknoloji Kullanımı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M. & Zvacek, S. (2006). Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Education (3rd ed.). New Jersey: PrenticeHall.
  • UNESCO (2002). Open and distance learning, trends, policy and strategy considerations. Division of Higher Education. Paris : UNESCO.
  • Shazi, S.J. & Ajay, J.T. (2015). Effectiveness of online language learning. Proceedings of the World Congress on Engineering and Computer Science. WCECS 2015, Vol I, San Francisco, USA.
  • Pilancı, H., Çalşkan, H., Aydın, C.H., Karadağ, N., Söker, N., Saltık, O. & Kip, K.B. (2015). Uzaktan Türkçe öğretimi programı (TSP): hazırlık, uygulma, sorunlar, ve çözümler. Turkish Studies, Internatıonal Periodical for the Language, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume 10/11, 1277-1296.
  • Warschauer, M. (2000). The death of cybers pace and the rebirth of CALL. English Teachers’ Journal, 53, 61–67. http://www.gse.uci.edu/markw/cyberspace.html

Basic Principles for Open and Distance Foreign Language Turkish Teachers

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 14, 516 - 529, 31.10.2020

Öz

Open and distance education is a technology-based system in which teachers and learners interact physically separate and in different places through information technologies in the Internet environment. The features of open and distance education, such as flexibility of time and space, being interactive, open and accessible, facilitating access to information, and also helping individuals to control themselves more in their learning processes, allow the system to attract attention and become widespread throughout the world. Open and distance learning environments based on information and communication technologies play a guiding role in the realization of individuals in line with their expectations and abilities, while also imposing important responsibilities on teachers and learners. Studies reveal that open and distance education affects the attitudes of teachers and students towards the acceptance and spread of open and distance language learning, trying to eliminate the limitations between learners, teachers and learning resources, using technologies with a pragmatist approach to achieve this. In this study, the place and importance of language teaching in open and distance learning field is emphasized. In addition to this, during the learning / teaching processsuggestions about the tasks of the teachers were presented.

Kaynakça

  • Ahmadi, M.R. (2018). The use of technology in English language learning: aliteratuare reviev. International Journal of Research in English Education 3.2.
  • Aydın, C. H. (2011). Açık ve uzaktan öğrenme-öğrenci adaylarının bakış açısı, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Barkan, M., Toprak, E., Kumtepe, A., Kumtepe G.E., Ataizi, M., Mutlu, H., Kayabaş, İ& Kayabaş, B.K. (2011). Eliminiating language barriers online at European prisons (ELBEP): a case study. Educational Media International 48 (3).
  • Czerniewicz L. (2020). «Universite of Cape Town Low Tech Remote Teaching Principles».https://cetl.ppu.edu/sites/default/files/announcments/UCT%20L w%20Tech%20Remote%20Teaching%20Guidelines.pdf
  • Elmas, R. & Geban, Ö. (2012). Web 2.0 tools for 21st century teachers. International Online Journal of Educational Sciences, S. 4(1), s. 243-254.
  • Gilakjani, A.P., Leong, L. M., Hairul, N. I. (2013). Teachers’ use of technology and constructivism. I. J., Modern Education and Computer Science, 4, 49-63. doi: 0.5815/ijmecs.2013.04.07
  • Gilakjani, P. A., & Sabouri, N. B. (2017). Advantages of usingcomputer in teaching English pronunciation. International Journal of Research in English Education (IJREE), 2(3), 78-85. doi:10.18869/acadpub.ijree.2.3.78
  • Kartal, E. (2005). Bilişim-iletişim teknolojileri ve dil öğretimi endüstrisi. Eğitim Fakültesi Dergisi, XVIII (2), 2005, 383-393.
  • MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (2015). Yabancı Dil Eğitiminde Teknoloji Kullanımı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M. & Zvacek, S. (2006). Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Education (3rd ed.). New Jersey: PrenticeHall.
  • UNESCO (2002). Open and distance learning, trends, policy and strategy considerations. Division of Higher Education. Paris : UNESCO.
  • Shazi, S.J. & Ajay, J.T. (2015). Effectiveness of online language learning. Proceedings of the World Congress on Engineering and Computer Science. WCECS 2015, Vol I, San Francisco, USA.
  • Pilancı, H., Çalşkan, H., Aydın, C.H., Karadağ, N., Söker, N., Saltık, O. & Kip, K.B. (2015). Uzaktan Türkçe öğretimi programı (TSP): hazırlık, uygulma, sorunlar, ve çözümler. Turkish Studies, Internatıonal Periodical for the Language, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume 10/11, 1277-1296.
  • Warschauer, M. (2000). The death of cybers pace and the rebirth of CALL. English Teachers’ Journal, 53, 61–67. http://www.gse.uci.edu/markw/cyberspace.html
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hülya Pilanci 0000-0002-0276-4480

Olcay Saltık 0000-0003-1531-2042

Sevgi Çalışır Zenci 0000-0002-7942-5452

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2020
Gönderilme Tarihi 1 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Pilanci, H., Saltık, O., & Çalışır Zenci, S. (2020). Açık ve Uzaktan Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğreticileri için Temel İlkeler. Uluslararası Beşeri Bilimler Ve Eğitim Dergisi, 6(14), 516-529.

Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi 

Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.