This study aims to examine the postgraduate theses on augmented reality (AR) in science education in Türkiye by content analysis. For this purpose, it was aimed to reveal the characteristics of graduate thesis on AR in science education. The sample of the study consisted of 66 (55 master's and 11 doctoral) graduate thesis. According to the findings, most of the thesis on AR were completed at Gazi University. Most of the theses in the sample were conducted in the Department of Mathematics and Science Education. More than half of the theses were prepared using experimental design, one of the quantitative research methods. It was understood from the data that the theses mostly worked with 7th graders and a sample group of 1-50 students. In the analysis, it was found that most of the theses examined the effect of AR on student outcomes in science education and the most frequently examined student outcome was academic achievement. While achievement test was the most frequently used quantitative data collection tool in the theses, mean and standard deviation and t-test were frequently preferred among quantitative data analysis techniques. It was seen that interview forms were frequently used as qualitative data collection tools and content analysis was often used to analyze the data. The study concludes with recommendations for conducting doctoral research on AR and employing qualitative research methods in future studies on this subject.
Augmented reality science education content analysis graduate theses
Bu çalışmada, Türkiye’de fen eğitimindeki artırılmış gerçeklik (AG) ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin içerik analizi ile incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla fen eğitiminde AG konulu lisansüstü tez çalışmalarının karakteristiklerinin ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Araştırmanın örneklemini 66 (55 yüksek lisans ve 11 doktora) lisansüstü tez çalışması oluşturmuştur. Bulgulara göre AG konulu tez çalışması en fazla Gazi Üniversitesi’nde tamamlanmıştır. Örneklemdeki tezlerin büyük çoğunluğu Matematik ve Fen Bilimleri/Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı’nda yürütülmüştür. İncelenen tezlerin yarıdan fazlası nicel araştırma yöntemlerinden deneysel desen kullanılarak hazırlanmıştır. Verilerden tezlerde çoğunlukla ortaokul 7. sınıflar ve 1-50 kişilik örneklem grubuyla çalışıldığı anlaşılmıştır. Yapılan analizlerde, tezlerin büyük çoğunluğunun; fen eğitiminde AG’nin öğrenci çıktıları üzerine etkisini incelediği ve en çok incelenen öğrenci çıktısının ise akademik başarı olduğu bulunmuştur. Tezlerde nicel veri toplama araçlarından en fazla başarı testi kullanılırken nicel veri analiz tekniklerinden ise ortalama ve standart sapma ile t-testi sıklıkla tercih edilmiştir. Tezlerde nitel veri toplama aracı olarak görüşme formlarının ve verileri çözümlemede içerik analizinin sıklıkla kullanıldığı görülmüştür. Çalışma sonunda AG konulu doktora çalışmalarının yapılması ve bu konuda yürütülecek çalışmalarda nitel araştırma yöntemlerinin kullanılması gibi önerilerde bulunulmuştur.
Artırılmış gerçeklik fen eğitimi içerik analizi lisansüstü tezler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 22 |
Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi
Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.