Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Analysis of Postgraduate Theses on Augmented Reality in Science Education in Türkiye Addressed

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 22, 15 - 35, 31.10.2024
https://doi.org/10.59304/ijhe.1492151

Öz

This study aims to examine the postgraduate theses on augmented reality (AR) in science education in Türkiye by content analysis. For this purpose, it was aimed to reveal the characteristics of graduate thesis on AR in science education. The sample of the study consisted of 66 (55 master's and 11 doctoral) graduate thesis. According to the findings, most of the thesis on AR were completed at Gazi University. Most of the theses in the sample were conducted in the Department of Mathematics and Science Education. More than half of the theses were prepared using experimental design, one of the quantitative research methods. It was understood from the data that the theses mostly worked with 7th graders and a sample group of 1-50 students. In the analysis, it was found that most of the theses examined the effect of AR on student outcomes in science education and the most frequently examined student outcome was academic achievement. While achievement test was the most frequently used quantitative data collection tool in the theses, mean and standard deviation and t-test were frequently preferred among quantitative data analysis techniques. It was seen that interview forms were frequently used as qualitative data collection tools and content analysis was often used to analyze the data. The study concludes with recommendations for conducting doctoral research on AR and employing qualitative research methods in future studies on this subject.

Kaynakça

  • Diaz, J. T., Moro, A. I., & Carrión, P. T. (2015). Mobile learning: perspectives. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 12(1), 38-49.
  • Enyedy, N., Danish, J. A., Delacruz, G., & Kumar, M. (2012). Learning physics through play in an augmented reality environment. International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, 7, 347-378.
  • Erbaş, Ç., & Demirer, V. (2014). Eğitimde Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları: Google Glass Örneği. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 3(2), 8-16.

Fen Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Konulu Türkiye Adresli Lisansüstü Tezlerin Analizi

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 22, 15 - 35, 31.10.2024
https://doi.org/10.59304/ijhe.1492151

Öz

Bu çalışmada, Türkiye’de fen eğitimindeki artırılmış gerçeklik (AG) ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin içerik analizi ile incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla fen eğitiminde AG konulu lisansüstü tez çalışmalarının karakteristiklerinin ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Araştırmanın örneklemini 66 (55 yüksek lisans ve 11 doktora) lisansüstü tez çalışması oluşturmuştur. Bulgulara göre AG konulu tez çalışması en fazla Gazi Üniversitesi’nde tamamlanmıştır. Örneklemdeki tezlerin büyük çoğunluğu Matematik ve Fen Bilimleri/Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı’nda yürütülmüştür. İncelenen tezlerin yarıdan fazlası nicel araştırma yöntemlerinden deneysel desen kullanılarak hazırlanmıştır. Verilerden tezlerde çoğunlukla ortaokul 7. sınıflar ve 1-50 kişilik örneklem grubuyla çalışıldığı anlaşılmıştır. Yapılan analizlerde, tezlerin büyük çoğunluğunun; fen eğitiminde AG’nin öğrenci çıktıları üzerine etkisini incelediği ve en çok incelenen öğrenci çıktısının ise akademik başarı olduğu bulunmuştur. Tezlerde nicel veri toplama araçlarından en fazla başarı testi kullanılırken nicel veri analiz tekniklerinden ise ortalama ve standart sapma ile t-testi sıklıkla tercih edilmiştir. Tezlerde nitel veri toplama aracı olarak görüşme formlarının ve verileri çözümlemede içerik analizinin sıklıkla kullanıldığı görülmüştür. Çalışma sonunda AG konulu doktora çalışmalarının yapılması ve bu konuda yürütülecek çalışmalarda nitel araştırma yöntemlerinin kullanılması gibi önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Diaz, J. T., Moro, A. I., & Carrión, P. T. (2015). Mobile learning: perspectives. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 12(1), 38-49.
  • Enyedy, N., Danish, J. A., Delacruz, G., & Kumar, M. (2012). Learning physics through play in an augmented reality environment. International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, 7, 347-378.
  • Erbaş, Ç., & Demirer, V. (2014). Eğitimde Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları: Google Glass Örneği. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 3(2), 8-16.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beşeri Coğrafya (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Burcu Torun 0000-0002-7295-5565

Orhan Karamustafaoğlu 0000-0002-2542-0998

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2024
Gönderilme Tarihi 29 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 16 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Torun, B., & Karamustafaoğlu, O. (2024). Fen Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Konulu Türkiye Adresli Lisansüstü Tezlerin Analizi. Uluslararası Beşeri Bilimler Ve Eğitim Dergisi, 10(22), 15-35. https://doi.org/10.59304/ijhe.1492151

Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi 

Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.