Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 39 - 44, 31.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Arthur, J.,Warning, M., Coe, R. &Hedges, L. V. (2012). Research methods& Methodologies in Education. Sage Pub.Creswell, John W. (2017). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma deseni . (Çeviri: Hasan Özcan). Ankara: Anı Yayıncılık.Christensen, L., Jhonson,R., &Turner, L. (2015). Araştırma yöntemleri: Desen ve analiz. (Çeviri Editörü: Ahmet Aypay).Ankara. Anı Yayıncılık.Ersoy, H. (2016). Durum çalışması. Eğitimde üretim tabanlı çalışmalar için nitel araştırma yöntemleri. (Editör:M. Yaşar Özden, Levent Durdu).Ankara. Anı yayıncılık.Frank, J. (1976). Complete guide to co-curricular programs and activities for the middle grades. Parker Publishing Company.Glesne, C. (2015).Becoming qualitative researchers: An Introduction (5th Edition). London. Pearson publishing.Kaya, K. (2013). Okul idarecilerinin gözüyle seçmeli ders uygulaması. Kesintili On iki Yıllık Zorunlu Eğitim Modelinde Seçmeli Dersler Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Yayınları.Kvale, S. ve Brikmann, S. (2009). Interviews (2. Baskı). Thousand Oaks:Sage.Merraim, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. S. Turan (Çev. Ed.). Ankara: Nobel Yayınları.Patton, M.Q. (2014). Qualitative Research & Evaluation Methods: Integrating Theory and Practice. London. Sage Publishing.Stake, E. R. (2010). Qualitative Research: Studying How Things Work 1st Edition. New York. The Guilford Press.Taş, B. S. (2004). Seçmeli ders programlarının öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.Tezcan, H. G. (2008). Üniversite öğrencilerinin seçmeli ders tercihlerine etki eden faktörlerin araştırması. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 1-17.

Evaluation of Elective Courses in High Schools by Teachers

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 39 - 44, 31.12.2019

Öz

In this study,
which is aimed at analyzing the opinions of teachers about the selection of
elective courses in high schools, the case study design of qualitative research
methods is used. The data obtained from the interviews with the teachers will
be evaluated using descriptive data analysis, which is one of the gualitative
data analysis technigues.



It is seen that
the Ministry of National Education, school administrations and students are
effective in determining the elective courses. It is seen that the school
administrations have chosen the elective courses of the teachers. The majority
of teachers state that elective courses are compulsory elective courses. The
reasons for not opening different elective courses are the lack of space.
Although the majority of teachers do not find elective courses useful, there
are also teachers who find it useful or think it is useful for the university
exam. It has been concluded that the elective courses do not contribute to the
academic development of the student and that the student selects the elective
courses as a compulsory one.

Kaynakça

  • Arthur, J.,Warning, M., Coe, R. &Hedges, L. V. (2012). Research methods& Methodologies in Education. Sage Pub.Creswell, John W. (2017). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma deseni . (Çeviri: Hasan Özcan). Ankara: Anı Yayıncılık.Christensen, L., Jhonson,R., &Turner, L. (2015). Araştırma yöntemleri: Desen ve analiz. (Çeviri Editörü: Ahmet Aypay).Ankara. Anı Yayıncılık.Ersoy, H. (2016). Durum çalışması. Eğitimde üretim tabanlı çalışmalar için nitel araştırma yöntemleri. (Editör:M. Yaşar Özden, Levent Durdu).Ankara. Anı yayıncılık.Frank, J. (1976). Complete guide to co-curricular programs and activities for the middle grades. Parker Publishing Company.Glesne, C. (2015).Becoming qualitative researchers: An Introduction (5th Edition). London. Pearson publishing.Kaya, K. (2013). Okul idarecilerinin gözüyle seçmeli ders uygulaması. Kesintili On iki Yıllık Zorunlu Eğitim Modelinde Seçmeli Dersler Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Yayınları.Kvale, S. ve Brikmann, S. (2009). Interviews (2. Baskı). Thousand Oaks:Sage.Merraim, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. S. Turan (Çev. Ed.). Ankara: Nobel Yayınları.Patton, M.Q. (2014). Qualitative Research & Evaluation Methods: Integrating Theory and Practice. London. Sage Publishing.Stake, E. R. (2010). Qualitative Research: Studying How Things Work 1st Edition. New York. The Guilford Press.Taş, B. S. (2004). Seçmeli ders programlarının öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.Tezcan, H. G. (2008). Üniversite öğrencilerinin seçmeli ders tercihlerine etki eden faktörlerin araştırması. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 1-17.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Arslan Bayram 0000-0002-2863-6735

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 19 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bayram, A. (2019). Evaluation of Elective Courses in High Schools by Teachers. International Journal on Lifelong Education and Leadership, 5(2), 39-44.