Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültelerindeki yabancı dil öğretmenliği bölümleri dışındaki bölümlerde öğrenim gören
öğretmen adaylarının yabancı dil öğrenmeye yönelik düşüncelerinin, yeterliliklerinin ve amaçlarının belirlenmesidir.
Araştırmada karma yöntem araştırması desenlerinden açıklayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2018-
2019 akademik yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi’nde son sınıfta ve 9 farklı bölümde öğrenim gören 265
öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen bir anket ve yarı yapılandırılmış bir görüşme formu veri
toplama araçları olarak kullanılmıştır. Gönüllü olan 11 öğretmen adayıyla görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre,
öğretmen adaylarının gerek öğretmenlik mesleği gerekse lisansüstü eğitime devam edebilmek için yabancı dil bilmenin gerekli
olduğu görüşünde oldukları belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının büyük çoğunluğu en iyi bildikleri dilin İngilizce olduğunu
ifade etmişlerdir. Öğretmen adaylarının çoğu; okuma, yazma ve dinleme becerisinde genel olarak kendilerini kısmen yeterli
olarak görmelerine rağmen konuşma becerisinde çoğunluk kendini az yeterli görmektedir. Araştırmaya katılan öğretmen
adaylarının çok azı uluslararası yabancı dil sınavına girmiş ve uluslararası geçerliliği olan yabancı dil sertifikasına sahiptir.
Yabancı dil öğretimi yabancı dil yeterlilikleri öğretmen adayları karma yöntem.
The purpose of this study is to determine the thoughts, proficiencies and purposes of learning a foreign language of the
preservice teachers studying in departments other than the foreign language education department at faculties of education.
The sequential descriptive pattern one of the mixed method research patterns has been used in the research. The sample of the
study has consisted of 265 preservice teachers in the final year of 9 different departments at Marmara University Atatürk
Faculty of Education in 2018-2019 academic years. A questionnaire and semi-structured interview form developed by the
researchers are used as data collection tools. Eleven volunteer preservice teachers who completed the questionnaire have been
interviewed. In conclusion, it has been deduced that preservice teachers supported the opinion that it is necessary to learn a
foreign language both for teaching profession and to access postgraduate education. The great majority of preservice teachers
have stated that they are more proficient in English than other languages. Although most of the preservice teachers have
asserted that they mostly considered their reading, writing and listening skills as somewhat proficient, most of them considered
their speaking skills as little sufficient. The minority of the preservice teachers participated in the research took international
exams and received foreign language certificates internationally recognized.
Foreign language teaching foreign language proficiency preservice teachers mixed method.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |