Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Attitudes of French Teacher Candidates Regarding the Use of Distance Education Environments

Yıl 2023, , 20 - 34, 30.03.2023
https://doi.org/10.29228/ijlet.68507

Öz

This research has been prepared in order to reveal the attitudes of teacher candidates studying in the French Language Teaching undergraduate program regarding the use of distance education environments. The study group consists of 1th, 2nd, 3rd and 4th class teacher candidates studying in the Department of French Language Teaching of a state university in Turkey in the spring semester of the 2021 – 2022 academic year. "Attitude Scale on the Use of Distance Education Environments in the Pandemic Process" was used as a data collection tool that is developed by Yıldız, Çengel and Alkan. The scale consists of 25 items. The internal consistency coefficient of the scale, calculated by Cronbach Alpha, is 93. Statistical calculations were made by considering the average scores of the scale sub-dimension questions. In the comparison of "scale scores" according to "categorical groups", Independent T-test and One-Way Analysis of Variance (ANOVA) were performed. Following the analysis of variance, the Tukey test was used to determine the different groups. In determining the relationship between the scales, Pearson correlation coefficients were calculated. In the calculations, the statistical significance level (a) was taken as 5% and SPSS 26 (IBM SPSS for Windows, ver.26) statistical package program was used for analysis. In the scale sub-dimensions, the highest score was observed in the "Effectiveness" sub-dimension and the lowest score was observed in the "Availability" sub-dimension. There was no significant difference in the overall scale score and sub-dimensions score according to the grade levels of the scale scores. According to the gender levels of the scale scores, there was no significant difference in the overall scale score and the sub-dimensions score. According to the academic achievement score levels of the scale scores, a significant difference was found in the "Satisfaction" sub-dimension. As the academic achievement score increases, the satisfaction sub-dimension score also increases.

Kaynakça

  • Ateş, A. & Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 125-145.
  • Bay, B., Karataş, F. & Üstün, B. (2021). Yabancı dil hazırlık sınıfı öğrencileri perspektifinden pandemi sürecinde uzaktan eğitim: fenomenolojik bir çalışma. Diyalog Interkulturelle Zeitschrift Für Germanistik, 9 (1), 184-203.
  • Demir, Ö. & Narlıkaya, Z. (2020). Covıd-19 salgını sürecinde muhasebe ve finans derslerini alan öğrencilerin uzaktan eğitime ilişkin tutumlarının araştırılması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(60), 2894-2904.
  • Dikmen, S. & Bahçeci, F. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde yükseköğretim kurumlarının uzaktan eğitime yönelik stratejileri: Fırat Üniversitesi Örneği. Turkish Journal of Educational Studies, 7 (2) , 78-98 . DOI: 10.33907/turkjes.721685.
  • Doğan, M., Koç, N. & Saraç, M. (2022). Yabancı dil hazırlık sınıfı öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (26), 765-781. DOI: 10.29000/rumelide.1074059.
  • Er, T. H. (2020). Covid-19 pandemi döneminde yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi. Milli Eğitim, 49(1), 597-618. DOI: 10.37669/millieğitim.787509
  • Gökmen, Ö. F., Duman, İ. & Horzum, M. B. (2016). Uzaktan eğitimde kuramlar, değişimler ve yeni yönelimler. AUAD, 2(3), 29-51.
  • Halitoğlu, V. (2021). Attitudes of student teachers to wards distance education within the context of COVID-19 pandemic. International Journal of Curriculum and Instruction (Special Issue), 13(1), 816838.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem.
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Karataş, S. (2003). Yüz yüze ve uzaktan eğitimde öğrenme deneyimlerinin eşitliği. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 2(3), 91-104
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem.
  • Moore, M. (1997). Theoretical principles of distance education, routledge, s. 22-38, http://www.c3l.unioldenburg.de/cde/found/moore93.pdf, erişim tarihi: 15.06.2022.
  • Serçemeli, M. & Kurnaz, E. (2020). COVID-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • Yenilmez, K., Balbağ, Z. M. & Turgut, M. (2017). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, ISSN: 2148-7510, 19(2), 91-107. DOI: 10.17556/erziefd.305902
  • Yıldız, E.P, Çengel, M. & Alkan, A. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitim ortamlarının kullanılmasına ilişkin tutum ölçeği. OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(33), 132153. DOI: 10.26466/opus.811510

Fransızca Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Ortamlarının Kullanımına İlişkin Tutumları

Yıl 2023, , 20 - 34, 30.03.2023
https://doi.org/10.29228/ijlet.68507

Öz

Bu araştırma, Fransızca Öğretmenliği lisans programında öğrenim gören öğretmen adaylarının uzaktan eğitim ortamlarının kullanımına ilişkin tutumlarını ortaya koymak amacıyla hazırlanmıştır. Çalışma grubunu 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılı bahar yarıyılında Türkiye’deki bir devlet üniversitesinin Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören 1, 2, 3 ve 4. Sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Yıldız, Çengel ve Alkan tarafından geliştirilen “Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Ortamlarının Kullanımına İlişkin Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek 25 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin Cronbach Alpha iç tutarlık katsayısı.93’dür. Ölçek alt boyut sorularının ortalama puanları dikkate alınarak istatistiki hesaplamalar yapılmıştır. “Kategorik gruplara” göre “ölçek skorlarının” karşılaştırılmasında Bağımsız T-testi” ve “Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) yapılmıştır. Varyans analizini takiben farklı grupları belirlemede Tukey testi kullanılmıştır. Ölçekler arası ilişkiyi belirlemede ise Pearson korelasyon katsayıları hesaplanmıştır. Hesaplamalarda istatistiki anlamlılık düzeyi =.05 olarak alınmış ve analiz için SPSS 26 (IBM SPSS for Windows, ver.26) istatistik paket programı kullanılmıştır. Ölçek alt boyutlarında en yüksek puan “Etkililik” alt boyutunda, en düşük puan ise “Kullanılabilirlik” alt boyutunda gözlenmiştir. Ölçek puanlarının sınıf düzeylerine göre genel ölçek puanında ve alt boyutlar puanında anlamlı bir farklılık saptanamamıştır. Ölçek puanlarının cinsiyet düzeylerine göre genel ölçek puanında ve alt boyutlar puanında anlamlı bir farklılık saptanmamıştır. Ölçek puanlarının akademik başarı puanı düzeylerine göre “Memnuniyet” alt boyutunda anlamlı bir farklılık saptanmıştır. Akademik başarı puanı arttıkça memnuniyet alt boyutu puanı da artmaktadır.

Kaynakça

  • Ateş, A. & Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 125-145.
  • Bay, B., Karataş, F. & Üstün, B. (2021). Yabancı dil hazırlık sınıfı öğrencileri perspektifinden pandemi sürecinde uzaktan eğitim: fenomenolojik bir çalışma. Diyalog Interkulturelle Zeitschrift Für Germanistik, 9 (1), 184-203.
  • Demir, Ö. & Narlıkaya, Z. (2020). Covıd-19 salgını sürecinde muhasebe ve finans derslerini alan öğrencilerin uzaktan eğitime ilişkin tutumlarının araştırılması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(60), 2894-2904.
  • Dikmen, S. & Bahçeci, F. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde yükseköğretim kurumlarının uzaktan eğitime yönelik stratejileri: Fırat Üniversitesi Örneği. Turkish Journal of Educational Studies, 7 (2) , 78-98 . DOI: 10.33907/turkjes.721685.
  • Doğan, M., Koç, N. & Saraç, M. (2022). Yabancı dil hazırlık sınıfı öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (26), 765-781. DOI: 10.29000/rumelide.1074059.
  • Er, T. H. (2020). Covid-19 pandemi döneminde yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi. Milli Eğitim, 49(1), 597-618. DOI: 10.37669/millieğitim.787509
  • Gökmen, Ö. F., Duman, İ. & Horzum, M. B. (2016). Uzaktan eğitimde kuramlar, değişimler ve yeni yönelimler. AUAD, 2(3), 29-51.
  • Halitoğlu, V. (2021). Attitudes of student teachers to wards distance education within the context of COVID-19 pandemic. International Journal of Curriculum and Instruction (Special Issue), 13(1), 816838.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem.
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Karataş, S. (2003). Yüz yüze ve uzaktan eğitimde öğrenme deneyimlerinin eşitliği. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 2(3), 91-104
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem.
  • Moore, M. (1997). Theoretical principles of distance education, routledge, s. 22-38, http://www.c3l.unioldenburg.de/cde/found/moore93.pdf, erişim tarihi: 15.06.2022.
  • Serçemeli, M. & Kurnaz, E. (2020). COVID-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • Yenilmez, K., Balbağ, Z. M. & Turgut, M. (2017). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, ISSN: 2148-7510, 19(2), 91-107. DOI: 10.17556/erziefd.305902
  • Yıldız, E.P, Çengel, M. & Alkan, A. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitim ortamlarının kullanılmasına ilişkin tutum ölçeği. OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(33), 132153. DOI: 10.26466/opus.811510
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dil Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ali Rıza Çay Bu kişi benim 0000-0003-3316-2287

Nurten Özçelik 0000-0002-5743-7604

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Çay, A. R., & Özçelik, N. (2023). Fransızca Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Ortamlarının Kullanımına İlişkin Tutumları. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 11(1), 20-34. https://doi.org/10.29228/ijlet.68507