Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

RELATIONSHIP BETWEEN MOTHER TONGUE SUCCESS AND FOREINGN LANGUAGE SUCCESS OF THE PROSPECTIVE TEACHERS

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 2, 239 - 245, 30.06.2017

Öz

Deficiency in teaching foreign language in Turkey has been put forward with many studies. There are various factors such as methods and techniques, teacher training programs, evaluating and developing material, assessment and evaluation and using technology that affect teaching foreign language. Beside these, it is known that the success of the learners in mother tongue skills is another factor. In this study, the relationship between the mother tongue success and foreign language success of the prospective teachers is put forward. For this aim 97 prospective teachers, who are first class students at Pamukkale University Education Faculty Classroom Teaching and Turkish Teaching Department in 2015-2016 Academic Year, were chosen as the sample. As the result of the study, meaningful relationship between the Turkish success in The Transition to Higher Education Examination and English success is found.

Kaynakça

  • Dellal, N., & Atadere, Y. (2015). Erken Yaşta Yabancı Dil Eğitimine Yönelik Velilerin Bilinç ve Algı Düzeyleri. Electronic Turkish Studies, 10(11).
  • Demirpolat, B. C. (2015). Türkiye’nin yabancı dil eğitimiyle imtihanı. Sorunlar ve çözüm önerileri. Seta analiz siyaset, ekonomi, toplum araştırmaları vakfı, 131, 7-18.
  • EBA, Geçmiş Yıllarda YGS’de Çıkan Soru-Konu Dağılımları. 1 Mayıs 2017 tarihinde http://www.eba.gov.tr/dokuman?icerik-id= 97087b497eb79064e4236b20f5bb00f85204a9d23a001 adresinden erişilmiştir.
  • EF English Proficiency Index, 11 Nisan 2017 tarihinde http://www.theewf.org/uploads/pdf/ef-epi-2016-english.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Hao, Y., & Chi, R. (2013). The positive role of L1 in the acquisition of a second language. Studies in Literature and Language, 7(2), 45.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 15. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Karim, K. (2010). First language (L1) influence on second language (L2) reading: The role of transfer. Working Papers of the Linguistics Circle, 17, 49-54.
  • Karim, K., & Nassaji, H. (2013). First language transfer in second language writing: An examination of current research. Iranian Journal of Language Teaching Research, 1(1), 117-134.
  • Kazazoğlu, S. (2011). Anadili Ve Yabancı Dil Derslerine Yönelik Tutumun Akademik Başarıya Etkisi. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ANA DİLİ BAŞARISI İLE YABANCI DİL BAŞARISI ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 2, 239 - 245, 30.06.2017

Öz

Türkiye’de yabancı dil öğretimine ilişkin birçok sorunun olduğu çeşitli çalışmalarla gözler önüne serilmektedir. Bu konuda yöntem, öğretmen yetiştirme programları, materyal değerlendirme ve geliştirme, ölçme ve değerlendirme, teknoloji kullanımı gibi birçok faktör genel olarak karşımıza çıkmaktadır. Tüm bunların yanı sıra yabancı dil öğrenen bireylerin ana dili başarısının da bir faktör olduğu bilinmektedir. Çalışmada öğretmen adaylarının ana dili başarıları ile yabancı dil başarıları arasında ilişkinin olup olmadığı ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla 2015-2016 öğretim yılında Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Sınıf ve Türkçe Öğretmenliği programlarında 1. sınıfta okumakta olan 97 öğretmen adayı örneklem olarak seçilmiştir. Araştırmanın sonucunda, örneklemin Yükseköğretime Geçiş Sınavı Türkçe Net Sayısı (YGSTNS) ile İngilizce dersi başarı notları arasında anlamlı düzeyde ilişkinin olduğu saptanmıştır.

Kaynakça

  • Dellal, N., & Atadere, Y. (2015). Erken Yaşta Yabancı Dil Eğitimine Yönelik Velilerin Bilinç ve Algı Düzeyleri. Electronic Turkish Studies, 10(11).
  • Demirpolat, B. C. (2015). Türkiye’nin yabancı dil eğitimiyle imtihanı. Sorunlar ve çözüm önerileri. Seta analiz siyaset, ekonomi, toplum araştırmaları vakfı, 131, 7-18.
  • EBA, Geçmiş Yıllarda YGS’de Çıkan Soru-Konu Dağılımları. 1 Mayıs 2017 tarihinde http://www.eba.gov.tr/dokuman?icerik-id= 97087b497eb79064e4236b20f5bb00f85204a9d23a001 adresinden erişilmiştir.
  • EF English Proficiency Index, 11 Nisan 2017 tarihinde http://www.theewf.org/uploads/pdf/ef-epi-2016-english.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Hao, Y., & Chi, R. (2013). The positive role of L1 in the acquisition of a second language. Studies in Literature and Language, 7(2), 45.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 15. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Karim, K. (2010). First language (L1) influence on second language (L2) reading: The role of transfer. Working Papers of the Linguistics Circle, 17, 49-54.
  • Karim, K., & Nassaji, H. (2013). First language transfer in second language writing: An examination of current research. Iranian Journal of Language Teaching Research, 1(1), 117-134.
  • Kazazoğlu, S. (2011). Anadili Ve Yabancı Dil Derslerine Yönelik Tutumun Akademik Başarıya Etkisi. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mevlüt Ellialtı

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ellialtı, M. (2017). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ANA DİLİ BAŞARISI İLE YABANCI DİL BAŞARISI ARASINDAKİ İLİŞKİ. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 5(2), 239-245.