Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE OBSTACLES TO DEVELOPMENT OF LANGUAGE SKILLS AND THE WAYS TO OVERCOME THEM

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 2, 339 - 356, 30.06.2017

Öz

Today, it is assumed that knowing and learning a foreign language is a kind of necessity from personal, social, and cultural aspects. It is a common problem that language learners still do not know a foreign language or do not use a foreign language well though foreign language education in our country involves in quite a long process from primary school to university level. Therefore, it is extremely significant to determine the essential language problems of foreign language students, and to make necessary suggestions related with these problems. In that sense, the aim of this study is to reveal the factors that prevent language learners from developing language skills, and also present how to cope with these language problems. According to content analysis results of the study, foreign language learners stated that the problems with the skills such as listening and perceptive skills, speaking and pronunciation, vocabulary, reading and writing skills hinder their language learning. Additionally, foreign language students made certain suggestions about how to develop both basic language and subskills. It is proposed that if the advices given by the language students are classified according to their significances, and if teaching of language skills was developed in that way, the handicaps with language learning would disappear.

Kaynakça

  • Acat M. B., Demiral S. (2002). Türkiye’de Yabancı Dil Öğreniminde Motivasyon Kaynakları ve Sorunları, Kuramdan Uygulamaya Eğitim Yönetimi Dergisi, 8 (31), 312-329.
  • Aküzel, G. (2006). İlköğretim 4–8. Sınıflarda Yabancı Dil Öğretimindeki Başarısızlık Nedenlerinin İncelenmesi (Adana Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • Akyol, H. (1997). Okuma ve Prensipleri, Çağdaş Eğitim Dergisi. 22 (233), 26-28.
  • Başkan, Ö. (1997). Yabancı Dilin Anadiline Etkisi. Türk Dili Dil ve Edebiyat Dergisi, Yazında Kadın Duyarlığı [Özel Sayısı]. 36 (315), 636- 64.
  • Bekleyen, N. (2006). İngilizce Öğretmen Adaylarının Dil Öğrenme Stratejileri Kullanımı. A.Ü. TÖMER Dil Dergisi, (132),28-37.
  • Bogdan, R. C. ve Biklen, S.K. (1998). Qualitative Research For Education: An İntroduction To Theory and Methods. (3rd ed.). Boston, MA: Allyn and Bacon.
  • Bozavlı, E. (2011). Yabancı Dil Öğretmenlerinin Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretimi Üzerine Algılarının Değerlendirilmesi, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi. 87-104.
  • Büyükduman, F. İ. (2005). İlköğretim Okulları İngilizce Öğretmenlerinin Birinci Kademe İngilizce Öğretim Programına İlişkin Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 55-64.
  • Cihangir-Çankaya, Z. (2011). Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi (2. bs.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Çakan, M. (2005). Bilişsel Stiller ile Yabancı Dil Başarısı Arasındaki İlişki: 8. Sınıf Fransızca Örneği, İlköğretim Online, 4 (1), 53-61.
  • Çakıcı, D. (2011). Gender and Language. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 9(2), 459-471.
  • Çelebi, M. D. (2006). Türkiye’de Anadili Eğitimi Ve Yabancı Dil Öğretimi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21 (2), 285-307.
  • Creswell, J.W. (2002). Educational Research: Planning, Conducting, And Evaluating Quantitative And Qualitative Research. Upper Saddle River, New Jersey: Merrill Prentice Hall.
  • Demirel, Ö. (2003). Yabancı Dil Öğretimi, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Deniz, K. Z., Gülden, Ç. ve Apaydın-Şen, H. (2013). The Examination Of Foreign Language Achievement Terms Of Certain Variables, İlköğretim Online, 12(2), 436-444.
  • Dökmen, Ü. (1994). Okuma Becerisi, İlgisi ve Alışkanlığı Üzerine Psiko-Sosyal Bir Araştırma. İstanbul: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.

DİL BECERİLERİNİ GELİŞTİRMENİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER VE BU ENGELLERİ AŞMA YOLLARI

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 2, 339 - 356, 30.06.2017

Öz

Günümüzde yabancı dil bilme ve öğrenme, kişisel, toplumsal ve kültürel açıdan önemli bir gereksinim olarak değerlendirilmektedir. Ancak ilköğretimden lisans eğitimine kadar uzun bir sürece yayılmasına karşın, bir yabancı dili yeterli düzeyde öğrenememek ve/veya kullanamamak pek çok kişinin dile getirdiği ortak bir sorundur. Özellikle yabancı dil bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin istenilen düzey ve yeterlilikte dil öğrenme ve onu kullanmada karşılaştıkları en temel dilsel sorunların sebeplerini saptamak ve bunlara çözüm önerileri sunabilmek önem taşımaktadır. Bu düşünceden hareketle yapılan araştırmanın amacı yabancı dil öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören öğrencilere göre, dil becerilerini geliştirmelerinin önündeki engellerin neler olduğunu ve bunları gidermek için neler yapılması gerektiğini ortaya koymaktır. Nitel verilerin çözümlenmesinde, kodlamaya dayalı içerik analizi yapılmış olan araştırma sonucunda bu engellerin dinleme ve algılama becerilerini geliştirme, konuşma ve sesletim, sözcük bilgisi, okuma ve yazma becerileri yönünde ağırlık kazandığı görülmüştür. Öğrenciler temel ve alt dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak her bir beceri için çözüm önerilerinde bulunmuşlardır. Bu çözüm önerileri önem derecelerine göre sınıflandırılıp, dil beceri eğitimi bu yönde geliştirilebildiğinde, yabancı dil öğrenmedeki engellerin büyük oranda ortadan kalkacağı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Acat M. B., Demiral S. (2002). Türkiye’de Yabancı Dil Öğreniminde Motivasyon Kaynakları ve Sorunları, Kuramdan Uygulamaya Eğitim Yönetimi Dergisi, 8 (31), 312-329.
  • Aküzel, G. (2006). İlköğretim 4–8. Sınıflarda Yabancı Dil Öğretimindeki Başarısızlık Nedenlerinin İncelenmesi (Adana Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • Akyol, H. (1997). Okuma ve Prensipleri, Çağdaş Eğitim Dergisi. 22 (233), 26-28.
  • Başkan, Ö. (1997). Yabancı Dilin Anadiline Etkisi. Türk Dili Dil ve Edebiyat Dergisi, Yazında Kadın Duyarlığı [Özel Sayısı]. 36 (315), 636- 64.
  • Bekleyen, N. (2006). İngilizce Öğretmen Adaylarının Dil Öğrenme Stratejileri Kullanımı. A.Ü. TÖMER Dil Dergisi, (132),28-37.
  • Bogdan, R. C. ve Biklen, S.K. (1998). Qualitative Research For Education: An İntroduction To Theory and Methods. (3rd ed.). Boston, MA: Allyn and Bacon.
  • Bozavlı, E. (2011). Yabancı Dil Öğretmenlerinin Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretimi Üzerine Algılarının Değerlendirilmesi, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi. 87-104.
  • Büyükduman, F. İ. (2005). İlköğretim Okulları İngilizce Öğretmenlerinin Birinci Kademe İngilizce Öğretim Programına İlişkin Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 55-64.
  • Cihangir-Çankaya, Z. (2011). Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi (2. bs.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Çakan, M. (2005). Bilişsel Stiller ile Yabancı Dil Başarısı Arasındaki İlişki: 8. Sınıf Fransızca Örneği, İlköğretim Online, 4 (1), 53-61.
  • Çakıcı, D. (2011). Gender and Language. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 9(2), 459-471.
  • Çelebi, M. D. (2006). Türkiye’de Anadili Eğitimi Ve Yabancı Dil Öğretimi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21 (2), 285-307.
  • Creswell, J.W. (2002). Educational Research: Planning, Conducting, And Evaluating Quantitative And Qualitative Research. Upper Saddle River, New Jersey: Merrill Prentice Hall.
  • Demirel, Ö. (2003). Yabancı Dil Öğretimi, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Deniz, K. Z., Gülden, Ç. ve Apaydın-Şen, H. (2013). The Examination Of Foreign Language Achievement Terms Of Certain Variables, İlköğretim Online, 12(2), 436-444.
  • Dökmen, Ü. (1994). Okuma Becerisi, İlgisi ve Alışkanlığı Üzerine Psiko-Sosyal Bir Araştırma. İstanbul: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dil Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yüksel Gündüz

Hanife Nalan Genç

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gündüz, Y., & Genç, H. N. (2017). DİL BECERİLERİNİ GELİŞTİRMENİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER VE BU ENGELLERİ AŞMA YOLLARI. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 5(2), 339-356.