Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Study on the Importance of Learning Styles in Foreign Language Teaching

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 2, 184 - 191, 30.06.2018

Öz

The purpose of this study, which examines learning styles in foreign language teaching, is to determine the learning style/styles predominantly possessed by French learners, and to identify the methods, techniques, materials and activities that can be applied to effective learning and teaching considering individual differences. By Dunn & Dunn's model of learning patterns, a questionnaire consisting of 36 questions, and 12 questions in each section was applied. İtems in the questionnaire were divided into four groups as visual, auditory, kinaesthetic and multiple learning styles and the data were analysed through "frequency values" (f) and percentage values "%". According to the result, the students preferred the visual learning style predominantly, followed by kinaesthetic and auditory learning respectively, and very few multiple learning styles. A number of methods, techniques, materials and activities have been proposed to improve visual, auditory and kinaesthetic learning styles.

Kaynakça

  • Boydak, A. (2001). Öğrenme biçimleri, İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Conseil de l’Europe. (2000). Un cadre européen commun de référence pour les langues. Apprendre, enseigner, évaluer. Conseil de la coopération culturelle, Comité de l’Education.
  • Cuq, J.P., Gruca,I. (2005). Cours de didactique du français langue étrangère et seconde, Grenoble: Presse Universitaire de Grenoble.
  • Cyr, P. (1998). Didactique des langues étangères, les strategies d’apprentissage, Paris: Clé International.
  • Demir, R. (2010). Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin öğrenme biçimleri ve çoklu zekâ alanlarının incelenmesi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adana.
  • Demirel, Ö. (2005). Eğitim sözlüğü, Ankara: Pegam A Yay.
  • Duman, B. (2010). ‘Beyin temelli öğrenmenin farklı öğrenme biçimlerindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi’, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri / Educational Sciences: Theory & Practice 10 (4), 2010 s. 2051-2103.

A Study on the Importance of Learning Styles in Foreign Language Teaching

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 2, 184 - 191, 30.06.2018

Öz

Kaynakça

  • Boydak, A. (2001). Öğrenme biçimleri, İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Conseil de l’Europe. (2000). Un cadre européen commun de référence pour les langues. Apprendre, enseigner, évaluer. Conseil de la coopération culturelle, Comité de l’Education.
  • Cuq, J.P., Gruca,I. (2005). Cours de didactique du français langue étrangère et seconde, Grenoble: Presse Universitaire de Grenoble.
  • Cyr, P. (1998). Didactique des langues étangères, les strategies d’apprentissage, Paris: Clé International.
  • Demir, R. (2010). Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin öğrenme biçimleri ve çoklu zekâ alanlarının incelenmesi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adana.
  • Demirel, Ö. (2005). Eğitim sözlüğü, Ankara: Pegam A Yay.
  • Duman, B. (2010). ‘Beyin temelli öğrenmenin farklı öğrenme biçimlerindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi’, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri / Educational Sciences: Theory & Practice 10 (4), 2010 s. 2051-2103.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Dil Edinimi, Dil Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gülhanım Ünsal

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ünsal, G. (2018). A Study on the Importance of Learning Styles in Foreign Language Teaching. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 6(2), 184-191.