Interpretation of Turkish Activities That Pre-School Teachers Apply and of Their Views on the Application of These Activities
Yıl 2018,
Cilt: 6 Sayı: 3, 481 - 498, 30.09.2018
Gülüzar Şule Tepetaş Cengiz
,
Fatma Elif Kılınç
Tacettin Tezcan
Öz
The present study was carried out in order to determine the Turkish activities that pre-school teachers use in practice and their opinions about these activities. It was conducted as a qualitative research to identify the characteristics of the Turkish activities that the participants apply in their daily education and to analyze the opinions of teachers on this subject. Study group of the research consists of 12 teachers who have been working in Bolu province in 2016-2017 academic year. Research data were collected with semi-structured interview technique. The interview data were converted into written texts and these texts were analyzed descriptively. Research results demonstrate that teachers try to include Turkish activities in their daily education. However, it is also determined that teachers apply the common activities that are well known today and do not develop new ones using new language teaching methods and strategies.
Kaynakça
- Bai, Z., Blackwell, A.F. ve Coulouris, G. (2015). Exploring Expressive Augmented Reality: The FingAR Puppet System for Social Pretend Play, Proceedings of the ACM CHI'15 Conference on Human Factors in Computing Systems, 1, 1035-1044.
- Bay, N. ve Alisinanoğlu, F. (2012). Okul öncesi eğitimi öğretmenlerine uygulanan soru sorma becerisi öğretim programının öğretmenlerin sorularının bilişsel taksonomisine etkisi. Mersin Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(8),80-93.
- Büyükalan F., S. (2002). Soru-Cevap Yöntemine İlişkin Öğretimin Öğretmenlerin Soru Sorma Düzeyi ve Tekniklerine Etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
- Court, D., & Rosental, E. (2007). Values embodied in children’s literature used in early childhood education in Israeli State schools. Early Childhood Education Journal, 34(6),407-414.
- Demiriz, S., Karadağ, A. ve Ulutaş, İ. (2003).Okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim ortamı ve donanım. Ankara: Anı.
- Gönen, M., Ünüvar, P., Bıçakçı, M., Koçyiğit, S., Yazıcı, Z., Orçan, M., Aslan, D., Güven, G. ve Özyürek, A. (2010). Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin dil etkinliklerini uygulama biçimlerinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(19), 23-40. 02.07.2014 tarihinde https://edergi.mehmetakif.edu.tr/index.php/ efd /article/view/184/81 sayfasından erişilmiştir.
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Kullandıkları Türkçe Etkinlikleri ve Bu Etkinliklerin Uygulanmasına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Yıl 2018,
Cilt: 6 Sayı: 3, 481 - 498, 30.09.2018
Gülüzar Şule Tepetaş Cengiz
,
Fatma Elif Kılınç
Tacettin Tezcan
Öz
Bu çalışma okul öncesi öğretmenlerinin uygulamada kullandığı Türkçe etkinliklerinin ve bu etkinliklere ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Katılımcıların günlük eğitim akışları içerisinde yer alan Türkçe etkinliklerinin özelliklerini tanımak ve öğretmenlerin bu konudaki görüşlerini incelemek için nitel bir araştırma olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu 2016-2017 eğitim öğretim döneminde, Bolu ilindeki iki anaokulunda görev yapmakta olan 12 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Görüşme verileri yazılı metin haline dönüştürülmüş ve bu dökümler betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; öğretmenlerin Türkçe etkinliklerine günlük eğitim akışları içerisinde yer vermeye çalıştıkları belirlenmiştir. Ancak öğretmenlerin günümüzde hala bilinen etkinlik türlerini kullandıkları ve yeni dil öğretimi yöntem ve stratejilerini kullanarak etkinlik yapılarını geliştirmedikleri de saptanmıştır.
Kaynakça
- Bai, Z., Blackwell, A.F. ve Coulouris, G. (2015). Exploring Expressive Augmented Reality: The FingAR Puppet System for Social Pretend Play, Proceedings of the ACM CHI'15 Conference on Human Factors in Computing Systems, 1, 1035-1044.
- Bay, N. ve Alisinanoğlu, F. (2012). Okul öncesi eğitimi öğretmenlerine uygulanan soru sorma becerisi öğretim programının öğretmenlerin sorularının bilişsel taksonomisine etkisi. Mersin Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(8),80-93.
- Büyükalan F., S. (2002). Soru-Cevap Yöntemine İlişkin Öğretimin Öğretmenlerin Soru Sorma Düzeyi ve Tekniklerine Etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
- Court, D., & Rosental, E. (2007). Values embodied in children’s literature used in early childhood education in Israeli State schools. Early Childhood Education Journal, 34(6),407-414.
- Demiriz, S., Karadağ, A. ve Ulutaş, İ. (2003).Okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim ortamı ve donanım. Ankara: Anı.
- Gönen, M., Ünüvar, P., Bıçakçı, M., Koçyiğit, S., Yazıcı, Z., Orçan, M., Aslan, D., Güven, G. ve Özyürek, A. (2010). Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin dil etkinliklerini uygulama biçimlerinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(19), 23-40. 02.07.2014 tarihinde https://edergi.mehmetakif.edu.tr/index.php/ efd /article/view/184/81 sayfasından erişilmiştir.