Sınıftaki sessizlik çoğunlukla öğrencilerin olumsuz ve istenmeyen bir davranışı olarak değerlendirilmektedir. Öğretmenler,
öğrencilerinin sınıfta iletişim kurmalarını ve devam eden etkinliklere katılmasını ister çünkü öğrenci katılımı, öğrenme ve
gelişimin en iyi belirtisi olarak kabul edilir. Aslında, son araştırmalar sessizlik ve öğrenme arasında bir ilişki olduğunu ve
öğrencilerin sessizliği bir iletişim aracı olarak gördüğünü öne sürmektedir. Bu çalışma, bir grup EFL öğrencisinin sınıfta neden
sessiz kaldığını ve sessizlik ile öğrenme arasındaki ilişkiye dair algılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, 117 lisans
öğrencisine, öğrencilerin sınıfta katılım stillerine ilişkin çeşitli değişkenleri ele alan bir anket dağıtılmıştır. Bulgular
incelendiğinde öğrencilerin sınıfta genelde sessiz olduğu ve katılım söz konusu olduğunda erkek ve kız öğrenciler arasında
önemli farklılıkların olduğu ortaya çıkmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre sınıftaki sessizliğin gelebileceği anlamlar tam olarak
anlaşıldığında öğretmenler farklı bakış açısına sahip olacak ve sınıfta katılımı sessizliği içerecek şekilde yeniden
tanımlayabilecek.
Silence in the classroom is mostly considered to be a negative and undesirable behavior of students. Teachers want their
students to take part in the ongoing communication and activities in the classroom since student engagement is among the best
predictors of learning and development. In fact, recent research has suggested a relationship between silence and learning,
seeing it as a means of communication. The present study aims to investigate the perceptions of a group of EFL students about
why they remain silent in the classroom and the relationship between silence and their learning. To this end, a questionnaire
was distributed among 117 EFL undergraduate students which addressed several variables concerning the classroom
engagement styles of students. Based on the interpretation of the results, it has been found that students are generally silent in
the classroom and there is a significant difference between male and female students when it comes to participation. The study
concludes that an understanding of the meanings of silence in the classroom may change a teacher’s perspective and help them
redefine participation in classrooms to include silence.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İkinci Bir Dil Olarak İngilizce |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 4 |