Mevcut literatürde öğretmenlerin profesyonel kimliğinin evrensel olarak onaylanmış bir kavramsallaştırması veya tanımının
olmaması, öğretmenlerin profesyonel kimliğini keşfetmeyi zorlaştırmaktadır. Öğretmenlerin profesyonel kimliği, yalnızca
öğretmenlerin kendilerini öğretim uzmanları olarak nasıl gördüklerini temsil etmekle kalmaz, aynı zamanda onların hedeflerini
gerçekleştirmeleri için aracılık yapmalarına da izin verir (Beijaard & diğerleri, 2004). Bu temel unsurları göz önünde
bulundurarak, bu araştırma Türkiye'de İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten 15 öğretim görevlisinin mesleki kimliklerini
incelemeyi amaçlamıştır. Bu tanımlayıcı çalışmada katılımcılar amaçlı örnekleme stratejisi ile seçilmiştir. Noi ve diğerlerinin
(2016) çalışmasından uyarlanan ve 40 maddeden oluşan 5 puanlık Likert ölçekli bir anket, İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten
öğretim görevlilerinin (1) öğretim düşünceleri, (2) profesyonel sosyalleşme, (3) kariyer gelişimi ve (4) mesleki yeterlilik
açılarından mesleki kimliklerini ortaya çıkarmak için kullanılmıştır. Anket yoluyla elde edilen nicel verileri desteklemek için
Kuhn ve McPharland (1954) tarafından geliştirilen Yirmi Cümle Testi kullanılmış ve elde edilen veriler kategorik içerik analizi
yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Çalışmanın sonuçları, İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretim görevlilerinin güçlü
öğretim inancına ve yüksek mesleki sosyalleşme isteğine sahip olduklarını, bunun yanısıra kariyer gelişimine yönelik
çalışmalarda bulunmaya ve kurumlarından daha fazla destek almaya ihtiyaç duyduklarını ortaya koymuştur. Öte yandan,
çalışma ile aynı zamanda İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretim görevlilerinin çoğu kendilerini danışman olarak
gördükleri ve çalıştıkları kurumlarda adaletsizlik olduğunda kendilerini daha az değerli ve motivasyonlarını kaybetmiş
hissettikleri belirtilmiştir.
Öğretmen Kimliği Yabanci Dil Eğitmenleri Mesleki Kimlik Mesleki Gelişim
The fact that there is no universally approved conceptualization or description of the professional identity of teachers in the
existing literature makes it difficult to explore teachers’ professional identity. Teachers’ professional identity represents not only
how teachers see themselves as teaching professionals but also allows them to exercise agency to pursue their goals (Beijaard et
al., 2004). Bearing these essential elements in mind, this paper aimed to examine the professional identities of 15 EFL lecturers in
Turkey. In this descriptive study, the participants were selected through the purposive sampling strategy. A 5-point Likert scale
questionnaire with 40 items adapted from Noi et al. (2016) was utilized to reveal EFL lecturers’ professional identities based on
those aspects; (1) teaching beliefs, (2) professional socialization, (3) career progression and (4) professional competence. To sustain
the quantitative data obtained through the questionnaire, Twenty Statements Test (TST) by Kuhn and McPharland (1954) was
used, and the obtained data were examined by using a categorical-content analysis strategy. The results of the study revealed that
EFL lecturers have strong teaching beliefs, higher rates of professional socialization and a great extent of eagerness toward career
progression, whereas they need more support from their institutions. The study also identified that the majority of the EFL
lecturers perceive themselves as mentors, and they feel less valuable and demotivated when there is unfairness in their institutes
Teacher identity EFL lecturers professional identity professional development
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İkinci Bir Dil Olarak İngilizce |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 4 |