Bu çalışma, özellikle rol kartlarının kullanımına odaklanarak, yaratıcı drama tekniklerinin Arapça kelime edinimi üzerindeki etkisini araştırmaktadır. Dünyada ve Türkiye'de yabancı dil öğretiminde yaratıcı drama yönteminin ve alt tekniklerinin kanıtlanmış faydalarına rağmen, Arapça öğretimine odaklanan deneysel çalışmalar sınırlıdır. Bu nedenle, yaratıcı drama tekniklerinin başarılı sonuçlarının Arapça öğretimine uyarlanması büyük önem taşımaktadır. Harran Üniversitesi Arap Dili ve Edebiyatı birinci sınıf öğrencilerini kapsayan araştırma, sekiz haftalık bir süre içerisinde 50+50 dakikalık iki oturum halinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, “Alışveriş” konusu kapsamında kullanılabilecek yeni Arapça kelimelerin öğretimi hedeflenmiştir. Bunun için öncelikle alışveriş konusu kapsamında büyük grup tartışması yapılmış, öğrencilerin gerekli hazırbulunuşluk düzeyi sağlanmıştır. Ardından rol kartları etkinliğine geçilmiş ve doğaçlamalar sırasında yeni öğrenilen kelimelerin kullanımı kayıt altına alınmıştır. Aynı gözlem ikinci uygulamada da gerçekleştirilmiştir. Her iki uygulamada kullanılan yeni kelimelerin Jaccard benzerlik katsayıları hesaplanarak kelimelerin akılda kalıcılığı istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Bulgular, rol kartlarının yeni Arapça kelimelerin kalıcılı olarak öğrenilmesini etkili bir şekilde desteklediğini ve sekiz hafta sonra %62,5 ila %80 arasında bir kalıcılık oranı sağladığını göstermektedir. Çalışma ayrıca rol kartları tekniğinin öğrenci motivasyonundaki ve sosyal öğrenmenin gerçekleşmesindeki rolünü de ortaya koymuştur.
Yabancı Dil Olarak Arapça Öğretimi (AFL) Arapça Kelime Öğretimi Yaratıcı Drama Rol Kartı
This study investigates the impact of the role cards technique on Arabic vocabulary acquisition. Despite the well-documented benefits of the creative drama method in foreign language teaching, studies focusing on Arabic Language Teaching (ALT) remain limited. Therefore, it is crucial to adapt the successful outcomes of creative drama techniques to ALT. This study, involving six first-year ALL students, was conducted over two 50-minute sessions within an eight-week period. The aim was to teach new Arabic vocabulary related to the topic of "Shopping." To achieve this, a large group discussion was first held to prepare the students and ensure their readiness. Subsequently, the role cards activity was initiated, and the use of newly acquired words during improvisations was recorded. The same observation process was repeated in the second session. Jaccard similarity coefficients were calculated for the new words used in both sessions, and the retention of these words was analyzed. The findings demonstrate that the role cards technique effectively supported the retention of new Arabic vocabulary, with retention rates ranging between 62.5% and 80%. The study also highlighted the technique's positive impact on student motivation and the facilitation of social learning.
Teaching Arabic as Foreign Language (AFL) Arabic Vocabulary Teaching Creative Drama Role Cards
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dil Edinimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 13 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 3 |