Bu araştırmanın amacı, kelime öğretimi alanındaki bilimsel eğilimleri, etkili araştırmacıları, kullanılan kavramsal çerçeveleri ve literatürdeki boşlukları bibliyometrik analiz yöntemiyle belirlemektir. Çalışmanın veri seti, Web of Science veri tabanında 1980–2025 yılları arasında “vocabulary teaching” anahtar sözcüğü ile yayımlanan 332 makaleden oluşmaktadır. Veriler, VOSviewer yazılımı aracılığıyla yıllara göre yayın dağılımı, ülkelere göre üretkenlik, yazar atıfları ve anahtar kelime kümeleri açısından analiz edilmiştir. Bulgular, kelime öğretimi ile ilgili yayınların özellikle 2009 yılından itibaren ciddi bir artış gösterdiğini ortaya koymuştur. Çin, ABD ve Türkiye en fazla yayın üreten ülkeler arasında yer alırken, Norbert Schmitt en çok atıf alan araştırmacı olduğu görülmüştür. Anahtar kelime analizinde “Vocabulary Teaching” ve “Vocabulary Knowledge” anahtar kelimeleri öne çıkarken, yapay zekâ, oyunlaştırma ve nörobilim gibi çağdaş temalara işaret eden anahtar kelimelerin literatürde yeterince yer bulmadığı saptanmıştır. Bu çalışma, kelime öğretimi alanında disiplinlerarası iş birliklerinin artırılması, dijital teknolojilerle desteklenmiş uygulamaların geliştirilmesi ve alternatif kuramsal yaklaşımların literatüre kazandırılması gerektiğine dikkat çekmektedir.
Türkçe eğitimi Kelime öğretimi Kelime öğrenimi Bibliyometrik analiz
This study investigates the general trends, scholarly impact, and future research opportunities in the field of vocabulary teaching through bibliometric analysis. A total of 332 articles published between 1980 and 2025 were retrieved from the Web of Science database using the keyword "vocabulary teaching." The data were analyzed using VOSviewer to visualize publication trends, prolific countries and authors, keyword clusters, and citation networks. The findings reveal a significant increase in publications after 2009, with China, the United States, and Turkey emerging as the most productive countries. Norbert Schmitt was identified as the most cited author, while “Vocabulary Teaching” and “Vocabulary Knowledge” were among the most frequently used keywords. Emerging topics such as artificial intelligence, gamification, and neuroscience appeared infrequently, highlighting the need for innovation. The study underscores the importance of fostering interdisciplinary collaboration and integrating digital tools into vocabulary teaching. These insights aim to guide future research and pedagogical design in language education.
Turkish Language Education Vocabulary Teaching Vocabulary Learning Bibliometric Analys
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mayıs 2025 |
Kabul Tarihi | 15 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 3 |