Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

Glokal Liderlik Özellikleri: Halil Fikret Kanat Örneği

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: Özel Sayı-1 - Liderlik Yaklaşımları Bağlamında İz Bırakan Eğitimcileri Anlamak, 51 - 57, 01.11.2020

Öz

Liderlik insan toplumlarında büyük değer taşımaktadır. Liderlik hakkında pek çok araştırma yapılmış, evrenselliği;
doğuştan gelip gelmediği; bireysel özellikler ile ilişkili olup olmadığı gibi pek çok tartışma konusu süregelmiştir.
Liderlik araştırmalarında geçmişten bugüne var olan liderlerin davranışlarının incelenmesi önem arz eden bir
konudur. Liderlerin davranışları, liderlik sürecinin nasıl yönetildiği, hangi durumda ne tür liderlik gerektiği ile
ilgili duyulan merak liderlikle ilgili farklı teori ve yaklaşımların ortaya atılmasına yol açmıştır. Bu çalışmada
liderlik özelliklerinin araştırılması bağlamında Türk Eğitim Sisteminin önemli isimlerinden olan Halil Fikret
Kanat’ın gerçekleştirdiği faaliyetler, eğitime bakış açısı ve karakteristik özellikleri içerik analizi yöntemiyle
saptanmış ve ulaşılan liderlik özellikleri glokal liderlik teorisiyle ilişkilendirilmiştir.

Teşekkür

Prof. Dr. Şefika Şule Erçetin’e desteğinden, önerilerinden ve katkılarından dolayı sonsuz teşekkürlerimi sunarım.

Kaynakça

  • Akbaşlı, S., Erçetin, Ş. Ş., & Yüce, H. İlkokul öğretmenlerinin glokal liderlik davranışlarını gösterme düzeyleri. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14(20), 1-1.
  • Alp, H. (2018). Halil Fikret Kanat’ın muallimler mecmuasında yayınlanmış iki yazısı: mekteplerimizin yeni teşkilatı hakkında I-II. Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları, 17 (34), 337-358.
  • Asena, B. (2002). Halil Fikret Kanat yaşamı ve hizmetleri. Türk Eğitim Derneği IX. Anma Toplantısı (s. 1-20). Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Baysal, H., & Göktaş, P. (2015). Dede Korkut hikâyelerinin liderlik özellikleri üzerine bir araştırma. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(2), 439-452.
  • Çetin, T., Oruç, Ş., & Tokcan, H. (2006). Halil Fikret Kanad ve coğrafya eğitimi üzerine bir eseri: coğrafya’nın tedris usulü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-16.
  • Erçetin, Ş. Ş., Potas, N., Açıkalın, S. N. & Kısa, N., (2011). Multidimensional glocal leadership scale. Middle-East Journal of Scientific Research, 8(2), 314-318.
  • Erçetin, Ş. Ş., Potas, N., Açıkalın, Ş. N., Yılmaz, M., Kısa, N. ve Güngör, H.(2017). Glocal leadership behaviours of managers working in private institutions. Polish Journal Of Management Studies, 16(2), 74-87. DOI:10.17512/pjms.2017.16.2.07
  • Erçetin, Ş. Ş. (2000). Lider sarmalında vizyon. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gök, Ö. (2014). Üniversite yöneticilerinin glokal liderlik ve uygulamalarına ilişkin görüşleri (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Güçlü, M. (2013). Cumhuriyetin öncü eğitimcilerinden DR. Halil Fikret Kanad'ın süreli yayınlarda yayımlanan yazılarının değerlendirilmesi. Journal of Turkish Studies, 113-129.
  • Gül, O. K., & Çakmakcı, C. C. (2017). Türkçülüğün Zonguldak'tan Yükselen Sesi: Doğu Dergisi. 1. Uluslararası Türklerin Dünyası Sosyal Bilimler Sempozyumu (s. 242-247). Ankara: Türklerin Dünyası Enstitüsü.
  • Karagöz, S. (2014). Çağdaş pedagojik anlayışa uygun üç düşünür ve üç yazı (1910-1919). Türkiye Sosyal Politika ve Çalışma Hayatı Araştırmaları Dergisi, 85-99.
  • Özcan, Ö. (2010). Türkiye’de toplum kalkınmasına eğitim açısından farklı bir bakış: Halil Fikret Kanad. Türk Yurdu Dergisi, 99(278).
  • Yel, F. (2008). Atatürk dönemi'nde köy eğitmenliği (Yüksek Lisans Tezi). Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü.
  • Yıldırım, B. H. (2012). Liderlik özellikleri ve liderlik tarzlarının duygusal zeka perspektifinden incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Kocaeli Üniversitesi, İşletme Anabilim Dalı, Kocaeli.
Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: Özel Sayı-1 - Liderlik Yaklaşımları Bağlamında İz Bırakan Eğitimcileri Anlamak, 51 - 57, 01.11.2020

Öz

Leadership is of great value in human societies. A lot of research has been done about leadership, its universality; whether it was inborn; Many controversies remain, such as whether they are related to individual characteristics. In leadership researches, it is an important issue to examine the behavior of leaders that existed from past to present. The characteristics of these people, how the leadership process works, and what kind of leadership is required in which situations led to the development of various theories and approaches related to leadership. In the context of researching these leadership characteristics, the activities carried out by Halil Fikret Kanat, one of the important names of the Turkish Education System, his point of view on education and their characteristics were determined by the content analysis method and the leadership characteristics achieved were associated with the glocal leadership theory.

Kaynakça

  • Akbaşlı, S., Erçetin, Ş. Ş., & Yüce, H. İlkokul öğretmenlerinin glokal liderlik davranışlarını gösterme düzeyleri. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14(20), 1-1.
  • Alp, H. (2018). Halil Fikret Kanat’ın muallimler mecmuasında yayınlanmış iki yazısı: mekteplerimizin yeni teşkilatı hakkında I-II. Yakın Dönem Türkiye Araştırmaları, 17 (34), 337-358.
  • Asena, B. (2002). Halil Fikret Kanat yaşamı ve hizmetleri. Türk Eğitim Derneği IX. Anma Toplantısı (s. 1-20). Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Baysal, H., & Göktaş, P. (2015). Dede Korkut hikâyelerinin liderlik özellikleri üzerine bir araştırma. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(2), 439-452.
  • Çetin, T., Oruç, Ş., & Tokcan, H. (2006). Halil Fikret Kanad ve coğrafya eğitimi üzerine bir eseri: coğrafya’nın tedris usulü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-16.
  • Erçetin, Ş. Ş., Potas, N., Açıkalın, S. N. & Kısa, N., (2011). Multidimensional glocal leadership scale. Middle-East Journal of Scientific Research, 8(2), 314-318.
  • Erçetin, Ş. Ş., Potas, N., Açıkalın, Ş. N., Yılmaz, M., Kısa, N. ve Güngör, H.(2017). Glocal leadership behaviours of managers working in private institutions. Polish Journal Of Management Studies, 16(2), 74-87. DOI:10.17512/pjms.2017.16.2.07
  • Erçetin, Ş. Ş. (2000). Lider sarmalında vizyon. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gök, Ö. (2014). Üniversite yöneticilerinin glokal liderlik ve uygulamalarına ilişkin görüşleri (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Güçlü, M. (2013). Cumhuriyetin öncü eğitimcilerinden DR. Halil Fikret Kanad'ın süreli yayınlarda yayımlanan yazılarının değerlendirilmesi. Journal of Turkish Studies, 113-129.
  • Gül, O. K., & Çakmakcı, C. C. (2017). Türkçülüğün Zonguldak'tan Yükselen Sesi: Doğu Dergisi. 1. Uluslararası Türklerin Dünyası Sosyal Bilimler Sempozyumu (s. 242-247). Ankara: Türklerin Dünyası Enstitüsü.
  • Karagöz, S. (2014). Çağdaş pedagojik anlayışa uygun üç düşünür ve üç yazı (1910-1919). Türkiye Sosyal Politika ve Çalışma Hayatı Araştırmaları Dergisi, 85-99.
  • Özcan, Ö. (2010). Türkiye’de toplum kalkınmasına eğitim açısından farklı bir bakış: Halil Fikret Kanad. Türk Yurdu Dergisi, 99(278).
  • Yel, F. (2008). Atatürk dönemi'nde köy eğitmenliği (Yüksek Lisans Tezi). Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü.
  • Yıldırım, B. H. (2012). Liderlik özellikleri ve liderlik tarzlarının duygusal zeka perspektifinden incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Kocaeli Üniversitesi, İşletme Anabilim Dalı, Kocaeli.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şeyma Nur Göçer

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2020
Gönderilme Tarihi 6 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: Özel Sayı-1 - Liderlik Yaklaşımları Bağlamında İz Bırakan Eğitimcileri Anlamak

Kaynak Göster

APA Göçer, Ş. N. (2020). Glokal Liderlik Özellikleri: Halil Fikret Kanat Örneği. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram Ve Uygulama, 3(Özel Sayı-1), 51-57.