Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

PAKİSTAN EĞİTİM SİSTEMİ VE OKULLARA YÖNETİCİ ATAMA KRİTERLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 3, 86 - 98, 08.12.2020

Öz

Bu çalışmada Pakistan eğitim sisteminin genel hatlarıyla incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda araştırmada Pakistan eğitim sisteminin amaç ve politikaları, Pakistan eğitim sisteminin yapılanması, Pakistan eğitim sistemi kategorileri, Pakistan eğitiminde yönetim, Pakistan eğitim sisteminde yöneticilerin atamaları ve Pakistan eğitim sisteminin öne çıkan problemleri ele alınmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden, doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Veriler toplanırken, Pakistan eğitim sistemi ile ilgili makale, resmi belge, rapor ve internet kaynaklarından yararlanılmıştır. Elde edilen veriler sunulan başlıklar altında incelenmiştir.

Kaynakça

  • Creswell, J.W. (2017). Araştırma deseni (Çev. Ed. S.B. Demir). Ankara: Eğiten Kitap Yayınları.
  • Farooq, S. Tongkai, Y. ve Feroze, N. (2018). Review of Pakistan education system and quality. [Pakistan eğitim sisteminin incelenmesi ve niteliği]. Journal of Criminology and Forensic Studies, 5-6.
  • Federal directorate of education. (2019). Promotion rules. Islamabad: FDE.
  • Ghulam Rasool Memon. (2007). Education in Pakistan: The key ıssues, problems and the new challenges [Pakistan’da eğitim: Temel sorunlar, problemler ve çözüm arayışları]. Journal of Management and Social Sciences, 3, 1, 49-50.
  • https://www.worldometers.info/world-population/pakistan-population/. Erişim: 20.11.2020.
  • Laska, J ve Gürbüztürk, O . (2019). Eğitim programı ile öğretim arasındaki ilişki: Kavramsal bir açıklama. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 22 (1) , 254. https://dergipark.org.tr/.
  • Ministry of Education Government of Pakistan. (2009). National education policy 2009. Islamabad: Ministry of Education Government of Pakistan.
  • Ministry of Education, Trainings and Standards in Higher Education Academy of Educational Planning and Management. (2014). Pakistan education for all review report 2015. Islamabad: Ministry of Education, Trainings and Standards in Higher Education Academy of Educational Planning and Management.
  • Ministry of Federal Education & Professional Training. (2017). National curriciculum framework Pakistan. Islamabad: Ministry of Federal Education & Professional Training. Goverment of Pakistan National Vocational and Technical Training Commission (http://navttc.org/) 20.03.2020.
  • National Education Management Information System Academy of Educational Planning and Management Ministry of Federal Education and Professional Training. (2018). Pakistan education statistics 2016‐ 2017 (Rapor no: 25). Islamabad: Government of Pakistan.
  • Nordic Recognition Information Centres. (2006). The system of education ın Pakistan. Islamabad: Nordic Recognition Information Centres 20.03.2020.
  • SETAV. (2013). Pakistan siyasetini anlama kılavuzu. Erişim: http://file.setav.org/Files/Pdf /20130521114911_pakistan-web.pdf, 20.09.2020.
  • Şimşir, B . (1958). Pakistan Devletinin kuruluşu. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 13 (04), 128. https://dergipark.org.tr/.
  • United Nations.(2016). Sustainable development goals 2015-2030: 17 goals to transform our world. Retrieved from http://www.un.org/sustainabledevelopment/education/, 20.03.2020.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rıdvan Küçükali

Hüseyin Can Coşkun

Yayımlanma Tarihi 8 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 3 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Küçükali, R., & Coşkun, H. C. (2020). PAKİSTAN EĞİTİM SİSTEMİ VE OKULLARA YÖNETİCİ ATAMA KRİTERLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram Ve Uygulama, 3(3), 86-98.