COVID-19 pandemi sürecinin tüm dünyada etkisini göstermesinin ardından okullar kapatılarak uzaktan eğitim uygulamalarına geçilmiştir. Bu durum eğitim uygulamalarında birtakım problemleri beraberinde getirmiştir. Söz konusu problemlerin yaşandığı ortamda araştırmada uzaktan eğitimdeki öğretim uygulamalarının çeşitli açılardan incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada uzaktan eğitimdeki öğretim uygulamaları nitel araştırma yöntemleri arasında yer alan durum çalışmasıyla incelenmiştir. Bu incelemede katılımcılar amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırmada öğrencilerin not ortalamalarına, girmiş oldukları deneme sınavlarındaki notlarının değişimine, öğrencilerin, velilerin ve öğretmenlerin görüşlerine yer verilmiştir. Araştırma kapsamında 2021-2022 eğitim öğretim yılında 48 öğrenci, 32 ebeveyn ve 16 öğretmenle görüşülmüştür. Araştırma sonucunda, öğrencilerin deneme sınavlarında almış oldukları puanlarda uzaktan eğitim faaliyetleri nedeniyle düşme yaşandığı görülmüştür. Öğrenci, öğretmen ve ebeveynlerin internete erişimde sorunlar yaşadığı tespit edilmiştir. Bunun yanında, öğrenci-öğretmen iletişiminde problemler yaşandığı, öğrencilerin akademik başarılarında düşüşlerin görüldüğü ve öğrencilerin kaygı durumlarında artışlar yaşandığı belirlenmiştir. Sonuç olarak tüm katılımcıların yüz yüze eğitimi tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır.
After the COVID-19 pandemic process showed its effects all over the world, schools were closed and distance education applications were started. This situation has brought some problems in educational practices. In the environment where these problems are experienced, it is aimed to examine the teaching practices in distance education from various perspectives. In the research, teaching practices in distance education were examined with a case study, which is among the qualitative research methods. In this study, the participants were determined by the purposive sampling method. In the research, students' grade point averages, the changes in their grades in the trial exams, and the opinions of students, parents, and teachers are included. Within the scope of the research, 48 students, 32 parents, and 16 teachers were interviewed in the 2021-2022 academic year. As a result of the research, it was seen that the scores of the students in the trial exams decreased due to distance education activities. It has been determined that students, teachers, and parents have problems accessing the internet. In addition, it has been determined that there are problems in student-teacher communication, decreases in students' academic achievements, and increases in students' anxiety levels. As a result, it was concluded that all participants preferred face-to-face education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 29 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 3 |