Perception is a phenomenon that everybody encounters
in every aspect of life. It is a powerful propaganda tool which can be used by companies,
institutions, politicians or governments to affect individuals’ lives. Eliminating,
managing perception can also be applied with reverse psychology. It is an
effective weapon. Organizational perception management which is examined in
this study, requires strategic management to acquire profitable results on
target groups. Organizational perception management is only sustainable with the
proper strategic management,
This paper aims to explain how, and which ways tourism
industry use to manage perceptions of target groups. Main course is to examine
how to manage perceptions through social media platforms such as Twitter, Instagram,
Facebook to affect perceptions of target groups.
This research holds information about contributing
factors on people’s forming perceptions and factors which are important for managing
perceptions. Using real life cases theory is connected to the reality.
The
study revealed that perception management applications are effective on target
groups which influence their emotions and actions through social media
platforms. In the context of successful examples of social media applications,
“Influencer Marketing” method is examined and how this method is effective on
target groups and how enterprises receive feedbacks and profits from these
applications.
Algı, bireyin
günlük hayatının hemen hemen her alanında karşı karşıya kaldığı bir olgudur.
Bireyin yaşantısını birebir etkileyen algı; şirketlerin, kurumların,
siyasilerin, devletin vazgeçilmez bir propaganda silahıdır. Algının ortadan
kaldırılması da yine algı ile olmaktadır. Bu denli önemli algıyı kurum boyutuna
indirdiğimizde, kurumsal algının yönetimi, etki oluşturulacak hedef kitle
üzerinde tam sonuç almak için stratejik bir planlamayı da beraberinde getirir.
Stratejik planlamanın doğru olması, kurumsal algının sürekli olmasını sağlar.
Bu da kurumun sürdürülebilirliğini beraberinde getirir.
Bu çalışmada turizm
sektöründe algı yönetiminin nasıl ve ne şekilde gerçekleştirilebileceğine
odaklanmıştır. Burada amaç, kitle iletişim araçlarından olan Twitter, Instagram,
Facebook gibi sosyal medya platformları üzerinden algı yönetimi uygulamalarını,
seçilen hedef kitleler üzerinde hangi yöntemlerle ve ne şekilde gerçekleştirdiğini
irdelemektir.
Araştırmada kişilerde
algının oluşmasına etki eden faktörler, algı yönetimini etkileyen ve bunun uygulanmasında
önem arz eden unsurlar ele alınmıştır. Dünyadan ve Türkiye’den verilen
örneklerle teorik olarak anlatılanlar uygulamalı olarak gösterilmiştir.
Çalışma, sosyal
medya platformları üzerinden gerçekleştirilen algı yönetimi uygulamalarının
kitleleri harekete geçirmede etkili olabileceğini göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 13 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 5 |
Dergide aşağıdaki alanların kapsamına giren nitelikli çalışmalar yayımlanabilir;
İşletme, İktisat, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Maliye, Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi, Ekonometri, Yönetim Bilişim Sistemleri, Eğitim Yönetimi, Sağlık Yönetimi, Turizm Yönetimi, Havacılık Yönetimi, Denizcilik İşletmeleri Yönetimi, Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi, Enerji Yönetimi, Lojistik Yönetimi, Çevre Yönetimi, Medya ve İletişim Yönetimi, Afet Yönetimi, Multidisipliner Yönetim ve Ekonomi Çalışmaları.
IJMA is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.