Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ROLE OF PERCEPTION MANAGEMENT IN TOURISM SECTOR

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 5, 51 - 65, 28.02.2019
https://doi.org/10.29064/ijma.517449

Öz

Perception is a phenomenon that everybody encounters
in every aspect of life. It is a powerful propaganda tool which can be used by companies,
institutions, politicians or governments to affect individuals’ lives. Eliminating,
managing perception can also be applied with reverse psychology. It is an
effective weapon. Organizational perception management which is examined in
this study, requires strategic management to acquire profitable results on
target groups. Organizational perception management is only sustainable with the
proper strategic management,

This paper aims to explain how, and which ways tourism
industry use to manage perceptions of target groups. Main course is to examine
how to manage perceptions through social media platforms such as Twitter, Instagram,
Facebook to affect perceptions of target groups.

This research holds information about contributing
factors on people’s forming perceptions and factors which are important for managing
perceptions. Using real life cases theory is connected to the reality.







The
study revealed that perception management applications are effective on target
groups which influence their emotions and actions through social media
platforms. In the context of successful examples of social media applications,
“Influencer Marketing” method is examined and how this method is effective on
target groups and how enterprises receive feedbacks and profits from these
applications.

Kaynakça

  • AKALIN, Ş. H; TOPARLI, R.; GÖZAYDIN, N.; ZÜLFİKAR, H.; ARGUNŞAH, M.; DEMİR, D.; TEZCAN AKSU, B. ve GÜLTEKİN, B. (2005). Türkçe Sözlük, Ankara: ALGAN, Ü. (1995). “Türkiye’de Turizm Sektörü ve Turizm Sektörü İle İlgili Projeksiyonlar”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(3): 83-95.
  • ATAHAN, H. A. (2011). “Otel İşletmelerinde Sosyal Medya Pazarlaması: Turizm Tüketicilerinin Sosyal Paylaşım Sitelerine İlişkin Algıları Üzerine Bir Alan Çalışması.” Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • AYDIN, A. F. (2015). “Kurumsal İtibar Açısından Sosyal Medyaya İlişkin Bir Değerlendirme”, Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, (9).
  • BAKAN, İ. ve KEFE, İ. (2012). “Kurumsal Açıdan Algı ve Algı Yönetimi”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1): 19-34.
  • BRYANT, N. (2009). “‘Selling’ Queensland with a dream job”, http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/8027369.stm, 23.12.2017.
  • CALLARİ, R. (2009). “Top ten hotel brandsa tweet above the rest”, http://inventorspot.com/articles/top_ten_hotel_brands_tweet_above_rest_30174, 20.12.2017.
  • Doğu ekspresi like ekspresi oldu, http://www.turkiyeturizm.com/dogu-ekspresi-like-ekspresi-oldu-54672h.htm. , 23.12.2017.
  • DEVECİOĞLU, S. ve POLATCAN, İ. (2017). “Spor sektöründe hatırlı pazarlama yöntemi”, http://www.academia.edu/33140856/SPOR_SEKTÖRÜNDE_HATIRLI_PAZARLAMA_Influencer_Marketing_YÖNTEMİ, 20.12.2017.
  • EAGLEMAN, D. (2016). Beynin Gizli Hayatı, (Çev. Arık Tozar, Z. Ed. Taş, Ş.), Domingo, İstanbul
  • FROMENT, L. (2016). “3 Brands Nailing Instagram Influencer Marketing”, https://www.zembula.com/blog/3-brands-nailing-instagram-influencer-marketing/, 23.12.2017.
  • GÖNENÇ GÜLER, E. (2009). “Konaklama İşletmelerinde Tutundurma Faaliyetleri ve Trakya’daki Oteller Üzerine Bir Araştırma”, M. Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27(2): 233-261.
  • GÖKDENİZ, A. VE DİNÇ, Y. (2016)). Konaklama İşletmelerinde Önbüro Operasyonları ve Yönetimi, Detay, Ankara.
  • HaberTürk, (2017). “Ankara – Kars arası doğu ekspresi seferlerine ilgi artıyor”, http://www.haberturk.com/ankara-kars-arasi-dogu-ekspresi-seferlerine-ilgi-giderek-artiyor-1761960, 23.12.2017.
  • HERSCHEL, J. (2016a), https://www.instagram.com/p/BFUyVSSAGEO/?taken-by=jordanherschel, 23.12.2017.
  • HERSCHEL, J. (2016b), https://www.instagram.com/p/BF0GOq_gGNS/?taken-by=jordanherschel), 23.12.2017.
  • HERSCHEL, J. (2016c), https://www.instagram.com/p/BFQCalOgGDo/?taken-by=jordanherschel, 23.12.2017.
  • Internet World Stats, http://www.internetworldstats.com/stats4.htm, 20.12.2017.
  • KARABULUT, B. (2014). Algı Yönetimi, Alfa, İstanbul.
  • KARATAŞ, M. ve BABÜR, S. (2013). “Gelişen Dünya’da Turizm Sektörünün Yeri”, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 15(25): 15-24.
  • KAYA, İ. (2010). “Konaklama İşletmeciliğinde Stratejik Yönetim Süreci: Kavramsal Bir Yaklaşım”, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12(18): 27-35.
  • KAYINOVA, Z. (2014). “Konaklama İşletmelerinde Algı Yönetimi Oluşturma”, Turizm Gazetesi, http://turizmgazetesi.com/article.aspx?id=73890, 12.01.2018.
  • KISSANE, D. (2015). “Case Study: The best job in the World”, http://www.doz.com/content/case-study-best-job-world, 23.12.2017.
  • KURTOĞLU, R. (2013). Küresel Para Savaşları ve Davranış Ekonomisi – Nörofinans, Orion, Ankara.
  • Milli Güvenlik ve Dış Politika Araştırmaları Merkezi. (2011). “Psikolojik operasyon, algı yönetimi ve propaganda”, http://www.21yyte.org/arastirma/milli-guvenlik-ve-dis-politika-arastirmalari-merkezi/2011/10/24/6344/psikolojik-operasyon-algi-yonetimi-ve-propaganda, 20.12.2017.
  • ÖZALTAŞ SERÇEK, G. ve SERÇEK, S. (2016). “Otel Misafirperverliği Algısının Müşteri Memnuniyeti Üzerine Etkisi: Yabancı Turistler Üzerine Bir Araştırma” İşletme Araştırmaları Dergisi, 8(4): 140-161.
  • RENERALD, https://www.slideshare.net/Renerald/baarl-influencer-marketing-rnekleri, , 20.12.2017.
  • SAYDAM, A. (2015). Algılama Yönetimi, Remzi Kitapevi, İstanbul.
  • SCANLON, G. (2009). “Life’s a beach with dream Australian island job”, http://edition.cnn.com/2009/TRAVEL/01/12/queensland.australia.hamilton.island/index.html, 23.12.2017.
  • ŞATIR, Ç. ve ERENDAĞ SÜMER, F. (2006). “Kurum İtibarının Bileşenleri Üzerine Bir Araştırma: Sağlık Hizmeti Üreten Bir Kamu Kurumunda İç Paydaşlar İtibarı Nasıl Algılıyor?”, Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin Düzenlediği II. Ulusal Halkla İlişkiler Sempozyumu, 26 – 27 Nisan.
  • ŞENEL, S. A. (2007). “Turizm Sektöründe Yatırım Kararları”, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12(9): 1-12.
  • ŞENERMEN, S. (2017). Tarihsel Uygulamalarla Akıl Tutulması Kitlenme, Nergiz, İstanbul.
  • ŞIKER, P. ve AKIN, M. (2012). “Konaklama İşletmelerinde Konumlandırmanın Tüketici Algılamaları Üzerinde Etkinliğinin İncelenmesi”, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(1): 54-68.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı (2017), http://www.kultur.gov.tr/TR,96269/turizm-cesitleri.html, , 20.12.2017.
  • UĞURCAN, Uğur (2017), “Influencer marketing nedir? Örnekleri nelerdir?”, https://www.ugurugurcan.com/influencer-marketing/, 20.12.2017.
  • UZOĞLU, S. “Kurumsal Kimlik, Kurumsal Kültür ve Kurumsal İmaj.” Kurgu Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli İletişim Dergisi 18. 18. (2001): 28 Ocak 2018. <http://dergipark.gov.tr/download/article-file/150413>.
  • ÜNAL, B. C. (2016). “Influencer marketing nedir?, https://www.bariscanunal.com.tr/ influencer-marketing-nedir/, 20.12.2017.
  • YEYGEL, S. ve YAKIN, M. (2007). “Kurumsal Reklamlarda Göstergeler Aracılığıyla Marka Kimliğinin İletilmesi”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 5(1): 102-117.
  • http://www.dijitalajanslar.com/kampanya-ornekleri/, 23.12.2017.
  • http://www.hurriyet.com.tr/video/game-of-thrones-sahnesi-degil-ardahan-cildirdaki-seytan-kalesi-40677608, 23.12.2017.
  • https://twitter.com/HiltonHotels, 20.12.2017.

TURİZM SEKTÖRÜNDE ALGI YÖNETİMİNİN ROLÜ

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 5, 51 - 65, 28.02.2019
https://doi.org/10.29064/ijma.517449

Öz

Algı, bireyin
günlük hayatının hemen hemen her alanında karşı karşıya kaldığı bir olgudur.
Bireyin yaşantısını birebir etkileyen algı; şirketlerin, kurumların,
siyasilerin, devletin vazgeçilmez bir propaganda silahıdır. Algının ortadan
kaldırılması da yine algı ile olmaktadır. Bu denli önemli algıyı kurum boyutuna
indirdiğimizde, kurumsal algının yönetimi, etki oluşturulacak hedef kitle
üzerinde tam sonuç almak için stratejik bir planlamayı da beraberinde getirir.
Stratejik planlamanın doğru olması, kurumsal algının sürekli olmasını sağlar.
Bu da kurumun sürdürülebilirliğini beraberinde getirir.

Bu çalışmada turizm
sektöründe algı yönetiminin nasıl ve ne şekilde gerçekleştirilebileceğine
odaklanmıştır. Burada amaç, kitle iletişim araçlarından olan Twitter, Instagram,
Facebook gibi sosyal medya platformları üzerinden algı yönetimi uygulamalarını,
seçilen hedef kitleler üzerinde hangi yöntemlerle ve ne şekilde gerçekleştirdiğini
irdelemektir.

Araştırmada kişilerde
algının oluşmasına etki eden faktörler, algı yönetimini etkileyen ve bunun uygulanmasında
önem arz eden unsurlar ele alınmıştır. Dünyadan ve Türkiye’den verilen
örneklerle teorik olarak anlatılanlar uygulamalı olarak gösterilmiştir.







Çalışma, sosyal
medya platformları üzerinden gerçekleştirilen algı yönetimi uygulamalarının
kitleleri harekete geçirmede etkili olabileceğini göstermiştir.  

Kaynakça

  • AKALIN, Ş. H; TOPARLI, R.; GÖZAYDIN, N.; ZÜLFİKAR, H.; ARGUNŞAH, M.; DEMİR, D.; TEZCAN AKSU, B. ve GÜLTEKİN, B. (2005). Türkçe Sözlük, Ankara: ALGAN, Ü. (1995). “Türkiye’de Turizm Sektörü ve Turizm Sektörü İle İlgili Projeksiyonlar”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(3): 83-95.
  • ATAHAN, H. A. (2011). “Otel İşletmelerinde Sosyal Medya Pazarlaması: Turizm Tüketicilerinin Sosyal Paylaşım Sitelerine İlişkin Algıları Üzerine Bir Alan Çalışması.” Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • AYDIN, A. F. (2015). “Kurumsal İtibar Açısından Sosyal Medyaya İlişkin Bir Değerlendirme”, Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, (9).
  • BAKAN, İ. ve KEFE, İ. (2012). “Kurumsal Açıdan Algı ve Algı Yönetimi”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1): 19-34.
  • BRYANT, N. (2009). “‘Selling’ Queensland with a dream job”, http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/8027369.stm, 23.12.2017.
  • CALLARİ, R. (2009). “Top ten hotel brandsa tweet above the rest”, http://inventorspot.com/articles/top_ten_hotel_brands_tweet_above_rest_30174, 20.12.2017.
  • Doğu ekspresi like ekspresi oldu, http://www.turkiyeturizm.com/dogu-ekspresi-like-ekspresi-oldu-54672h.htm. , 23.12.2017.
  • DEVECİOĞLU, S. ve POLATCAN, İ. (2017). “Spor sektöründe hatırlı pazarlama yöntemi”, http://www.academia.edu/33140856/SPOR_SEKTÖRÜNDE_HATIRLI_PAZARLAMA_Influencer_Marketing_YÖNTEMİ, 20.12.2017.
  • EAGLEMAN, D. (2016). Beynin Gizli Hayatı, (Çev. Arık Tozar, Z. Ed. Taş, Ş.), Domingo, İstanbul
  • FROMENT, L. (2016). “3 Brands Nailing Instagram Influencer Marketing”, https://www.zembula.com/blog/3-brands-nailing-instagram-influencer-marketing/, 23.12.2017.
  • GÖNENÇ GÜLER, E. (2009). “Konaklama İşletmelerinde Tutundurma Faaliyetleri ve Trakya’daki Oteller Üzerine Bir Araştırma”, M. Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27(2): 233-261.
  • GÖKDENİZ, A. VE DİNÇ, Y. (2016)). Konaklama İşletmelerinde Önbüro Operasyonları ve Yönetimi, Detay, Ankara.
  • HaberTürk, (2017). “Ankara – Kars arası doğu ekspresi seferlerine ilgi artıyor”, http://www.haberturk.com/ankara-kars-arasi-dogu-ekspresi-seferlerine-ilgi-giderek-artiyor-1761960, 23.12.2017.
  • HERSCHEL, J. (2016a), https://www.instagram.com/p/BFUyVSSAGEO/?taken-by=jordanherschel, 23.12.2017.
  • HERSCHEL, J. (2016b), https://www.instagram.com/p/BF0GOq_gGNS/?taken-by=jordanherschel), 23.12.2017.
  • HERSCHEL, J. (2016c), https://www.instagram.com/p/BFQCalOgGDo/?taken-by=jordanherschel, 23.12.2017.
  • Internet World Stats, http://www.internetworldstats.com/stats4.htm, 20.12.2017.
  • KARABULUT, B. (2014). Algı Yönetimi, Alfa, İstanbul.
  • KARATAŞ, M. ve BABÜR, S. (2013). “Gelişen Dünya’da Turizm Sektörünün Yeri”, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 15(25): 15-24.
  • KAYA, İ. (2010). “Konaklama İşletmeciliğinde Stratejik Yönetim Süreci: Kavramsal Bir Yaklaşım”, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12(18): 27-35.
  • KAYINOVA, Z. (2014). “Konaklama İşletmelerinde Algı Yönetimi Oluşturma”, Turizm Gazetesi, http://turizmgazetesi.com/article.aspx?id=73890, 12.01.2018.
  • KISSANE, D. (2015). “Case Study: The best job in the World”, http://www.doz.com/content/case-study-best-job-world, 23.12.2017.
  • KURTOĞLU, R. (2013). Küresel Para Savaşları ve Davranış Ekonomisi – Nörofinans, Orion, Ankara.
  • Milli Güvenlik ve Dış Politika Araştırmaları Merkezi. (2011). “Psikolojik operasyon, algı yönetimi ve propaganda”, http://www.21yyte.org/arastirma/milli-guvenlik-ve-dis-politika-arastirmalari-merkezi/2011/10/24/6344/psikolojik-operasyon-algi-yonetimi-ve-propaganda, 20.12.2017.
  • ÖZALTAŞ SERÇEK, G. ve SERÇEK, S. (2016). “Otel Misafirperverliği Algısının Müşteri Memnuniyeti Üzerine Etkisi: Yabancı Turistler Üzerine Bir Araştırma” İşletme Araştırmaları Dergisi, 8(4): 140-161.
  • RENERALD, https://www.slideshare.net/Renerald/baarl-influencer-marketing-rnekleri, , 20.12.2017.
  • SAYDAM, A. (2015). Algılama Yönetimi, Remzi Kitapevi, İstanbul.
  • SCANLON, G. (2009). “Life’s a beach with dream Australian island job”, http://edition.cnn.com/2009/TRAVEL/01/12/queensland.australia.hamilton.island/index.html, 23.12.2017.
  • ŞATIR, Ç. ve ERENDAĞ SÜMER, F. (2006). “Kurum İtibarının Bileşenleri Üzerine Bir Araştırma: Sağlık Hizmeti Üreten Bir Kamu Kurumunda İç Paydaşlar İtibarı Nasıl Algılıyor?”, Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin Düzenlediği II. Ulusal Halkla İlişkiler Sempozyumu, 26 – 27 Nisan.
  • ŞENEL, S. A. (2007). “Turizm Sektöründe Yatırım Kararları”, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12(9): 1-12.
  • ŞENERMEN, S. (2017). Tarihsel Uygulamalarla Akıl Tutulması Kitlenme, Nergiz, İstanbul.
  • ŞIKER, P. ve AKIN, M. (2012). “Konaklama İşletmelerinde Konumlandırmanın Tüketici Algılamaları Üzerinde Etkinliğinin İncelenmesi”, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(1): 54-68.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı (2017), http://www.kultur.gov.tr/TR,96269/turizm-cesitleri.html, , 20.12.2017.
  • UĞURCAN, Uğur (2017), “Influencer marketing nedir? Örnekleri nelerdir?”, https://www.ugurugurcan.com/influencer-marketing/, 20.12.2017.
  • UZOĞLU, S. “Kurumsal Kimlik, Kurumsal Kültür ve Kurumsal İmaj.” Kurgu Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli İletişim Dergisi 18. 18. (2001): 28 Ocak 2018. <http://dergipark.gov.tr/download/article-file/150413>.
  • ÜNAL, B. C. (2016). “Influencer marketing nedir?, https://www.bariscanunal.com.tr/ influencer-marketing-nedir/, 20.12.2017.
  • YEYGEL, S. ve YAKIN, M. (2007). “Kurumsal Reklamlarda Göstergeler Aracılığıyla Marka Kimliğinin İletilmesi”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 5(1): 102-117.
  • http://www.dijitalajanslar.com/kampanya-ornekleri/, 23.12.2017.
  • http://www.hurriyet.com.tr/video/game-of-thrones-sahnesi-degil-ardahan-cildirdaki-seytan-kalesi-40677608, 23.12.2017.
  • https://twitter.com/HiltonHotels, 20.12.2017.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Almıla Begüm Hamzaçebi 0000-0001-8372-1636

Uğur Yozgat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Şubat 2019
Gönderilme Tarihi 24 Ocak 2019
Kabul Tarihi 13 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Hamzaçebi, A. B., & Yozgat, U. (2019). TURİZM SEKTÖRÜNDE ALGI YÖNETİMİNİN ROLÜ. International Journal of Management and Administration, 3(5), 51-65. https://doi.org/10.29064/ijma.517449

Dergide aşağıdaki alanların kapsamına giren nitelikli çalışmalar yayımlanabilir;

İşletme, İktisat, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Maliye, Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi, Ekonometri, Yönetim Bilişim Sistemleri, Eğitim Yönetimi, Sağlık Yönetimi, Turizm Yönetimi, Havacılık Yönetimi, Denizcilik İşletmeleri Yönetimi, Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi, Enerji Yönetimi, Lojistik Yönetimi, Çevre Yönetimi, Medya ve İletişim Yönetimi, Afet Yönetimi, Multidisipliner Yönetim ve Ekonomi Çalışmaları.

 IJMA is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.