Araştırmanın amacı, devlete ait okullarda görev yapan okul müdürlerinin görüşlerine göre okul müdürlerinin sürdürülebilir yönetim davranışlarının belirlenmesidir. Olgubilim deseniyle yürütülen araştırmada, İstanbul ili Anadolu yakasında devlete ait okullarda görev yapan yirmi beş okul müdürü ile yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşme gerçekleştirilmiştir. Okul müdürlerinin sürdürülebilir yönetim ile ilgili anlamlandırmaları çerçevesinde elde edilen veriler, içerik analizi tekniği kullanılarak kodlanmış ve bu kodlar, araştırma soruları çerçevesinde çeşitli kategori ve temalar altında bir araya getirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre okul müdürlerinin sürdürülebilir yönetim davranışlarının; (1) kurumsal işleyişe yönelik davranışlar alt temasında aidiyet duygusu kazandırma, sosyal sorumluluk faaliyetleri yürütme, kurumsal kültür ve kimlik oluşturma davranışlarında yoğunlaştığı, (2) ekonomik verimliliğe yönelik davranışlar alt temasında kaynak tüketiminde önceliklendirme, bütçe dengesini sağlama, var olan kaynakları koruma davranışlarında yoğunlaştığı, (3) çevresel duyarlılığa yönelik davranışlar alt temasında çevre ve doğayı koruma, bilinç oluşturma ve geri dönüşüm uygulamalarını destekleme davranışlarında yoğunlaştığı, (4) koruma hassasiyeti davranışları alt temasında ise örgütte olumlu iklimi ve mirası koruma davranışlarında yoğunlaştığı görülmüştür. Elde edilen bulguların ortaya koyduğu çerçevede okul işleyişinin ve okul yönetim süreçlerinin sürdürülebilir bir yapıda ilerlemesi açısından süreci yöneten okul liderlerinin sürdürülebilir yönetim davranışlarını benimsemeleri önem arz etmektedir.
Sürdürülebilirlik Sürdürülebilir Yönetim Okul Müdürleri Sürdürülebilir Yönetim Davranışları Okul Liderleri
The aim of the study is to determine the sustainable management behaviors of school principals according to the opinions of school principals working in public schools. In the study conducted with a phenomenology design, interviews consisting of semi-structured questions were conducted with twenty-five school principals working in the Anatolian side of Istanbul. The data obtained within the framework of school principals' interpretation of sustainable management were coded using content analysis technique and these codes were brought together under various categories and themes. According to the findings of the study, the sustainable management behavior of school principals; (1) in the sub-theme of behaviors towards corporate functioning, it focuses on creating a sense of belonging, conducting social responsibility activities, creating corporate culture and identity; (2) in the sub-theme of behaviors towards economic efficiency, it focuses on prioritization in resource consumption, ensuring budget balance, and protecting existing resources; (3) in the sub-theme of behaviors towards environmental awareness, it focuses on environmental and nature protection, raising awareness and supporting recycling practices; (4) in the sub-theme of protection sensitivity behaviors, it was observed that the positive climate and heritage conservation behaviors were concentrated in the organization. Within the framework of the findings revealed, it is important that school leaders who manage the process adopt sustainable management behaviors in order to progress the school functioning and school management processes in a sustainable structure.
Sustainability Sustainable Management School Principals Sustainable Management Behaviors School Leaders
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2021 |
Gönderilme Tarihi | 23 Şubat 2021 |
Kabul Tarihi | 23 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 10 |