Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE TURİZM ALANINDA YAPILAN ELEKTRONİK AĞIZDAN AĞIZA İLETİŞİM ÇALIŞMALARI ÜZERİNE BİBLİYOMETRİK BİR ANALİZ

Yıl 2024, , 626 - 641, 30.10.2024
https://doi.org/10.17130/ijmeb.1492933

Öz

Ağızdan ağıza iletişim (WOM), insanların satın alma kararlarını etkileyen çeşitli kaynaklardan biridir.
İnternet ve sosyal medyanın yaygınlaşması, bireylerin gündelik deneyimlerini aktarma biçimlerini değiştirmiştir. Geleneksel medyadan farklı olarak sosyal medyanın, kullanıcıların elektronik ağızdan ağıza iletişim (eWOM) kurmasına olanak sağlamasıyla eWOM popülerlik kazanmıştır. Uluslararası araştırmalarda eWOM sıklıkla incelenmiştir, ancak turizm araştırmacıları tarafından Türkiye'de ne düzeyde ele alındığı bilinmemektedir. Bu nedenle bu çalışmanın amacı, Türkiye'de turizm alanında yapılan eWOM çalışmalarını incelemektir. Yapılan çalışmalar, bibliyometrik analiz kullanılarak yayınlandıkları yıl, çalışmanın türü ve yazar sayısına göre kategorize edilmiştir. Bu kapsamda makale, bildiri ve tezler incelenmiştir ve toplamda 32 çalışmaya ulaşılmıştır. Anahtar kelimelerden elde edilen kelime bağları incelendiğinde, elektronik ağızdan ağıza iletişimin “TripAdvisor”, “marka”, tüketici davranışı”, “sosyal medya”, “turist” kavramlarıyla ilişkili olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucuna göre, eWOM, turizm araştırmacılarının yabancı araştırmalarda sıklıkla araştırdığı bir araştırma konusu olsa da Türkiye'de yapılan araştırmalarda hak ettiği ilgiyi henüz görmemiştir. Bu yüzden literatürdeki bu boşluğu doldurmak için turizmde yürütülecek olan eWOM çalışmalarına ihtiyaç duyulmaktadır.

Kaynakça

  • Ajzen, I. (1991). The theory of planned behavior. Organizational behavior and human decision processes, 50(2), 179-211.
  • Akar, E. (2009). Pazarlama bağlamında geleneksel ve internette ağızdan ağıza iletişim: Kuramsal bir çerçeve. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (32), 113-134.
  • Akyol, İ. Ö. (2019). Elektronik ağızdan ağıza iletişim, destinasyona yönelik tutum, destinasyon ve gastronomi imajının turistlerin ziyaret niyetine etkisi: Türkiye örneği. (Doktora Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 07.01.2024.
  • Arndt, J. (1967). Word of mouth advertising: A review of the literature. Research Foundation, New York. Arıcı, N. Ç., & Güçer, E. (2018). The antecedents of revisit intention in medical businesses. İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(2), 740-757.
  • Arslan, A. E., & Güven, Ö. Z. (2018). Elektronik ağızdan ağıza iletişimin akademisyenlerin turistik ürün satın alma kararındaki etkisinin incelenmesi. International Congress on Afro- Eurasian Research IV Kongresinde sunulmuş bildiri.
  • Arslan, A. E., & Güven, Ö. Z. (2019). İmaj ve elektronik ağızdan ağıza iletişimin teknoloji kabul modeli kapsamında çevrimiçi tatil satın alma niyeti üzerine etkisi: Akademisyenler üzerinde bir uygulama. 9. Uluslararası Çin'den Adriyatik'e Sosyal Bilimler Kongresinde sunulmuş bildiri.
  • Aslan, A. (2022). Kültürel zeka ve davranışsal niyet arasındaki ilişkide algılanan değer ve turist deneyiminin aracı rolü. (Doktora Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 05.01.2024.
  • Aydın, B. O. (2014). Elektronik ağızdan ağıza iletişim ve turistlerin destinasyon tercihleri: Konya örneği. (Doktora Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 08.01.2024.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Bilişli, Y., Çakmak, F., Zetter, S. A., & Ünal, M. I. (2023). A bibliometric analysis of articles published on electronic word of mouth (e-wom): Web of science sample. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (43), 235-250.
  • Bhaiswar, R., Meenakshi, N., & Chawla, D. (2021). Evolution of electronic word of mouth: A systematic literature review using bibliometric analysis of 20 years (2000–2020). FIIB Business Review, 10(3), 215-231.
  • Boğan, E., Çalışkan, C., & Dedeoğlu, B. B. (2018). Turizm yazınında kurumsal sosyal sorumluluk: Türkiye’de yapılan çalışmaların bibliyometrik analizi. Turizm Akademik Dergisi, 5(2), 47-62.
  • Broadus, R. N. (1987). Toward a definition of “bibliometrics”. Scientometrics, 12, 373-379.
  • Buhalis, D., & Inversini, A. (2014). Tourism branding, identity, reputation co-creation, and word-of-mouth in the age of social media. İçinde Tourism Management, Marketing, and Development: Volume I: The Importance of Networks and ICTs (s. 15-40). New York: Palgrave Macmillan US.
  • Burkov, I., Gorgadze, A., & Trabskaia, I. (2023). Satisfaction dimensions influencing consumers’ behavioral intentions through structural topic modeling analysis of restaurant reviews. Consumer Behavior in Tourism and Hospitality, 18(2), 200-214.
  • Chen, Q., Ma, R., Jin, M., & Ren, P. (2016). Influence of real-information to change tourists' travel route. International Journal of u-and e-Service, Science and Technology, 9(11), 337-348.
  • Cheung, C. M., & Thadani, D. R. (2012). The impact of electronic word-of-mouth communication: A literature analysis and integrative model. Decision Support Systems, 54(1), 461-470.
  • Cortés-Sánchez, J. (2017). Mission and vision statements of universities worldwide: A content analysis. Documentos De Investigación, Facultad de Administración, (152), 2463-1892.
  • Çamlıca, K., Eren, A. S., & Aslan, H. M. (2022). Kapadokya Bölgesi’nde faaliyet gösteren seyahat acentelerine yönelik e-şikâyetlerin içerik analizi ile incelenmesi: TripAdvisor örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(1), 122-136.
  • Çetin, G., & Dinçer, F. İ. (2014). Electronic word of mouth among hotel guests: Demographic and tripographic factors. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 9(2), 35-41.
  • Dellarocas, C. (2003). The digitization of word of mouth: Promise and challenges of online feedback mechanisms. Management Science, 49(10), 1407-1424.
  • Dellarocas, C., Awad, N., & Zhang, X. (2004). Exploring the value of online reviews to organizations: Implications for revenue forecasting and planning. ICIS 2004 Proceedings, 30.
  • Demirağ, F. (2020). Planlı davranış teorisi çerçevesinde elektronik ağızdan ağıza iletişimin satın almaya etkisi. İzmir İktisat Dergisi, 35(2), 241-253.
  • Demirağ, B., Çavuşoğlu, S., Dağ, K., & Paksoy, S. (2022). Elektronik ağızdan ağıza iletişimin turizm destinasyon seçimi üzerindeki etkisi: Planlı davranış teorisi bağlamında bir inceleme. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 421-435.
  • Dewi, N. I. K., Gede, I. G. K., Kencanawati, A. A. A. M., & Mataram, I. G. A. B. (2021, April). Social media usage by generation z in pre-trip planning. Içinde International Conference on Applied Science and Technology on Social Science (ICAST-SS 2020) (s. 190-195). Atlantis Press.
  • Di Virgilio, F., Camillo, A. A., & Camillo, I. C. (2018). The impact of social network on Italian users' behavioural intention for the choice of a medical tourist destination. İçinde Medical tourism: Breakthroughs in research and practice (s. 232-247). IGI Global.
  • Doğan, S., Sert, S., & Tutan, E. (2016). Konaklama işletmeleriyle ilgili internet sitelerinde yer alan yorumların tüketici karar sürecine etkisi: Ankara'da çalışan öğretim elemanları üzerine bir araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 12(30), 175-191.
  • Doğantekin, A. (2023). Türkiye’de turizm alanında yapılan iş güvencesizliği çalışmaları üzerine bibliyometrik bir analiz. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), 827-841.
  • Doosti, S., Jalilvand, M. R., Asadi, A., Khazaei Pool, J., & Mehrani Adl, P. (2016). Analyzing the influence of electronic word of mouth on visit intention: The mediating role of tourists’ attitude and city image. International Journal of Tourism Cities, 2(2), 137-148.
  • Düzgün, M. (2023). Elektronik ağızdan ağıza pazarlama bağlamında müşteri değerlendirmeleri ile gastronomi imajı arasındaki ilişki: Gaziantep üzerine bir araştırma. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 11(3), 2136-2152.
  • Eren, A. (2021). Turizm sektöründe elektronik ağızdan ağıza iletişimin satın alma niyeti üzerine etkisi. (Doktora Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 08.01.2024.
  • Eren, A., & Eren, D. (2020). Pazarlama literatüründe elektronik ağızdan ağıza iletişimin bibliyometrik analizi. İşletme Araştırmaları Dergisi. 12(3), 2515-2530.
  • Ergenekon Arslan, A., & Güven, Ö. Z. (2020). GTKM kapsamında akademisyenlerin çevrimiçi tatil satın alma davranışlarında EWOM’un etkisi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(1), 43-64.
  • Ergün, G. S., & Akgün, V. Ö. (2016). Ağızdan ağıza iletişim kavramının önemi üzerine kuramsal bir çalışma: Turizm araştırmaları incelemesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi, (12), 152-175.
  • Filieri, R., & McLeay, F. (2014). E-WOM and accommodation: An analysis of the factors that influence travelers’ adoption of information from online reviews. Journal of Travel Research, 53(1), 44-57. Forrester Research (2006) Teleconference: tapping the power of user-generated content. http://www.forrester.com sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 09.01.2024.
  • Göker, G., & Ayar, İ. (2020). Intermediary role of nostalgia tendency in the effect of electronic word of mouth communication on tourists' destination visit intentions. Journal of Tourism and Services, 11(20), 44-59.
  • Grubor, A., Leković, K., & Tomić, S. (2019). Tourists’ recommendations: WOM becomes digital. ENTRENOVA ENTerprise REsearch InNOVAtion, 5(1), 419-427.
  • Güzel, F. Ö. (2014). Deneyimsel kritik değer sürücülerinin elektronik ağızdan ağıza iletişimle seyahat 2.0 bilgi kanallarına yansıması: TripAdvisor.com üzerinde bir içerik analizi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 10(22), 193-210.
  • Hall, C. M. (2011). Publish and perish? Bibliometric analysis, journal ranking and the assessment of research quality in tourism. Tourism Management, 32(1), 16-27.
  • Hennig-Thurau, T., Gwinner, K. P., Walsh, G., & Gremler, D. D. (2004). Electronic word-of-mouth via consumer opinion platforms: What motivates consumers to articulate themselves on the internet?. Journal of Interactive Marketing, 18(1), 38-52.
  • Hlee, S., Lee, H., & Koo, C. (2018). Hospitality and tourism online review research: A systematic analysis and heuristic-systematic model. Sustainability, 10(4), 1141.
  • İspir, M. (2022). 4 ve 5 yıldızlı termal konaklama işletmelerinde algılanan değerin müşteri memnuniyetine ve e wom’a (elektronik ağızdan ağıza iletişim) etkisi: Afyonkarahisar örneği. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 07.03.2024.
  • Jalilvand, M. R., & Samiei, N. (2012). The impact of electronic word of mouth on a tourism destination choice: Testing the theory of planned behavior (TPB). Internet Research, 22(5), 591-612.
  • Karacaoğlu, S. (2021). Impact of electronic word of mouth communication and destination image on behavioural intentions: the case of Eskişehir Turkey. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 5(3), 420-446.
  • Kılıç, H. (2022). Elektronik ağızdan ağıza iletişim: Antalya kemer bölgesi 5 yıldızlı otellerin TripAdvisor Türk misafirlerin yorumlarının incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 05.01.2024.
  • Kılınç, H., & Koçarslan, H. (2022). Sağlık turizminde elektronik ağızdan ağıza pazarlamanın bölgesel güven ve seyahat niyeti üzerine etkisi: Yabancı hastalar üzerine bir araştırma. Journal of Academic Perspective on Social Studies, (1), 43-65.
  • Kim, J. M., & Han, J. (2022). Impact of the length of stay at hotels on online reviews. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 34(4), 1249-1269.
  • Kitapçı, O., Taştan, S., Dörtyol, İ. T., & Akdoğan, C. (2012). Ağızdan ağıza çevrimiçi iletişimin otellerdeki oda satışlarına etkisi üzerine bir araştırma. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 13(2), 266-274.
  • Kocaman, S. (2018). Turizmde elektronik ağızdan ağıza iletişim (EWOM) ve Alanya’daki restoran yorumlarının değerlendirilmesi üzerine bir araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(4), 953-973.
  • Kosova, M. (2020). Elektronik ağızdan ağıza iletişim (ewom), web sitesi itibarı ve güvenilirliğinin, otel rezervasyon sitelerinden rezervasyon yapma niyeti üzerindeki etkisinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 07.03.2024.
  • Kumar, J., Jyoti, & Wadhwa, A. (2023). Electronic word of mouth (e-wom) in tourism industry: a bibliometric analysis. International Journal of Tourism Policy, 13(6), 543-560.
  • Kutlu, D., & Ayyıldız, H. (2017). Konaklama işletmelerinde elektronik ağızdan ağıza iletişimin tüketici ve oteller açısından değerlendirilmesi. Turar Turizm ve Araştırma Dergisi, 6(1), 40-58.
  • Ladhari, R., & Michaud, M. (2015). Ewom effects on hotel booking intentions, attitudes, trust, and website perceptions. International Journal of Hospitality Management, 46, 36-45.
  • Lai, X., Wang, F., & Wang, X. (2021). Asymmetric relationship between customer sentiment and online hotel ratings: The moderating effects of review characteristics. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 33(6), 2137-2156.
  • Lenhart, A. (2006). Pew Internet and American life project, user-generated content. http://www. pewinternet. org/Presentations/2006/UserGenerated-Content.Aspx sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 09.01.2024. Leong, L. Y., Hew, T. S., Tan, G. W. H., Ooi, K. B., & Lee, V. H. (2021). Tourism research progress–a bibliometric analysis of tourism review publications. Tourism Review, 76(1), 1-26.
  • Li, Q., Li, S., Zhang, S., Hu, J., & Hu, J. (2019). A review of text corpus-based tourism big data mining. Applied Sciences, 9(16), 3300.
  • Liu, X., Ren, P., Lv, X., & Li, S. (2024). Service experience and customers’ ewom behavior on social media platforms: The role of platform symmetry. International Journal of Hospitality Management, 119, 103735.
  • Liu, Y. (2006). Word of mouth for movies: Its dynamics and impact on box office revenue. Journal of Marketing, 70(3), 74-89.
  • Litvin, S. W., Goldsmith, R. E., & Pan, B. (2008). Electronic word-of-mouth in hospitality and tourism management. Tourism Management, 29(3), 458-468.
  • Litvin, S. W., Goldsmith, R. E., & Pan, B. (2018). A retrospective view of electronic word-of-mouth in hospitality and tourism management. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 30(1), 313 325.
  • Mukhopadhyay, S., Pandey, R., & Rishi, B. (2023). Electronic word of mouth (eWOM) research–a comparative bibliometric analysis and future research insight. Journal of Hospitality and Tourism Insights, 6(2), 404 424.
  • Muritala, B. A., Sánchez-Rebull, M. V., & Hernández-Lara, A. B. (2020). A bibliometric analysis of online reviews research in tourism and hospitality. Sustainability, 12(23), 9977.
  • Mustafaoğlu, G. (2020). Destinasyon markası imajı ve tercihinde elektronik ağızdan ağıza iletişimin rolü. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 07.03.2024.
  • Mustafaoğlu, G., & Boztepe Taşkıran, H. (2020). Destinasyon markası imajı ve tercihinde elektronik ağızdan ağıza iletişimin rolü. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi, (16), 101-131. Nanggong, A., & Mohammad, A. (2020). The impact of cultural tourism experience on electronic word-of-mouth (e-WOM) and destination image. Diponegoro International Journal of Business, 3(2), 68-79.
  • Nerur, S., Rasheed, A. A., & Pandey, A. (2016). Citation footprints on the sands of time: An analysis of idea migrations in strategic management. Strategic Management Journal, 37(6), 1065-1084.
  • Oral, S., Bayraktar, Y., Başcı, A. Z., & Çapan, O. (2022). Gösterişçi tüketim ve elektronik ağızdan ağıza iletişimin deneyimsel marka algısı üzerindeki etkisi: Palandöken kayak merkezi örneği. Erciyes Akademi, 36(1), 48 68.
  • Ökmen, Z. (2022). Sağlık turizmi faaliyetlerine katılan üçüncü yaş turistlere yönelik elektronik ağızdan ağıza iletişimin yeniden ziyaret etme niyetine etkisinde destinasyon imajı ve tutumun aracılık rolü. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 07.03.2024.
  • Ören, V. E., & Çatır, O. (2020). Elektronik-ağızdan ağıza iletişim (E-AAİ) aracılığıyla otel imajının irdelenmesi: Antalya örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2), 797-810.
  • Özaslan, Y. & Uygur S. M. (2014). Negatif ağızdan ağıza iletişim (Wom) ve elektronik ağızdan ağıza iletişim (E Wom): Yiyecek-içecek işletmelerine yönelik bir araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 28(3).
  • Özgürel, G., & Koç, B. P. (2023). Gastronomik deneyimlerin aktarımında elektronik ağızdan ağıza iletişim e-wom. Balıkesir ili yiyecek-içecek işletmelerine yönelik bir inceleme. FAREAST 1st International Conference on Social Sciences, Honaiv Kongresinde sunulmuş bildiri.
  • Özköse, H., Uyar Oğuz, H., & Aslan, A. (2023). Scientific mapping of smart tourism: A content analysis study. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 28(9), 923-948.
  • Pan, X., Hou, L., & Liu, K. (2022). The effect of product distance on the eWOM in recommendation network. Electronic Commerce Research, 22(3), 901-924.
  • Perez-Aranda, J., Guerreiro, M. M., & da Costa Mendes, J. (2018). Predictors of positive reviews on hotels: Hoteliers’ perception. Online Information Review, 42(2), 146-160.
  • Ran, L., Zhenpeng, L., Bilgihan, A., & Okumus, F. (2021). Marketing China to US travelers through electronic word-of-mouth and destination image: Taking Beijing as an example. Journal of Vacation Marketing, 27(3), 267-286.
  • Sagantoro, R., Widayanto, W., & Wijayanto, A. (2022). The mediating role of electronic word-of-mouth on the relationship between tourism product quality, service quality and tourist revisit intention: A case study. International Journal of Advances in Social and Economics, 4(3), 72-79.
  • Sarıışık, M., & Özbay, G. (2012). Elektronik ağızdan ağıza iletişim ve turizm endüstrisindeki uygulamalara ilişkin bir yazın incelemesi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 8(16), 1-22.
  • Seçuk, B., Pekerşen, Y., & Seçim, Y. (2023). Yiyecek içecek işletmeleri açısından elektronik ağızdan ağıza iletişim e-wom ve pazarlama. V. International Halich Congress on Multidisciplinary Scientific Research Kongresinde sunulmuş bildiri.
  • Shirazi, S. F. M. (2018). eWOM as an effective means to assess business administration in tourism destination. Journal of Advanced Management Science, 6(4).
  • Song, B. L., Liew, C. Y., Sia, J. Y., & Gopal, K. (2021). Electronic word-of-mouth in travel social networking sites and young consumers’ purchase intentions: an extended information adoption model. Young Consumers, 22(4), 521-538.
  • Stylos, N., Bigné, E., & Bellou, V. (2022). The affective impact of sightseeing bus tour experiences: using Affective Events Theory (AET) to examine length-of-stay and electronic word-of-mouth. Tourism Recreation Research, 1-17.
  • Sunar, H. & Ateş, A. (2021). Konaklama işletmeleri hakkında yapılan çevrimiçi değerlendirmelerin tüketici tutum kararsızlığındaki rolü ve satın alma niyeti üzerine etkisi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi.
  • Tarkang, M. E., Ozturen, A., & Alola, U. V. (2020). Can website quality moderate the relationship between ınformation‐task‐fit and electronic word of mouth?. Journal of Public Affairs, 22(3).
  • Tekeli, E. K., Kemer, E., & Tekeli, M. (2024). How does electronic word-of-mouth communication affect the digital image of travel agencies? A review on TripAdvisor. International Journal of Eurasia Social Sciences, 15(55).
  • Toral, S. L., Martínez-Torres, M. R., & Gonzalez-Rodriguez, M. R. (2018). Identification of the unique attributes of tourist destinations from online reviews. Journal of Travel Research, 57(7), 908-919.
  • Tufan, Ö. (2022). Elektronik ağızdan ağıza iletişimin turist satın alma davranışına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 07.03.2024.
  • Wang, P. (2015). Exploring the influence of electronic word-of-mouth on tourists’ visit intention: A dual process approach. Journal of Systems and Information Technology, 17(4), 381-395.
  • Wang, P. (2016). The influence process of electronic word-of-mouth on traveller's visit intention: A conceptual framework. International Journal of Networking and Virtual Organisations, 16(1), 25-37.
  • Wang, C., & Kubickova, M. (2017). The impact of engaged users on eWOM of hotel Facebook page. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 8(2), 190-204.
  • Wang, T. L., Tran, P. T. K., & Tran, V. T. (2017). Destination perceived quality, tourist satisfaction and word-of mouth. Tourism Review, 72(4), 392-410.
  • Wang, S. (2023). Construction and analysis of tourism mapping based on data mining and Apriori algorithm. İçinde Second International Conference on Algorithms, Microchips, and Network Applications (AMNA 2023), SPIE.
  • Wei, H., Shan, D., Zhu, S., Wu, D., & Lyu, B. (2022). Comments and responses' combination: Tourist destination's moderating effect. Marketing Intelligence & Planning, 40(7), 914-928.
  • Zeithaml, V. A., Berry, L. L., & Parasuraman, A. (1996). The behavioral consequences of service quality. Journal of Marketing, 60(2), 31-46.
  • Zorlu, N., & Uzgören, E. (2020). Elektronik ağızdan ağıza iletişimin tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkisinin belirleyicileri: üniversite öğrencileri üzerinde bir araştırma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (63), 107-130.

A BIBLIOMETRIC ANALYSIS ON ELECTRONIC WORD-OF-MOUTH STUDIES IN TOURISM IN TURKEY

Yıl 2024, , 626 - 641, 30.10.2024
https://doi.org/10.17130/ijmeb.1492933

Öz

Word-of-mouth communication is one of several sources that influence people’s purchasing decisions. The proliferation of the Internet and social media has changed how individuals communicate their daily experiences. Unlike traditional media, social media allows users to share electronic word-of-mouth (eWOM), and eWOM has gained popularity. While eWOM has been frequently studied in international research, it is unknown to what extent tourism researchers in Turkey have addressed it. Therefore, this study aims to examine eWOM studies in Turkey’s tourism field. The studies were categorized according to the year of publication, type of study, and number of authors using bibliometric analysis. In this context, articles, papers, and theses were analyzed, and a total of 32 studies were reached. When the word links obtained from the keywords were analyzed, it was found that electronic word-of-mouth communication was related to the concepts of “TripAdvisor,” “destination,” “brand,” “image,” “social media,” and“ consumer.” According to the research findings, although eWOM is a research topic that tourism researchers frequently investigate in foreign studies, it has not yet received the attention it deserves in
research conducted in Turkey. Therefore, there is a need for eWOM studies to be conducted in tourism to fill this gap in the literature.

Kaynakça

  • Ajzen, I. (1991). The theory of planned behavior. Organizational behavior and human decision processes, 50(2), 179-211.
  • Akar, E. (2009). Pazarlama bağlamında geleneksel ve internette ağızdan ağıza iletişim: Kuramsal bir çerçeve. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (32), 113-134.
  • Akyol, İ. Ö. (2019). Elektronik ağızdan ağıza iletişim, destinasyona yönelik tutum, destinasyon ve gastronomi imajının turistlerin ziyaret niyetine etkisi: Türkiye örneği. (Doktora Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 07.01.2024.
  • Arndt, J. (1967). Word of mouth advertising: A review of the literature. Research Foundation, New York. Arıcı, N. Ç., & Güçer, E. (2018). The antecedents of revisit intention in medical businesses. İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(2), 740-757.
  • Arslan, A. E., & Güven, Ö. Z. (2018). Elektronik ağızdan ağıza iletişimin akademisyenlerin turistik ürün satın alma kararındaki etkisinin incelenmesi. International Congress on Afro- Eurasian Research IV Kongresinde sunulmuş bildiri.
  • Arslan, A. E., & Güven, Ö. Z. (2019). İmaj ve elektronik ağızdan ağıza iletişimin teknoloji kabul modeli kapsamında çevrimiçi tatil satın alma niyeti üzerine etkisi: Akademisyenler üzerinde bir uygulama. 9. Uluslararası Çin'den Adriyatik'e Sosyal Bilimler Kongresinde sunulmuş bildiri.
  • Aslan, A. (2022). Kültürel zeka ve davranışsal niyet arasındaki ilişkide algılanan değer ve turist deneyiminin aracı rolü. (Doktora Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 05.01.2024.
  • Aydın, B. O. (2014). Elektronik ağızdan ağıza iletişim ve turistlerin destinasyon tercihleri: Konya örneği. (Doktora Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 08.01.2024.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Bilişli, Y., Çakmak, F., Zetter, S. A., & Ünal, M. I. (2023). A bibliometric analysis of articles published on electronic word of mouth (e-wom): Web of science sample. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (43), 235-250.
  • Bhaiswar, R., Meenakshi, N., & Chawla, D. (2021). Evolution of electronic word of mouth: A systematic literature review using bibliometric analysis of 20 years (2000–2020). FIIB Business Review, 10(3), 215-231.
  • Boğan, E., Çalışkan, C., & Dedeoğlu, B. B. (2018). Turizm yazınında kurumsal sosyal sorumluluk: Türkiye’de yapılan çalışmaların bibliyometrik analizi. Turizm Akademik Dergisi, 5(2), 47-62.
  • Broadus, R. N. (1987). Toward a definition of “bibliometrics”. Scientometrics, 12, 373-379.
  • Buhalis, D., & Inversini, A. (2014). Tourism branding, identity, reputation co-creation, and word-of-mouth in the age of social media. İçinde Tourism Management, Marketing, and Development: Volume I: The Importance of Networks and ICTs (s. 15-40). New York: Palgrave Macmillan US.
  • Burkov, I., Gorgadze, A., & Trabskaia, I. (2023). Satisfaction dimensions influencing consumers’ behavioral intentions through structural topic modeling analysis of restaurant reviews. Consumer Behavior in Tourism and Hospitality, 18(2), 200-214.
  • Chen, Q., Ma, R., Jin, M., & Ren, P. (2016). Influence of real-information to change tourists' travel route. International Journal of u-and e-Service, Science and Technology, 9(11), 337-348.
  • Cheung, C. M., & Thadani, D. R. (2012). The impact of electronic word-of-mouth communication: A literature analysis and integrative model. Decision Support Systems, 54(1), 461-470.
  • Cortés-Sánchez, J. (2017). Mission and vision statements of universities worldwide: A content analysis. Documentos De Investigación, Facultad de Administración, (152), 2463-1892.
  • Çamlıca, K., Eren, A. S., & Aslan, H. M. (2022). Kapadokya Bölgesi’nde faaliyet gösteren seyahat acentelerine yönelik e-şikâyetlerin içerik analizi ile incelenmesi: TripAdvisor örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(1), 122-136.
  • Çetin, G., & Dinçer, F. İ. (2014). Electronic word of mouth among hotel guests: Demographic and tripographic factors. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 9(2), 35-41.
  • Dellarocas, C. (2003). The digitization of word of mouth: Promise and challenges of online feedback mechanisms. Management Science, 49(10), 1407-1424.
  • Dellarocas, C., Awad, N., & Zhang, X. (2004). Exploring the value of online reviews to organizations: Implications for revenue forecasting and planning. ICIS 2004 Proceedings, 30.
  • Demirağ, F. (2020). Planlı davranış teorisi çerçevesinde elektronik ağızdan ağıza iletişimin satın almaya etkisi. İzmir İktisat Dergisi, 35(2), 241-253.
  • Demirağ, B., Çavuşoğlu, S., Dağ, K., & Paksoy, S. (2022). Elektronik ağızdan ağıza iletişimin turizm destinasyon seçimi üzerindeki etkisi: Planlı davranış teorisi bağlamında bir inceleme. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 421-435.
  • Dewi, N. I. K., Gede, I. G. K., Kencanawati, A. A. A. M., & Mataram, I. G. A. B. (2021, April). Social media usage by generation z in pre-trip planning. Içinde International Conference on Applied Science and Technology on Social Science (ICAST-SS 2020) (s. 190-195). Atlantis Press.
  • Di Virgilio, F., Camillo, A. A., & Camillo, I. C. (2018). The impact of social network on Italian users' behavioural intention for the choice of a medical tourist destination. İçinde Medical tourism: Breakthroughs in research and practice (s. 232-247). IGI Global.
  • Doğan, S., Sert, S., & Tutan, E. (2016). Konaklama işletmeleriyle ilgili internet sitelerinde yer alan yorumların tüketici karar sürecine etkisi: Ankara'da çalışan öğretim elemanları üzerine bir araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 12(30), 175-191.
  • Doğantekin, A. (2023). Türkiye’de turizm alanında yapılan iş güvencesizliği çalışmaları üzerine bibliyometrik bir analiz. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), 827-841.
  • Doosti, S., Jalilvand, M. R., Asadi, A., Khazaei Pool, J., & Mehrani Adl, P. (2016). Analyzing the influence of electronic word of mouth on visit intention: The mediating role of tourists’ attitude and city image. International Journal of Tourism Cities, 2(2), 137-148.
  • Düzgün, M. (2023). Elektronik ağızdan ağıza pazarlama bağlamında müşteri değerlendirmeleri ile gastronomi imajı arasındaki ilişki: Gaziantep üzerine bir araştırma. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 11(3), 2136-2152.
  • Eren, A. (2021). Turizm sektöründe elektronik ağızdan ağıza iletişimin satın alma niyeti üzerine etkisi. (Doktora Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 08.01.2024.
  • Eren, A., & Eren, D. (2020). Pazarlama literatüründe elektronik ağızdan ağıza iletişimin bibliyometrik analizi. İşletme Araştırmaları Dergisi. 12(3), 2515-2530.
  • Ergenekon Arslan, A., & Güven, Ö. Z. (2020). GTKM kapsamında akademisyenlerin çevrimiçi tatil satın alma davranışlarında EWOM’un etkisi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(1), 43-64.
  • Ergün, G. S., & Akgün, V. Ö. (2016). Ağızdan ağıza iletişim kavramının önemi üzerine kuramsal bir çalışma: Turizm araştırmaları incelemesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi, (12), 152-175.
  • Filieri, R., & McLeay, F. (2014). E-WOM and accommodation: An analysis of the factors that influence travelers’ adoption of information from online reviews. Journal of Travel Research, 53(1), 44-57. Forrester Research (2006) Teleconference: tapping the power of user-generated content. http://www.forrester.com sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 09.01.2024.
  • Göker, G., & Ayar, İ. (2020). Intermediary role of nostalgia tendency in the effect of electronic word of mouth communication on tourists' destination visit intentions. Journal of Tourism and Services, 11(20), 44-59.
  • Grubor, A., Leković, K., & Tomić, S. (2019). Tourists’ recommendations: WOM becomes digital. ENTRENOVA ENTerprise REsearch InNOVAtion, 5(1), 419-427.
  • Güzel, F. Ö. (2014). Deneyimsel kritik değer sürücülerinin elektronik ağızdan ağıza iletişimle seyahat 2.0 bilgi kanallarına yansıması: TripAdvisor.com üzerinde bir içerik analizi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 10(22), 193-210.
  • Hall, C. M. (2011). Publish and perish? Bibliometric analysis, journal ranking and the assessment of research quality in tourism. Tourism Management, 32(1), 16-27.
  • Hennig-Thurau, T., Gwinner, K. P., Walsh, G., & Gremler, D. D. (2004). Electronic word-of-mouth via consumer opinion platforms: What motivates consumers to articulate themselves on the internet?. Journal of Interactive Marketing, 18(1), 38-52.
  • Hlee, S., Lee, H., & Koo, C. (2018). Hospitality and tourism online review research: A systematic analysis and heuristic-systematic model. Sustainability, 10(4), 1141.
  • İspir, M. (2022). 4 ve 5 yıldızlı termal konaklama işletmelerinde algılanan değerin müşteri memnuniyetine ve e wom’a (elektronik ağızdan ağıza iletişim) etkisi: Afyonkarahisar örneği. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 07.03.2024.
  • Jalilvand, M. R., & Samiei, N. (2012). The impact of electronic word of mouth on a tourism destination choice: Testing the theory of planned behavior (TPB). Internet Research, 22(5), 591-612.
  • Karacaoğlu, S. (2021). Impact of electronic word of mouth communication and destination image on behavioural intentions: the case of Eskişehir Turkey. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 5(3), 420-446.
  • Kılıç, H. (2022). Elektronik ağızdan ağıza iletişim: Antalya kemer bölgesi 5 yıldızlı otellerin TripAdvisor Türk misafirlerin yorumlarının incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 05.01.2024.
  • Kılınç, H., & Koçarslan, H. (2022). Sağlık turizminde elektronik ağızdan ağıza pazarlamanın bölgesel güven ve seyahat niyeti üzerine etkisi: Yabancı hastalar üzerine bir araştırma. Journal of Academic Perspective on Social Studies, (1), 43-65.
  • Kim, J. M., & Han, J. (2022). Impact of the length of stay at hotels on online reviews. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 34(4), 1249-1269.
  • Kitapçı, O., Taştan, S., Dörtyol, İ. T., & Akdoğan, C. (2012). Ağızdan ağıza çevrimiçi iletişimin otellerdeki oda satışlarına etkisi üzerine bir araştırma. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 13(2), 266-274.
  • Kocaman, S. (2018). Turizmde elektronik ağızdan ağıza iletişim (EWOM) ve Alanya’daki restoran yorumlarının değerlendirilmesi üzerine bir araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(4), 953-973.
  • Kosova, M. (2020). Elektronik ağızdan ağıza iletişim (ewom), web sitesi itibarı ve güvenilirliğinin, otel rezervasyon sitelerinden rezervasyon yapma niyeti üzerindeki etkisinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 07.03.2024.
  • Kumar, J., Jyoti, & Wadhwa, A. (2023). Electronic word of mouth (e-wom) in tourism industry: a bibliometric analysis. International Journal of Tourism Policy, 13(6), 543-560.
  • Kutlu, D., & Ayyıldız, H. (2017). Konaklama işletmelerinde elektronik ağızdan ağıza iletişimin tüketici ve oteller açısından değerlendirilmesi. Turar Turizm ve Araştırma Dergisi, 6(1), 40-58.
  • Ladhari, R., & Michaud, M. (2015). Ewom effects on hotel booking intentions, attitudes, trust, and website perceptions. International Journal of Hospitality Management, 46, 36-45.
  • Lai, X., Wang, F., & Wang, X. (2021). Asymmetric relationship between customer sentiment and online hotel ratings: The moderating effects of review characteristics. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 33(6), 2137-2156.
  • Lenhart, A. (2006). Pew Internet and American life project, user-generated content. http://www. pewinternet. org/Presentations/2006/UserGenerated-Content.Aspx sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 09.01.2024. Leong, L. Y., Hew, T. S., Tan, G. W. H., Ooi, K. B., & Lee, V. H. (2021). Tourism research progress–a bibliometric analysis of tourism review publications. Tourism Review, 76(1), 1-26.
  • Li, Q., Li, S., Zhang, S., Hu, J., & Hu, J. (2019). A review of text corpus-based tourism big data mining. Applied Sciences, 9(16), 3300.
  • Liu, X., Ren, P., Lv, X., & Li, S. (2024). Service experience and customers’ ewom behavior on social media platforms: The role of platform symmetry. International Journal of Hospitality Management, 119, 103735.
  • Liu, Y. (2006). Word of mouth for movies: Its dynamics and impact on box office revenue. Journal of Marketing, 70(3), 74-89.
  • Litvin, S. W., Goldsmith, R. E., & Pan, B. (2008). Electronic word-of-mouth in hospitality and tourism management. Tourism Management, 29(3), 458-468.
  • Litvin, S. W., Goldsmith, R. E., & Pan, B. (2018). A retrospective view of electronic word-of-mouth in hospitality and tourism management. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 30(1), 313 325.
  • Mukhopadhyay, S., Pandey, R., & Rishi, B. (2023). Electronic word of mouth (eWOM) research–a comparative bibliometric analysis and future research insight. Journal of Hospitality and Tourism Insights, 6(2), 404 424.
  • Muritala, B. A., Sánchez-Rebull, M. V., & Hernández-Lara, A. B. (2020). A bibliometric analysis of online reviews research in tourism and hospitality. Sustainability, 12(23), 9977.
  • Mustafaoğlu, G. (2020). Destinasyon markası imajı ve tercihinde elektronik ağızdan ağıza iletişimin rolü. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 07.03.2024.
  • Mustafaoğlu, G., & Boztepe Taşkıran, H. (2020). Destinasyon markası imajı ve tercihinde elektronik ağızdan ağıza iletişimin rolü. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi, (16), 101-131. Nanggong, A., & Mohammad, A. (2020). The impact of cultural tourism experience on electronic word-of-mouth (e-WOM) and destination image. Diponegoro International Journal of Business, 3(2), 68-79.
  • Nerur, S., Rasheed, A. A., & Pandey, A. (2016). Citation footprints on the sands of time: An analysis of idea migrations in strategic management. Strategic Management Journal, 37(6), 1065-1084.
  • Oral, S., Bayraktar, Y., Başcı, A. Z., & Çapan, O. (2022). Gösterişçi tüketim ve elektronik ağızdan ağıza iletişimin deneyimsel marka algısı üzerindeki etkisi: Palandöken kayak merkezi örneği. Erciyes Akademi, 36(1), 48 68.
  • Ökmen, Z. (2022). Sağlık turizmi faaliyetlerine katılan üçüncü yaş turistlere yönelik elektronik ağızdan ağıza iletişimin yeniden ziyaret etme niyetine etkisinde destinasyon imajı ve tutumun aracılık rolü. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 07.03.2024.
  • Ören, V. E., & Çatır, O. (2020). Elektronik-ağızdan ağıza iletişim (E-AAİ) aracılığıyla otel imajının irdelenmesi: Antalya örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2), 797-810.
  • Özaslan, Y. & Uygur S. M. (2014). Negatif ağızdan ağıza iletişim (Wom) ve elektronik ağızdan ağıza iletişim (E Wom): Yiyecek-içecek işletmelerine yönelik bir araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 28(3).
  • Özgürel, G., & Koç, B. P. (2023). Gastronomik deneyimlerin aktarımında elektronik ağızdan ağıza iletişim e-wom. Balıkesir ili yiyecek-içecek işletmelerine yönelik bir inceleme. FAREAST 1st International Conference on Social Sciences, Honaiv Kongresinde sunulmuş bildiri.
  • Özköse, H., Uyar Oğuz, H., & Aslan, A. (2023). Scientific mapping of smart tourism: A content analysis study. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 28(9), 923-948.
  • Pan, X., Hou, L., & Liu, K. (2022). The effect of product distance on the eWOM in recommendation network. Electronic Commerce Research, 22(3), 901-924.
  • Perez-Aranda, J., Guerreiro, M. M., & da Costa Mendes, J. (2018). Predictors of positive reviews on hotels: Hoteliers’ perception. Online Information Review, 42(2), 146-160.
  • Ran, L., Zhenpeng, L., Bilgihan, A., & Okumus, F. (2021). Marketing China to US travelers through electronic word-of-mouth and destination image: Taking Beijing as an example. Journal of Vacation Marketing, 27(3), 267-286.
  • Sagantoro, R., Widayanto, W., & Wijayanto, A. (2022). The mediating role of electronic word-of-mouth on the relationship between tourism product quality, service quality and tourist revisit intention: A case study. International Journal of Advances in Social and Economics, 4(3), 72-79.
  • Sarıışık, M., & Özbay, G. (2012). Elektronik ağızdan ağıza iletişim ve turizm endüstrisindeki uygulamalara ilişkin bir yazın incelemesi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 8(16), 1-22.
  • Seçuk, B., Pekerşen, Y., & Seçim, Y. (2023). Yiyecek içecek işletmeleri açısından elektronik ağızdan ağıza iletişim e-wom ve pazarlama. V. International Halich Congress on Multidisciplinary Scientific Research Kongresinde sunulmuş bildiri.
  • Shirazi, S. F. M. (2018). eWOM as an effective means to assess business administration in tourism destination. Journal of Advanced Management Science, 6(4).
  • Song, B. L., Liew, C. Y., Sia, J. Y., & Gopal, K. (2021). Electronic word-of-mouth in travel social networking sites and young consumers’ purchase intentions: an extended information adoption model. Young Consumers, 22(4), 521-538.
  • Stylos, N., Bigné, E., & Bellou, V. (2022). The affective impact of sightseeing bus tour experiences: using Affective Events Theory (AET) to examine length-of-stay and electronic word-of-mouth. Tourism Recreation Research, 1-17.
  • Sunar, H. & Ateş, A. (2021). Konaklama işletmeleri hakkında yapılan çevrimiçi değerlendirmelerin tüketici tutum kararsızlığındaki rolü ve satın alma niyeti üzerine etkisi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi.
  • Tarkang, M. E., Ozturen, A., & Alola, U. V. (2020). Can website quality moderate the relationship between ınformation‐task‐fit and electronic word of mouth?. Journal of Public Affairs, 22(3).
  • Tekeli, E. K., Kemer, E., & Tekeli, M. (2024). How does electronic word-of-mouth communication affect the digital image of travel agencies? A review on TripAdvisor. International Journal of Eurasia Social Sciences, 15(55).
  • Toral, S. L., Martínez-Torres, M. R., & Gonzalez-Rodriguez, M. R. (2018). Identification of the unique attributes of tourist destinations from online reviews. Journal of Travel Research, 57(7), 908-919.
  • Tufan, Ö. (2022). Elektronik ağızdan ağıza iletişimin turist satın alma davranışına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Erişim Tarihi: 07.03.2024.
  • Wang, P. (2015). Exploring the influence of electronic word-of-mouth on tourists’ visit intention: A dual process approach. Journal of Systems and Information Technology, 17(4), 381-395.
  • Wang, P. (2016). The influence process of electronic word-of-mouth on traveller's visit intention: A conceptual framework. International Journal of Networking and Virtual Organisations, 16(1), 25-37.
  • Wang, C., & Kubickova, M. (2017). The impact of engaged users on eWOM of hotel Facebook page. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 8(2), 190-204.
  • Wang, T. L., Tran, P. T. K., & Tran, V. T. (2017). Destination perceived quality, tourist satisfaction and word-of mouth. Tourism Review, 72(4), 392-410.
  • Wang, S. (2023). Construction and analysis of tourism mapping based on data mining and Apriori algorithm. İçinde Second International Conference on Algorithms, Microchips, and Network Applications (AMNA 2023), SPIE.
  • Wei, H., Shan, D., Zhu, S., Wu, D., & Lyu, B. (2022). Comments and responses' combination: Tourist destination's moderating effect. Marketing Intelligence & Planning, 40(7), 914-928.
  • Zeithaml, V. A., Berry, L. L., & Parasuraman, A. (1996). The behavioral consequences of service quality. Journal of Marketing, 60(2), 31-46.
  • Zorlu, N., & Uzgören, E. (2020). Elektronik ağızdan ağıza iletişimin tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkisinin belirleyicileri: üniversite öğrencileri üzerinde bir araştırma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (63), 107-130.
Toplam 93 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İş Sistemleri (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ahmet Aslan 0000-0003-4394-4573

Erken Görünüm Tarihi 24 Ekim 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2024
Gönderilme Tarihi 31 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 16 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Aslan, A. (2024). TÜRKİYE’DE TURİZM ALANINDA YAPILAN ELEKTRONİK AĞIZDAN AĞIZA İLETİŞİM ÇALIŞMALARI ÜZERİNE BİBLİYOMETRİK BİR ANALİZ. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 20(ICMEB’24 Özel Sayı), 626-641. https://doi.org/10.17130/ijmeb.1492933