The aim of the study is describing Turkish household’s olive oil consumption levels and the profiles by using decision tree data mining method. The most effective factor is income level and while income level increases, the ratio of the olive oil consuming households increased. The other factors are household head’s age and education level, and household size. Household size is distinctive among low income households. While household size increases, the ratio of olive oil consuming households decreased. Amongst lower-middle and upper-middle income level households, while the household head’s age increases, the ratio of olive oil consuming households increased
Decision Trees Olive Oil Consumption Household Budget Survey
Çalışmanın amacı, hanehalkı bütçe anketi verileriyle Türkiye hanehalkının zeytinyağı tüketimi görünümünün ve tüketim düzeylerinin veri madenciliği yöntemlerinden karar ağaçları kullanılarak belirlenmesidir. Zeytinyağı tüketimini etkileyen en belirleyici değişkenin gelir düzeyi olduğu görülmüş, dört farklı grup için gelir yükseldikçe zeytinyağı tüketen hane oranının arttığı ortaya çıkmıştır. Diğer önemli belirleyici faktörler hanehalkı reisinin yaşı ve eğitim düzeyi ile hanehalkı büyüklüğü olmuştur. Düşük gelirli hanelerde zeytinyağı tüketimi konusunda hanehalkı büyüklüğünün etkili olduğu ve büyüklük arttıkça zeytinyağı tüketen hanelerin oranının azaldığı görülmüştür. Orta alt ve orta üst gelir grubunda yer alan hanelerde, hanehalkı reisinin yaşı arttıkça zeytinyağı tüketen hanelerin oranının arttığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |