BibTex RIS Kaynak Göster

KOCAELI AND SAKARYA MERCHANT OF VALUE ADDED TAX VIEW

Yıl 2017, , 51 - 62, 01.01.2017
https://doi.org/10.17130/ijmeb.20173126262

Öz

Value Added Tax VAT is the highest taxable tax type in Turkey as of the end of 2016. Despite the fact that VAT entered into force in 1985, it soon became an important public revenue. This allows the practicability of virtually any type of goods and services, the increase of VAT incomes, and the change of consumer behavior through VAT. The aim of this study is to determine the VAT consciousness of merchant in Kocaeli and Sakarya provinces through questionnaires. As a result of the study, it was determined that the VAT consciousness of merchant is high on both cities. However, participants stated that VAT was causing a heavy tax burden, and a VAT system that low and low incomes peoples would pay less

Kaynakça

  • Ahmad, M. A. R., Ismail, Z. & Halim, H. A. (2016). Awareness and perception of taxpayers towards goods and services tax (GST) implementation. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 6(11), 75-93.
  • Akdoğan, A. (2009). Kamu maliyesi. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Dumlupınar, S. & Yardımcıoğlu F. (2015). vergi denetimlerinin kayıtdışı ekonomi üzerine etkisi: Trabzon ili örneği. Maliye Araştırmaları Dergisi, 1(1), 1-16.
  • European Commission (2015). Public perceptions of Vat, report. Special Eurobarometer 424. Erişim: 29.01.2017. file:///C:/Users/Sau/Downloads/ebs_424_en.pdf
  • Korlu, R. K., Çetinkaya, Ö. & Gerçek A. (2016). Yerel vergi bilincinin faktör analizi ile değerlendirilmesi: Bursa örneği. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14(28), 443-465.
  • Kumar, P. & Sarkar, S. S. (2016). Consumers perception towards the value added tax (VAT) in Uttar Pradesh. Apeejay-Journal of Management Sciences and Technology, 3(3), 48-58.
  • Oladipupo, A. O. & Izedonmi, F. P. (2013). public perception and attitude towards value added tax (VAT) in Nigeria, iBusiness, 5, 126-135.
  • Omar, M. F., Othman, M. H. & Ishak, N. I. B. (2015). Students’ perception towards the newly ımplemented goods and services tax (GST) in Malaysia. International Journal of Contemporary Applied Sciences, 6(2), 80-99.
  • Öncel, M., Kumrulu, A. & Çağan, N (2013). Vergi hukuku. Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Pehlivan, O. (2015). Vergi hukuku. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Samaduzzaman, M., M. Ahmed & F. Zaman (2015). VAT Increase and ımpact on consumers’ consumption habit. Asian Journal of Finance & Accounting, 7(1), 105-115.
  • Şahpaz, K., Akgül, Ö. & Yardımcıoğlu, F. (2014). Fırıncı esnafının vergi bilinci ve vergi algısı: Sakarya ili örneği. Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 39-82.
  • Şen, H. & Sağbaş, İ. (2016). Vergi teorisi ve politikası. Ankara: Kalkan Matbaacılık.
  • Urif, H. B. (2016). Employees’ attitudes toward goods and services tax (gst) in open university Malaysia (OUM). Imperial Journal of Interdisciplinary Research, 2(9), 92-99.
  • Turhan, S. (1998). Vergi teorisi ve politikası. İstanbul: Filiz Kitabevi.
  • Webley, P., Adams, C. & Elffers, H. (2002). VAT compliance in the United Kingdom, Centre for Tax System Integrity. Working Paper, 41.
  • http://www.gib.gov.tr/sites/default/files/fileadmin/user_upload/VI/GBG1.htm, Erişim: 01.02.2017.

KOCAELİ VE SAKARYA ESNAFININ KATMA DEĞER VERGİSİNE BAKIŞI

Yıl 2017, , 51 - 62, 01.01.2017
https://doi.org/10.17130/ijmeb.20173126262

Öz

Türkiye’de 2016 yılının sonu itibariyle Katma Değer Vergisi KDV en yüksek hâsılaya sahip vergi türüdür. KDV 1985 yılında yürürlüğe girmesine rağmen, kısa bir sürede önemli bir kamu geliri haline gelmiştir. Bu verginin hemen hemen her türlü mal ve hizmet türünde uygulanabilirliği, KDV gelirlerinin arttırılabilmesini ve KDV yoluyla tüketici davranışlarının değiştirilebilmesini sağlamaktadır. Bu çalışmanın amacı, Kocaeli ve Sakarya ilinde esnaf kesiminin KDV bilincini, anket yoluyla tespit etmektir. Ankete Kocaeli’de 530, Sakarya’da ise 483 olmak üzere toplam 1013 esnaf katılmıştır. Çalışma sonucunda, iki ilde de esnafların KDV bilincinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte, katılımcılar KDV’nin ağır bir vergi yüküne neden olduğunu ve düşük ve sabit gelirlilerinin daha az ödeyeceği bir KDV sisteminin geliştirilmesi gerektiğini ifade etmişlerdir.

Kaynakça

  • Ahmad, M. A. R., Ismail, Z. & Halim, H. A. (2016). Awareness and perception of taxpayers towards goods and services tax (GST) implementation. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 6(11), 75-93.
  • Akdoğan, A. (2009). Kamu maliyesi. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Dumlupınar, S. & Yardımcıoğlu F. (2015). vergi denetimlerinin kayıtdışı ekonomi üzerine etkisi: Trabzon ili örneği. Maliye Araştırmaları Dergisi, 1(1), 1-16.
  • European Commission (2015). Public perceptions of Vat, report. Special Eurobarometer 424. Erişim: 29.01.2017. file:///C:/Users/Sau/Downloads/ebs_424_en.pdf
  • Korlu, R. K., Çetinkaya, Ö. & Gerçek A. (2016). Yerel vergi bilincinin faktör analizi ile değerlendirilmesi: Bursa örneği. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14(28), 443-465.
  • Kumar, P. & Sarkar, S. S. (2016). Consumers perception towards the value added tax (VAT) in Uttar Pradesh. Apeejay-Journal of Management Sciences and Technology, 3(3), 48-58.
  • Oladipupo, A. O. & Izedonmi, F. P. (2013). public perception and attitude towards value added tax (VAT) in Nigeria, iBusiness, 5, 126-135.
  • Omar, M. F., Othman, M. H. & Ishak, N. I. B. (2015). Students’ perception towards the newly ımplemented goods and services tax (GST) in Malaysia. International Journal of Contemporary Applied Sciences, 6(2), 80-99.
  • Öncel, M., Kumrulu, A. & Çağan, N (2013). Vergi hukuku. Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Pehlivan, O. (2015). Vergi hukuku. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Samaduzzaman, M., M. Ahmed & F. Zaman (2015). VAT Increase and ımpact on consumers’ consumption habit. Asian Journal of Finance & Accounting, 7(1), 105-115.
  • Şahpaz, K., Akgül, Ö. & Yardımcıoğlu, F. (2014). Fırıncı esnafının vergi bilinci ve vergi algısı: Sakarya ili örneği. Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 39-82.
  • Şen, H. & Sağbaş, İ. (2016). Vergi teorisi ve politikası. Ankara: Kalkan Matbaacılık.
  • Urif, H. B. (2016). Employees’ attitudes toward goods and services tax (gst) in open university Malaysia (OUM). Imperial Journal of Interdisciplinary Research, 2(9), 92-99.
  • Turhan, S. (1998). Vergi teorisi ve politikası. İstanbul: Filiz Kitabevi.
  • Webley, P., Adams, C. & Elffers, H. (2002). VAT compliance in the United Kingdom, Centre for Tax System Integrity. Working Paper, 41.
  • http://www.gib.gov.tr/sites/default/files/fileadmin/user_upload/VI/GBG1.htm, Erişim: 01.02.2017.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Temel Gürdal Bu kişi benim

Hakan Yavuz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Gürdal, T., & Yavuz, H. (2017). KOCAELİ VE SAKARYA ESNAFININ KATMA DEĞER VERGİSİNE BAKIŞI. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 13(1), 51-62. https://doi.org/10.17130/ijmeb.20173126262