Bu çalışmada, Z kuşağının iş yaşamından beklentileri ve yöneticilerin Z kuşağından beklentileri incelenmiştir. Çalışmanın amacı şu an üniversitede olan Z kuşağı bireylerin iş hayatına atılmadan önce neler istediklerini belirlemek, yöneticilerin bu yeni kuşaktan neler beklediğini tespit etmek ve böylece aynı ortamda çalışacak bu iki kuşağın asgari müşterekte buluşabileceği noktaları ortaya koymaktır.
Literatürde çok sayıda kuşak çalışması mevcuttur. Bu çalışmanın Z kuşağının yalnızca iş yaşamı ve yöneticiden beklediklerini ve yine yöneticilerin bu kuşaktan beklediklerini ortaya koyan kuşaklararası spesifik bir çalışma olması farklılığını ve önemini ortaya koymaktadır.
Araştırmada Pandemi koşulları nedeniyle sınırlı sayıda kişiden mülakat aracılığıyla veri elde edilmiştir. Bu veriler ışığında Z kuşağının çalışmak denince ne anladığı, gelecekteki iş yaşamından ve yöneticilerinden beklentileri ve Pandemi koşullarının iş yaşamı beklentilerine etkisi, yöneticilerin ise Z kuşağı kavramı tanımı ve beklentileri, iş yaşamında neleri değiştireceklerini düşündükleri ve bu kuşağın beklentilerini karşılama potansiyellerine olan inançları ortaya konulmuştur. Bu çalışma ile iş yaşamında karşı karşıya gelmek üzere olan yeni kuşak ile mevcut yöneticilerin birbirlerine uyumlanma ihtiyaçlarının olduğu görülmüştür.
In this study, the expectations of generation Z from the business life and the expectations of the managers from generation Z were examined. The aim of the study is to determine what generation Z individuals, who are currently at university, want before they enter business life, to determine what managers expect from this new generation, and thus to reveal the points where these two generations, who will work in the same environment, can meet in minimum common.
There are many generational studies in the literature. This intergenerational study’s being specific that reveals what generation Z expects only from business life and managers, and what managers expect from this generation, reveals the difference and importance of the study.
In the study, data were obtained from a limited number of people by interviews due to Pandemic conditions. In the light of these data, what generation Z understands from work, their expectations from their future business life and their managers and the effect of Pandemic conditions on their business life expectations, how managers define generation Z, their expectations from this generation, what they think they will change in business life, and their belief in their potential to meet the expectations of this generation has been revealed. With this study, it has been seen that the new generation, which is about to come across in business life, and the existing managers need to adapt to each other.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2021 |
Kabul Tarihi | 20 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |