BibTex RIS Kaynak Göster

A RESEARCH IN FURNITURE INDUSTRY CONCERNING THE FACTORS HAVING AN IMPACT ON IMPLEMENTATION OF KNOWLEDGE MANAGEMENT

Yıl 2008, Cilt: 4 Sayı: 8, 107 - 122, 01.12.2008

Öz

factors affecting the implementation of knowledge management in the furniture industry. In this context, a research has been conducted among the furniture manufacturing companies in the Siteler district of Ankara. The research has been conducted with 35 large scale enterprise managers application. The data has been collected by means of a questionnaire. The basic factors which are decisive in the implementation of knowledge management have been identified in accordance with the purpose of the study. These factors are knowledge infrastructure, knowledge sharing, information systems, knowledge-based human resources management, leadership and politics, performance and appraisal. Exposing the exploitation levels of these factors, the results and recommendations are presented in view of the findings

Kaynakça

  • Aktan, Coşkun Can ve İstiklal Y. Vural (2005), “Bilgi Çağında Bilginin Yönetimi”, Mercek, Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası Dergisi, Nisan, ss. 8–21.
  • Arıkboğa, F. Şebnem (2003), Entelektüel Sermaye, Derin Yayınları, İstanbul.
  • Armistead, Colin (1999), “Knowledge Management and Process Performance”, Journal of Knowledge Management, Vol.13, No. 2, pp. 143–154.
  • Barutçugil, İsmet (2002), Bilgi Yönetimi, Kariyer Yayıncılık, İstanbul.
  • Bose, Ranjit (2004), “Knowledge Management Metrics”, Industrial Management and Data Systems, Vol. 104, No. 6, pp. 457–468.
  • Can, Halil ve Şahin Kavuncubaşı (2005), İnsan Kaynakları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Celep, Cevat ve Buket Çetin (2003), Bilgi Yönetimi, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Choi, Yong Suk (2000), An Empirical Study of Factors Affecting Successful Implemetion of Knowledge Management, Ph. D. Thesis, University of Nebraska.
  • Crawford, Chris (2005), “Effects of Transformational Leadership and Organizational Position” on Knowledge Management, Journal of Knowledge Management, Vol. 9, No. 6, pp. 6-16.
  • Davenport, Thomas H. ve Laurence Prusak (2001), İş Dünyasında Bilgi Yönetimi, (Çev. Günhan Günay), Rota Yayınları, İstanbul.
  • De Long, David W. ve Liam Fahey (2000), “Diagnosing Cultural Barriers to Knowledge Management”, Academy of Management Executive, Vol. 14, No. 4, pp. 114–127.
  • Drucker, F. Peter (1995), Değişim Çağının Yönetimi, (Çev. Zülfü Dicleli), Türk Henkel Dergisi Yayınları, İstanbul.
  • Drucker, F. Peter (2007), 21. Yüzyıl İçin Yönetim Tartışmaları, (Çev. İrfan Bahçıvangil ve Gülenay Gorbon), Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
  • Erkan, Hüsnü (1992), Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelişme, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İzmir.
  • Gibson, Rowan (1997), “İşi Yeniden Düşünmek”, Geleceği Yeniden Düşünmek, (Çev. Sinem Gül), Sabah Kitapçılık, İstanbul.
  • Gupta, Babita, Lakshmi S Iyer, ve Jay E Aronson (2000), Knowledge Management: Practices and Challenges, Industrial Management and Data Systems, Vol. 100, No. 1, pp.17-21.
  • İpçioğlu, İsa ve Zafer Erdoğan (2004), “İşletmelerde Liderlik ve Bilgi Yönetimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma” 3.Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Osmangazi Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 25-26 Kasım, ss. 633–643.
  • Karakaş, Bülent ve Aysun Yaralı (2004), “Kamu Yönetiminden Bilgi Yönetimine” 3.Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Osmangazi Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 25-26 Kasım, ss. 547–555.
  • Kayış, Aliye (2005), “Güvenilirlik Analizi”, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, (Der. Şeref Kalaycı), Asil Yayın Dağıtım, Ankara, ss. 404-421.
  • Newman, Victor (1998), “Ceo’s Visualizition Knowledge Management”, Journal of Knowledge Management, Vol. 11, No. 4, pp. 275–279.
  • Özmen, Şule (2003), Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu E-Ticaret, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Porter, Michael (1997), “Yarının Avantajlarını Yaratmak”, Geleceği Yeniden Düşünmek, (Çev. Sinem Gül), Sabah Kitapçılık, İstanbul.
  • Smith, Elizabeth A. (2001), “The Role of Tacit and Explicit Knowledge in The Workplace”, Journal of Knowledge Management, Vol. 15, No. 4, pp. 311– 321.
  • Stewart, Thomas A. (1997), Entelektüel Sermaye, (Çev. Nurettin Elhüseyni), BDZ Yayıncılık, İstanbul.
  • Tavakoli, Iraj ve Judith Lawton (2005), “Strategic Thinking and Knowledge Management”, Handbook of Business Strategy, Vol. 6, No. 1, pp. 155–160.
  • Ülgen, Hayri (1990), İşletme Yönetiminde Bilgisayarlar, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını, Yayın No: 225, İstanbul.
  • Vogl, A. J. (1998), “İşletmelerin Değişen Yapıları:Alvin Toffler ile Söyleşi”, Küresel Rekabet, (Çev. Mustafa Özel), İz Yayıncılık, İstanbul, ss. 79-88.
  • Walczak, Stevan (2005), “Organizational Knowledge Management Structure”, The Learning Organization, Vol. 12, No. 4, pp. 330–339.
  • Wiig, Karl M. (1997), “Knowledge Management: An Introduction and Perspective”, The Journal of Knowledge Management, Vol. 1, No. 1, pp. 1–9.
  • Yeniçeri, Özcan ve Mehmet İnce (2006), Bilgi Yönetim Stratejileri ve Girişimcilik, IQ Kültür-Sanat Yayıncılık, İstanbul.
  • Yılmaz, Hüseyin (2007), “İsletmelerde Bilgi Yönetimi Performansının Ölçülmesinde ve Analiz Edilmesi: Havayolu Endüstrisi Uygulaması”, 6. Uluslararası Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, İstanbul Üniversitesi, 26– 27–28 Aralık, İstanbul, ss. 618–630.
  • Zaim, Halil (2005), Bilginin Artan Önemi ve Bilgi Yönetimi, İşaret Yayınları, İstanbul.

BİLGİ YÖNETİMİ UYGULAMASINDA ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER ÜZERİNE MOBİLYACILIK SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2008, Cilt: 4 Sayı: 8, 107 - 122, 01.12.2008

Öz

Araştırmanın temel amacı, mobilyacılık sektöründe bilgi yönetimi uygulamasında etkili olan faktörlerin uygulama düzeylerini ortaya koymaktır. Bu bağlamda, Ankara İlinde Sitelerde, Mobilyacılık sektöründe faaliyet gösteren işletmeler üzerine bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma 35 büyük boy işletme yöneticisi ile yapılmıştır. Verilerinin toplanmasında anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın temel amacına bağlı olarak mobilyacılık sektöründe bilgi yönetimi uygulamasında etkili olan temel faktörler belirlenmiştir. Bu faktörler, bilgi altyapısı, bilgi paylaşımı, bilişim sistemleri, bilgi destekli insan kaynakları yönetimi, liderlik ve politika, performans ölçümü olarak tespit edilmiştir. Çalışmada söz konusu bu faktörlerin uygulanma düzeyleri ortaya konularak bulgulara ilişkin sonuç ve önerilere yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Aktan, Coşkun Can ve İstiklal Y. Vural (2005), “Bilgi Çağında Bilginin Yönetimi”, Mercek, Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası Dergisi, Nisan, ss. 8–21.
  • Arıkboğa, F. Şebnem (2003), Entelektüel Sermaye, Derin Yayınları, İstanbul.
  • Armistead, Colin (1999), “Knowledge Management and Process Performance”, Journal of Knowledge Management, Vol.13, No. 2, pp. 143–154.
  • Barutçugil, İsmet (2002), Bilgi Yönetimi, Kariyer Yayıncılık, İstanbul.
  • Bose, Ranjit (2004), “Knowledge Management Metrics”, Industrial Management and Data Systems, Vol. 104, No. 6, pp. 457–468.
  • Can, Halil ve Şahin Kavuncubaşı (2005), İnsan Kaynakları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Celep, Cevat ve Buket Çetin (2003), Bilgi Yönetimi, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Choi, Yong Suk (2000), An Empirical Study of Factors Affecting Successful Implemetion of Knowledge Management, Ph. D. Thesis, University of Nebraska.
  • Crawford, Chris (2005), “Effects of Transformational Leadership and Organizational Position” on Knowledge Management, Journal of Knowledge Management, Vol. 9, No. 6, pp. 6-16.
  • Davenport, Thomas H. ve Laurence Prusak (2001), İş Dünyasında Bilgi Yönetimi, (Çev. Günhan Günay), Rota Yayınları, İstanbul.
  • De Long, David W. ve Liam Fahey (2000), “Diagnosing Cultural Barriers to Knowledge Management”, Academy of Management Executive, Vol. 14, No. 4, pp. 114–127.
  • Drucker, F. Peter (1995), Değişim Çağının Yönetimi, (Çev. Zülfü Dicleli), Türk Henkel Dergisi Yayınları, İstanbul.
  • Drucker, F. Peter (2007), 21. Yüzyıl İçin Yönetim Tartışmaları, (Çev. İrfan Bahçıvangil ve Gülenay Gorbon), Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
  • Erkan, Hüsnü (1992), Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelişme, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İzmir.
  • Gibson, Rowan (1997), “İşi Yeniden Düşünmek”, Geleceği Yeniden Düşünmek, (Çev. Sinem Gül), Sabah Kitapçılık, İstanbul.
  • Gupta, Babita, Lakshmi S Iyer, ve Jay E Aronson (2000), Knowledge Management: Practices and Challenges, Industrial Management and Data Systems, Vol. 100, No. 1, pp.17-21.
  • İpçioğlu, İsa ve Zafer Erdoğan (2004), “İşletmelerde Liderlik ve Bilgi Yönetimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma” 3.Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Osmangazi Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 25-26 Kasım, ss. 633–643.
  • Karakaş, Bülent ve Aysun Yaralı (2004), “Kamu Yönetiminden Bilgi Yönetimine” 3.Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Osmangazi Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 25-26 Kasım, ss. 547–555.
  • Kayış, Aliye (2005), “Güvenilirlik Analizi”, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, (Der. Şeref Kalaycı), Asil Yayın Dağıtım, Ankara, ss. 404-421.
  • Newman, Victor (1998), “Ceo’s Visualizition Knowledge Management”, Journal of Knowledge Management, Vol. 11, No. 4, pp. 275–279.
  • Özmen, Şule (2003), Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu E-Ticaret, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Porter, Michael (1997), “Yarının Avantajlarını Yaratmak”, Geleceği Yeniden Düşünmek, (Çev. Sinem Gül), Sabah Kitapçılık, İstanbul.
  • Smith, Elizabeth A. (2001), “The Role of Tacit and Explicit Knowledge in The Workplace”, Journal of Knowledge Management, Vol. 15, No. 4, pp. 311– 321.
  • Stewart, Thomas A. (1997), Entelektüel Sermaye, (Çev. Nurettin Elhüseyni), BDZ Yayıncılık, İstanbul.
  • Tavakoli, Iraj ve Judith Lawton (2005), “Strategic Thinking and Knowledge Management”, Handbook of Business Strategy, Vol. 6, No. 1, pp. 155–160.
  • Ülgen, Hayri (1990), İşletme Yönetiminde Bilgisayarlar, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını, Yayın No: 225, İstanbul.
  • Vogl, A. J. (1998), “İşletmelerin Değişen Yapıları:Alvin Toffler ile Söyleşi”, Küresel Rekabet, (Çev. Mustafa Özel), İz Yayıncılık, İstanbul, ss. 79-88.
  • Walczak, Stevan (2005), “Organizational Knowledge Management Structure”, The Learning Organization, Vol. 12, No. 4, pp. 330–339.
  • Wiig, Karl M. (1997), “Knowledge Management: An Introduction and Perspective”, The Journal of Knowledge Management, Vol. 1, No. 1, pp. 1–9.
  • Yeniçeri, Özcan ve Mehmet İnce (2006), Bilgi Yönetim Stratejileri ve Girişimcilik, IQ Kültür-Sanat Yayıncılık, İstanbul.
  • Yılmaz, Hüseyin (2007), “İsletmelerde Bilgi Yönetimi Performansının Ölçülmesinde ve Analiz Edilmesi: Havayolu Endüstrisi Uygulaması”, 6. Uluslararası Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, İstanbul Üniversitesi, 26– 27–28 Aralık, İstanbul, ss. 618–630.
  • Zaim, Halil (2005), Bilginin Artan Önemi ve Bilgi Yönetimi, İşaret Yayınları, İstanbul.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Yavuz Demirel Bu kişi benim

Zeliha Seçkin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 4 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Demirel, Y., & Seçkin, Z. (2008). BİLGİ YÖNETİMİ UYGULAMASINDA ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER ÜZERİNE MOBİLYACILIK SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 4(8), 107-122.