In this research satisfaction levels of foreign tourists visiting Kyrgyzstan was examined. The data were collected from 203 tourists using a questionnaire. According to findings, the majority of participants %80,3 intends to recommend Kyrgyzstan to other people. When general scores on satisfaction level of foreign tourists visiting Kyrgyzstan, were evaluated it has seen that participants were moderately satisfied with the destination. The most satisfactory topics are ‘hospitality and customer services’, ‘food and beverage services’ and ‘accommodation services’ and the least satisfactory issues are ‘satisfaction with the facilities and opportunities in the destination’ and ‘local transport services’. However, it was determined that the satisfaction perceptions varies according to some demographic characteristics age, occupation, level of education, marital status, monthly average income and travel experiences frequency of visits, type of travel, purpose of visit, duration of stay in destination and sources of information about destination of the participants
Tourism Destination Image Customer Satisfaction Destination Satisfaction Kyrgyzstan
Bu araştırmada, Kırgızistan’ı ziyaret eden yabancı turistlerin memnuniyet algıları incelenmiştir. Veriler 203 turistten anket tekniğiyle toplanmıştır. Bulgulara göre; katılımcıların büyük çoğunluğunun %80,3 Kırgızistan’ı başkalarına tavsiye etme konusunda olumlu bir düşünceye sahip oldukları saptanmıştır. Kırgızistan’ı ziyaret eden yabancı turistlerin destinasyon memnuniyet algıları genel olarak değerlendirildiğinde, katılımcıların destinasyondan orta düzeyde memnun kaldıkları tespit edilmiştir. Katılımcıların en fazla memnun kaldıkları konuların “misafirperverlik ve müşteri hizmetleri”, “yeme-içme hizmetleri” ve “konaklama hizmetleri”; en az memnun kaldıkları konuların ise “destinasyondaki tesis ve olanaklardan memnuniyet” ile “yerel taşıma hizmetleri” olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte, destinasyon memnuniyet algısının katılımcıların bazı demografik özelliklerine yaş, meslek, eğitim durumu, medeni durum, aylık ortalama gelir ve katılımcıların destinasyonu ziyaret deneyimlerine destinasyona geliş sayısı, destinasyona seyahatin organize edilme biçimi, destinasyonu ziyaret amacı, destinasyondaki konaklama süresi ve destinasyon hakkında bilgi edinilen kaynaklar göre farklılıklar gösterdiği saptanmıştır.
Turizm Destinasyon İmajı Müşteri Memnuniyeti Destinasyon Memnuniyeti Kırgızistan
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 15 Sayı: 2 |