BibTex RIS Kaynak Göster

AN EVALUATION OF E-COMMENTS ON MUSEUMS WITH CONTENT ANALYSIS METHOD

Yıl 2018, Cilt: 14 Sayı: 1, 199 - 232, 01.01.2018
https://doi.org/10.17130/ijmeb.2018137582

Öz

E-comments, defined as the comments about the products and services in virtual environments, are important sources of information for the consumers. E-comments on most visited museums in Turkey have been examined using content analysis method in this study. As a result of the evaluation 2224 comments in total on the most visited museums in Turkey have been analyzed. 498 topics have been determined within these comments, 322 being positive and 176 being negative. These topics have been repeated 5650 times; 4857 times positively and 793 times negatively. The rate of positive topics has been determined as 85,96% and negative ones as 14,04%; which is an indication of the positive experiences the commentators had

Kaynakça

  • Akpınar, E. (2007). Türkiye’nin dünya mirası listesindeki yeri ve yeni bir aday önerisi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 81-106.
  • Akça, E. (2015). Kültürel varlıklarımızda inovasyonun etkisi, teknolojik yeniliklerin uygulanabilirliği: Çorum-Kastamonu arkeoloji müzeleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karabük.
  • Altunbaş, A. & Özdemir, Ç. (2012). Çağdaş müzecilik anlayışı ve ülkemizde müzeler. Ankara, Erişim Tarihi: 18. Haziran 2016, http://teftis.kulturturizm.gov.tr/Eklenti/4655,makale. pdf?0.
  • Alrawadıeh, Z. & Demirkol, Ş. (2015). Konaklama işletmelerinde e-şikâyet yönetimi: İstanbul’daki beş yıldızlı oteller üzerinde bir çalışma. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 132-151.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemler. 8.Baskı, Adapazarı: Sakarya Kitabevi.
  • Ateşoğlu, İ. & Bayraktar, S. (2011). Ağızdan ağıza pazarlamanın turistlerin destinasyon seçimindeki etkisi. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14), 95-108.
  • Ayaokur, A. (2014). Müzelerde bilgi yönetimi: Sadberk Hanım Müzesi örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aydın, O. (2014). Elektronik ağızdan ağıza iletişim: Tüketici motivasyonlarının analizi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 32(2014), 13-25
  • Bilim, Y., Başoda, A. & Özer, Ö. (2013). Elektronik tüketici yorumlarının nitel çözümlemesi ve pazarlama bilgi aracı olarak kullanımı: Tatil otellerine yönelik bir uygulama. 14. Ulusal Turizm Kongresi, 05-08 Aralık 2013, Kayseri, 387-407.
  • Cengiz, E. (2006). Müze pazarlaması: Pazarlama karması elemanlarının müzelere uyarlanması. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1), 87-108.
  • Cengiz, E. (2007). Kar amacı gütmeyen kurumlar olarak müzelerde pazarlama faaliyetleri: Pazarlama karması unsurlarının müzelerde müşteri sadakatine etkisine ilişkin yapısal bir model önerisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Çakır, M. & Yalçın, A. E. (2012). Kültür ve turizm tanıtımında bir araç olarak internet kullanımı. Ankara, Erişim Tarihi: 18. Haziran 2016, http://teftis.kulturturizm.gov.tr/ TR,46107/mufettis-yardimcilari-mustafa-cakir-ve-ali-erdem-yalcin-.html.
  • Dünya İnternet İstatistikleri (2017). Erişim Tarihi: 01 Ocak 2017, http://www.internetworldstats. com/stats.html.
  • Erdem B. & Gezen T. (2014). Turizm işletmelerine yönelik iş ilanlarının içerik analizi yöntemiyle incelenmesi. Uluslararası Yönetim ve İşletme Dergisi, 10(21), 19-41.
  • Erdoğan, E.G. (2012). Bizans Dönemi’nde Ayasofya, tarihçesi ve mimari özellikleri hakkında genel bilgiler. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, (1).
  • Eröz, S. S. & Doğdubay, M. (2012). Turistik ürün tercihinde sosyal medyanın rolü ve etik ilişkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(1), 133-157.
  • Göral, R. (2015). E-WOM’a dayalı çok kriterli karar verme teknikleri ile en uygun otelin belirlenmesi ve bir uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 33, 1-17.
  • Güzel, F. Ö. (2014). Deneyimsel kritik değer sürücülerinin elektronik ağızdan ağıza iletişimle seyahat 2.0 bilgi kanallarına yansıması: Tripavisor.com üzerine bir içerik analizi. Uluslararası Yönetim, İktisat ve İşletme Dergisi, 22(2014), 193-210.
  • ICOM (2007). Uluslararası Müzeler Komitesi, Erişim Tarihi: 18.06.2016, http://icomturkey. org/tr/icom-tüzüğü.
  • Irmak, E. (2013). Müzelerin araştırma işlevi ve müzelerde araştırma faaliyetleri yönetimi üzerine bir değerlendirme. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kartal, Z. (2007). Isparta Müzesi örneği ve Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencileri çalışmaları. Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi, 10-15 Eylül 2007, Ankara, Atatürk Kültür, Dil Ve Tarih Yüksek Kurumu Yayınları: 8, 137-149.
  • Karadeniz, C. (2014), Müzenin toplumsal işlevleri bağlamında Türkiye’deki devlet müzeleri ile özel müzelerde çalışan uzmanların kültürel çeşitlilik ve müzenin ulaşılabilirliğine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(35), 405-422.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Kızılırmak, İ., Alrawadieh, Z. & Aghayeva, S. (2015). Doğu Karadeniz Bölgesindeki otel misafirlerinin seyahat e-yorumlarına yönelik bir içerik çözümlemesi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 6(14), 110-121.
  • Kozak, M. (2015). Bilimsel araştırma: Tasarım, yazım ve yazım teknikleri. 2.Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Köse, E. (2010). Uygulamalar ışığında Türkiye’de kent müzeciliği kavramının değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi), Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü (2016a). Türkiye’de müzecilik. Erişim Tarihi: 18.06.2016, http://www.kulturvarliklari.gov.tr/TR,69904/turkiyede-muzecilik.html.
  • Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü (2016b). Bakanlığa bağlı müzeler. Erişim Tarihi: 18.06.2016, http://www.kulturvarliklari.gov.tr/TR,43253/bakanligimiza-bagli- muzeler.html?_tag1=-8587411612936765808.
  • Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü (2016c). Bakanlığın denetiminde özel müzeler. Erişim Tarihi: 18.06.2016, http://www.kulturvarliklari.gov.tr/TR,43980/ozel-muzeler. html.
  • Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü (2016d). Müze istatistikleri. Erişim Tarihi: 18.06.2016, http://www.kulturvarliklari.gov.tr/TR,43336/muze-istatistikleri.html.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2016). Müzeler. Erişim Tarihi: 20.06.2016, http://www.muze. gov.tr/tr/muzeler.
  • Lee, C. C. & Clark H. (2004). Analyzing hotel customers’ e-complaints from an internet complaint forum. Journal of Travel &Tourism Marketing, 17(2-3), 167-181
  • Park, D. H. & Kim, S. (2008). The effects of consumer knowledge on message processing of electronic word-of-mouthvia online consumer reviews. Electronic Commerce Researchand Applications, 7(4), 399-410.
  • Strateji Geliştirme Başkanlığı (2016). Türkiye’de internet kullanım yüzdesi. Erişim Tarihi: 19.06.2016, yuzde-1750-artti.html.
  • Sparks, B. A. & Brownıng V. (2010). Complaining in cyberspace: the motivesand forms of hotel guests’ complaints online. Journal of Hospitality Marketing & Management, 19(7), 797–818.
  • Şahin, S. & Şad B. (2016). Turist rehberlerine yönelik e-yorumların içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmesi. Akademik Bakış Dergisi, 54, 1083-1095.
  • Şimşek, H. (2014). Sanat eğitimi ortamı olarak üniversite sanat müzelerinin işlevi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • TripAdvisor (2016), TripAdvisor Hakkında, Erişim Tarihi: 20.06.2016, https:// www. tripadvisor.com.tr / pages / about _ us.html.
  • TUİK (2016). Hanehalkı bilişim teknolojileri kullanım araştırması. Erişim Tarihi: 19.06.2016, http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18660.
  • Uralman, N. H. (2012). Müze halkla ilişkileri aracılığıyla kentlilik bilinci oluşturma: Çanakkale’deki müzelerin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ye, Q., Law, R. & Gu, B. (2009). The impact of online user reviews on hotel room sales. International Journal of Hospitality Management, 28(1), 108-182
  • Yücel, D. (2006). İlham Perileri Tapınağı’ndan müze’ye. Hürriyet Gösteri Dergisi, Erişim Tarihi: 19.06.2016, http://www.academia.edu/6221391/Turkiyede_muzecilik.
  • Yüksel, A. & Yüksel, F. (2004). Turizmde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Turhan Kitapevi.
  • Zang, Z., Ye, Q., Law, R. & Li, Y. (2010). The impact of e-word-of-mouth on the online popularity of restaurants: A comparison of consumer reviewsand editor reviews. International Journal of Hospitality Management, 29(4), 694-700.

MÜZELERE YÖNELİK E-YORUMLARIN İÇERİK ANALİZİ YÖNTEMİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2018, Cilt: 14 Sayı: 1, 199 - 232, 01.01.2018
https://doi.org/10.17130/ijmeb.2018137582

Öz

Kişilerin ürün ya da hizmet ile ilgili sanal ortamda bulunan bilgi ve yorumları yapması olarak ifade edilen e-yorumlar tüketiciler açısından önemli bir bilgi kaynağıdır. Bu çalışmada, Türkiye’de en çok ziyaret edilen müzelere yönelik yapılan e-yorumlar içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Değerlendirme sonucunda Türkiye’de en çok ziyaret edilen müzelere yönelik yapılan toplam 2224 yorum incelenmiştir. Bu yorumlar içerisinden 322’si olumlu, 176’u olumsuz olmak üzere toplam 498 tema saptanmıştır. Temalar 4857 kere olumlu, 793 kere olumsuz olmak üzere toplamda 5650 kere tekrarlanmıştır. Müzelere yönelik belirlenen temaların %85,96 oranında olumlu %14,04 oranında olumsuz yönde olması yorumcuların veya ziyaretçilerin genel olarak olumlu deneyim yaşadıklarını göstermektedir.

Kaynakça

  • Akpınar, E. (2007). Türkiye’nin dünya mirası listesindeki yeri ve yeni bir aday önerisi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 81-106.
  • Akça, E. (2015). Kültürel varlıklarımızda inovasyonun etkisi, teknolojik yeniliklerin uygulanabilirliği: Çorum-Kastamonu arkeoloji müzeleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karabük.
  • Altunbaş, A. & Özdemir, Ç. (2012). Çağdaş müzecilik anlayışı ve ülkemizde müzeler. Ankara, Erişim Tarihi: 18. Haziran 2016, http://teftis.kulturturizm.gov.tr/Eklenti/4655,makale. pdf?0.
  • Alrawadıeh, Z. & Demirkol, Ş. (2015). Konaklama işletmelerinde e-şikâyet yönetimi: İstanbul’daki beş yıldızlı oteller üzerinde bir çalışma. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 132-151.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemler. 8.Baskı, Adapazarı: Sakarya Kitabevi.
  • Ateşoğlu, İ. & Bayraktar, S. (2011). Ağızdan ağıza pazarlamanın turistlerin destinasyon seçimindeki etkisi. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14), 95-108.
  • Ayaokur, A. (2014). Müzelerde bilgi yönetimi: Sadberk Hanım Müzesi örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aydın, O. (2014). Elektronik ağızdan ağıza iletişim: Tüketici motivasyonlarının analizi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 32(2014), 13-25
  • Bilim, Y., Başoda, A. & Özer, Ö. (2013). Elektronik tüketici yorumlarının nitel çözümlemesi ve pazarlama bilgi aracı olarak kullanımı: Tatil otellerine yönelik bir uygulama. 14. Ulusal Turizm Kongresi, 05-08 Aralık 2013, Kayseri, 387-407.
  • Cengiz, E. (2006). Müze pazarlaması: Pazarlama karması elemanlarının müzelere uyarlanması. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1), 87-108.
  • Cengiz, E. (2007). Kar amacı gütmeyen kurumlar olarak müzelerde pazarlama faaliyetleri: Pazarlama karması unsurlarının müzelerde müşteri sadakatine etkisine ilişkin yapısal bir model önerisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Çakır, M. & Yalçın, A. E. (2012). Kültür ve turizm tanıtımında bir araç olarak internet kullanımı. Ankara, Erişim Tarihi: 18. Haziran 2016, http://teftis.kulturturizm.gov.tr/ TR,46107/mufettis-yardimcilari-mustafa-cakir-ve-ali-erdem-yalcin-.html.
  • Dünya İnternet İstatistikleri (2017). Erişim Tarihi: 01 Ocak 2017, http://www.internetworldstats. com/stats.html.
  • Erdem B. & Gezen T. (2014). Turizm işletmelerine yönelik iş ilanlarının içerik analizi yöntemiyle incelenmesi. Uluslararası Yönetim ve İşletme Dergisi, 10(21), 19-41.
  • Erdoğan, E.G. (2012). Bizans Dönemi’nde Ayasofya, tarihçesi ve mimari özellikleri hakkında genel bilgiler. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, (1).
  • Eröz, S. S. & Doğdubay, M. (2012). Turistik ürün tercihinde sosyal medyanın rolü ve etik ilişkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(1), 133-157.
  • Göral, R. (2015). E-WOM’a dayalı çok kriterli karar verme teknikleri ile en uygun otelin belirlenmesi ve bir uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 33, 1-17.
  • Güzel, F. Ö. (2014). Deneyimsel kritik değer sürücülerinin elektronik ağızdan ağıza iletişimle seyahat 2.0 bilgi kanallarına yansıması: Tripavisor.com üzerine bir içerik analizi. Uluslararası Yönetim, İktisat ve İşletme Dergisi, 22(2014), 193-210.
  • ICOM (2007). Uluslararası Müzeler Komitesi, Erişim Tarihi: 18.06.2016, http://icomturkey. org/tr/icom-tüzüğü.
  • Irmak, E. (2013). Müzelerin araştırma işlevi ve müzelerde araştırma faaliyetleri yönetimi üzerine bir değerlendirme. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kartal, Z. (2007). Isparta Müzesi örneği ve Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencileri çalışmaları. Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi, 10-15 Eylül 2007, Ankara, Atatürk Kültür, Dil Ve Tarih Yüksek Kurumu Yayınları: 8, 137-149.
  • Karadeniz, C. (2014), Müzenin toplumsal işlevleri bağlamında Türkiye’deki devlet müzeleri ile özel müzelerde çalışan uzmanların kültürel çeşitlilik ve müzenin ulaşılabilirliğine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(35), 405-422.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Kızılırmak, İ., Alrawadieh, Z. & Aghayeva, S. (2015). Doğu Karadeniz Bölgesindeki otel misafirlerinin seyahat e-yorumlarına yönelik bir içerik çözümlemesi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 6(14), 110-121.
  • Kozak, M. (2015). Bilimsel araştırma: Tasarım, yazım ve yazım teknikleri. 2.Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Köse, E. (2010). Uygulamalar ışığında Türkiye’de kent müzeciliği kavramının değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi), Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü (2016a). Türkiye’de müzecilik. Erişim Tarihi: 18.06.2016, http://www.kulturvarliklari.gov.tr/TR,69904/turkiyede-muzecilik.html.
  • Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü (2016b). Bakanlığa bağlı müzeler. Erişim Tarihi: 18.06.2016, http://www.kulturvarliklari.gov.tr/TR,43253/bakanligimiza-bagli- muzeler.html?_tag1=-8587411612936765808.
  • Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü (2016c). Bakanlığın denetiminde özel müzeler. Erişim Tarihi: 18.06.2016, http://www.kulturvarliklari.gov.tr/TR,43980/ozel-muzeler. html.
  • Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü (2016d). Müze istatistikleri. Erişim Tarihi: 18.06.2016, http://www.kulturvarliklari.gov.tr/TR,43336/muze-istatistikleri.html.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2016). Müzeler. Erişim Tarihi: 20.06.2016, http://www.muze. gov.tr/tr/muzeler.
  • Lee, C. C. & Clark H. (2004). Analyzing hotel customers’ e-complaints from an internet complaint forum. Journal of Travel &Tourism Marketing, 17(2-3), 167-181
  • Park, D. H. & Kim, S. (2008). The effects of consumer knowledge on message processing of electronic word-of-mouthvia online consumer reviews. Electronic Commerce Researchand Applications, 7(4), 399-410.
  • Strateji Geliştirme Başkanlığı (2016). Türkiye’de internet kullanım yüzdesi. Erişim Tarihi: 19.06.2016, yuzde-1750-artti.html.
  • Sparks, B. A. & Brownıng V. (2010). Complaining in cyberspace: the motivesand forms of hotel guests’ complaints online. Journal of Hospitality Marketing & Management, 19(7), 797–818.
  • Şahin, S. & Şad B. (2016). Turist rehberlerine yönelik e-yorumların içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmesi. Akademik Bakış Dergisi, 54, 1083-1095.
  • Şimşek, H. (2014). Sanat eğitimi ortamı olarak üniversite sanat müzelerinin işlevi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • TripAdvisor (2016), TripAdvisor Hakkında, Erişim Tarihi: 20.06.2016, https:// www. tripadvisor.com.tr / pages / about _ us.html.
  • TUİK (2016). Hanehalkı bilişim teknolojileri kullanım araştırması. Erişim Tarihi: 19.06.2016, http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18660.
  • Uralman, N. H. (2012). Müze halkla ilişkileri aracılığıyla kentlilik bilinci oluşturma: Çanakkale’deki müzelerin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ye, Q., Law, R. & Gu, B. (2009). The impact of online user reviews on hotel room sales. International Journal of Hospitality Management, 28(1), 108-182
  • Yücel, D. (2006). İlham Perileri Tapınağı’ndan müze’ye. Hürriyet Gösteri Dergisi, Erişim Tarihi: 19.06.2016, http://www.academia.edu/6221391/Turkiyede_muzecilik.
  • Yüksel, A. & Yüksel, F. (2004). Turizmde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Turhan Kitapevi.
  • Zang, Z., Ye, Q., Law, R. & Li, Y. (2010). The impact of e-word-of-mouth on the online popularity of restaurants: A comparison of consumer reviewsand editor reviews. International Journal of Hospitality Management, 29(4), 694-700.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Seda Şahin Bu kişi benim

Berna Şad Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şahin, S., & Şad, B. (2018). MÜZELERE YÖNELİK E-YORUMLARIN İÇERİK ANALİZİ YÖNTEMİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 14(1), 199-232. https://doi.org/10.17130/ijmeb.2018137582