E-comments, defined as the comments about the products and services in virtual environments, are important sources of information for the consumers. E-comments on most visited museums in Turkey have been examined using content analysis method in this study. As a result of the evaluation 2224 comments in total on the most visited museums in Turkey have been analyzed. 498 topics have been determined within these comments, 322 being positive and 176 being negative. These topics have been repeated 5650 times; 4857 times positively and 793 times negatively. The rate of positive topics has been determined as 85,96% and negative ones as 14,04%; which is an indication of the positive experiences the commentators had
Kişilerin ürün ya da hizmet ile ilgili sanal ortamda bulunan bilgi ve yorumları yapması olarak ifade edilen e-yorumlar tüketiciler açısından önemli bir bilgi kaynağıdır. Bu çalışmada, Türkiye’de en çok ziyaret edilen müzelere yönelik yapılan e-yorumlar içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Değerlendirme sonucunda Türkiye’de en çok ziyaret edilen müzelere yönelik yapılan toplam 2224 yorum incelenmiştir. Bu yorumlar içerisinden 322’si olumlu, 176’u olumsuz olmak üzere toplam 498 tema saptanmıştır. Temalar 4857 kere olumlu, 793 kere olumsuz olmak üzere toplamda 5650 kere tekrarlanmıştır. Müzelere yönelik belirlenen temaların %85,96 oranında olumlu %14,04 oranında olumsuz yönde olması yorumcuların veya ziyaretçilerin genel olarak olumlu deneyim yaşadıklarını göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 1 |