This study aims to determine satisfaction factors that affect undergraduate students who have been studying business administration program and also determine these factors affect on student satisfaction levels. The data was collected with survey method. The survey was applied to 215 students. Firstly; the Exploratory Factor Analysis was applied the data to determine the factors which affect students satisfaction. Four factors have found which have affected the student satisfaction. After then, the effects of these factors and students demographic variables on student satisfaction was measured via ordinal regression analysis. Finally; it is found that these factors and some of demographic variables have a significant impact on satisfaction levels
Bu çalışma İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme bölümüne devam eden öğrencilerin memnuniyet düzeylerini etkileyen faktörleri tespit etmek ve bu faktörlerin memnuniyet düzeyleri üzerine etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada anket yöntemi ile veriler toplanmıştır. 215 öğrenciye uygulanan anketten elde edilen verilere ilk olarak öğrenci memnuniyetini etkileyen faktörleri belirlemek için açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. Analiz sonucunda öğrencilerin memnuniyetlerini etkileyen dört faktör bulunmuştur. Daha sonra bu faktörlerin ve öğrencilerin demografik özelliklerinin öğrencilerin memnuniyet düzeyine etkisi sıralı regresyon analizi ile ölçülmüştür. Bu faktörlerin ve demografik değişkenlerden bazılarının memnuniyet düzeylerine etkilerinin anlamlı olduğu sonucu elde edilmiştir.
Öğrenci Memnuniyeti İşletme Eğitimi Sıralı Regresyon Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 26 |