BibTex RIS Kaynak Göster

CHOOSING AND APPLYING EXERCISES AND ETUDES IN VIOLIN TEACHING

Yıl 2006, Cilt: 2 Sayı: 4, 175 - 182, 01.12.2006

Öz

Exercises and etudes are the fundamental factors in violin teaching. Students of violin are able to develop and reinforce their skills by using these exercises and etudes. Therefore while choosing and applying exercises and etudes which have a significant importance, it is required to move in the most productive way to teach violin

Kaynakça

  • Berkley, H. (1943), The Modern Technique of Violin Bowing, G. Schirmer Inc., New York.
  • Berlançik, M. M. ve A. Y. Yuriyev (1973), Müzik Eğitiminin Sorunları, Batı Sibirya Yayınları, Novosibirsk.
  • Bloom, B. S. (1998), İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme, (Çev.: Durmuş Ali Özçelik), M.E.B. Yayınları, İstanbul.
  • Denes, L., G. Kallay, M. Lanyi ve I. Mezo (1966), Violinschule I, Editio Musica Budapest, Hungary.
  • Dewey, J. (1996), Demokrasi ve Eğitim, (Çev.: M. Salih Otaran), Başarı Yayıncılık, İstanbul.
  • Flesch,C. (1939), The Art of Violin Playing: Book One, Carl Fischer Inc., New York.
  • Fortunatov, K.A. (1983), Genç Kemancı Başlangıç Metodu, 3. Basım, Sovyet Beste- cisi Yayınevi, Moskova.
  • Galamian, I. (1962), Principles of Violin Playing and Teaching, Prentice-Hall Inc., U.S.A.
  • Mostras, K. (1960), Gamların Çalışılması, Keman Eğitimi Metodu Üzerine Toplama Makaleler, Devlet Müzik Yayınları, Moskova.
  • Orszagh, T. (1955), Tonleiterstudien Für Violine, Editio Musica Budapest, Hungary.
  • Pogojeva, T. V. (1966), Keman Öğretiminde Yöntemsel Sorunlar, Müzik Yayınevi, Moskova. .

KEMAN ÖĞRETİMİNDE KULLANILACAK ALIŞTIRMA VE ETÜTLERİN SEÇİMİ VE UYGULANMASI

Yıl 2006, Cilt: 2 Sayı: 4, 175 - 182, 01.12.2006

Öz

Alıştırma ve etütler keman öğretiminin yönlendirilmesinde temel faktörler arasında yer almaktadır. Keman öğrencileri bu alıştırma ve etütleri kullanarak yeteneklerini ve keman çalma tekniklerini geliştirmekte, pekiştirmektedirler. Bu açıdan belirleyici bir öneme sahip olan alıştırma ve etütlerin seçimi ve uygulanmasında, keman öğretiminin en verimli biçimde gerçekleşmesini sağlayacak bir yaklaşım içerisinde hareket edilmesi gerekir.

Kaynakça

  • Berkley, H. (1943), The Modern Technique of Violin Bowing, G. Schirmer Inc., New York.
  • Berlançik, M. M. ve A. Y. Yuriyev (1973), Müzik Eğitiminin Sorunları, Batı Sibirya Yayınları, Novosibirsk.
  • Bloom, B. S. (1998), İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme, (Çev.: Durmuş Ali Özçelik), M.E.B. Yayınları, İstanbul.
  • Denes, L., G. Kallay, M. Lanyi ve I. Mezo (1966), Violinschule I, Editio Musica Budapest, Hungary.
  • Dewey, J. (1996), Demokrasi ve Eğitim, (Çev.: M. Salih Otaran), Başarı Yayıncılık, İstanbul.
  • Flesch,C. (1939), The Art of Violin Playing: Book One, Carl Fischer Inc., New York.
  • Fortunatov, K.A. (1983), Genç Kemancı Başlangıç Metodu, 3. Basım, Sovyet Beste- cisi Yayınevi, Moskova.
  • Galamian, I. (1962), Principles of Violin Playing and Teaching, Prentice-Hall Inc., U.S.A.
  • Mostras, K. (1960), Gamların Çalışılması, Keman Eğitimi Metodu Üzerine Toplama Makaleler, Devlet Müzik Yayınları, Moskova.
  • Orszagh, T. (1955), Tonleiterstudien Für Violine, Editio Musica Budapest, Hungary.
  • Pogojeva, T. V. (1966), Keman Öğretiminde Yöntemsel Sorunlar, Müzik Yayınevi, Moskova. .
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Erol Tarkum Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Tarkum, E. (2006). KEMAN ÖĞRETİMİNDE KULLANILACAK ALIŞTIRMA VE ETÜTLERİN SEÇİMİ VE UYGULANMASI. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 2(4), 175-182.