The purpose of the study was to investigate the effects of jigsaw IV on achievement, self-efficacy beliefs, and self-regulation skills. Therefore, the study was carried out in 2006-2007 spring term at 7th grades in social studies course in Hasan Ali Yücel Primary School. While Jigsaw IV was applied in experimental group, traditional method was applied in control group. The study, is applied on 2 units and lasted for about 10 weeks. The study used “non-equivalent control group experimental model” which is one of the semi experimental models. Data collection tools of the study were achievement test, self efficacy belief scale for social studies, and self regulation scale. These data collection tools were applied as a pre-test and a post- test. At the end of study, it was found that jigsaw IV was more effective than traditional method with respect to gain scores and self-efficacy beliefs, but it was not more effective than traditional method with respect to self-regulation level
Bu çalışmanın amacı, işbirliğine dayalı öğrenme tekniklerinden ayrılıp birleşme IV tekniğinin erişi, öz-yeterlik inancı ve öz-düzenleme becerisi üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaçla çalışma 2006-2007 öğretim yılı bahar döneminde MEB Etimesgut ilçesi Hasan Ali Yücel İlköğretim Okulu 7. sınıflarında uygulanmıştır. Çalışmada deney grubunda ayrılıp birleşme IV Jigsaw IV tekniği uygulanmış, kontrol grubuna müdahale edilmemiştir. Çalışma iki ünite üzerinde yürütülmüş olup 10 hafta sürmüştür. Çalışmada yarı deneme modellerinden “denk olmayan kontrol gruplu model” kullanılmıştır. Veri toplama araçları başarı testi, öz yeterlik inancı ölçeği ve öz düzenleme becerisi ölçeğidir. Bu veri toplama araçları çalışmanın başında ve sonunda uygulanmıştır. Çalışmanın sonunda ayrılıp birleşme IV tekniğinin öğrencilerin erişi düzeylerini ve öz yeterlik inançlarını artırmada geleneksel yönteme göre etkili olduğu, öz düzenleme becerileri üzerinde olumlu bir etkiye sahip olmadığı gözlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 7 Sayı: 13 |