BibTex RIS Kaynak Göster

COMPARISON OF APPROACHS OF VISUAL ART AND MUSIC TEACHER STUDENTS TO USING COMPUTER TECHNOLOGY

Yıl 2011, Cilt: 7 Sayı: 13, 387 - 395, 01.06.2011

Öz

In this study, approaches of candidate art and music teachers toward computer technology are tried to measure. Attitude, one of the important factors on learning, has a power to effect learning either positive or negative way. The aim of this research is to develop an attitude scale towards computer technology to put forward present situation of the students‟ attitudes and to determine their approaches about computer lessons and to compare department variables on them. The Likert type scale with 25 items which has been developed by the authors was applied with 272 students educating on the Fine Arts Education Department for the validity and reliability of the scale. It was found that the scale has four sub-factors. The obtained data were analyzed by using SPSS package program. At the end of the study it was found that the students‟ approaches have partly common, partly changeable tendency depending on the department towards computer technology

Kaynakça

  • Bigalı, Ş. (1984), Resim Sanatı, Şafak Matbaası, Ankara.
  • Boydaş, N. (1990), Resim-İş Öğretimi Nasıl Geliştirilebilir? Ortaöğretim Kurumlarında Resim-İş Öğretimi ve Sorunları. TED Yayınları, Ankara.
  • Özbudun, H. (2009), ―Sanat Eğitimci Yetiştiren Kurumların Akreditasyonu İçin Multimedya Özellikli Bilgisayar Ağı: Accrediartnet‖, 11. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 11–13 Şubat, Harran Üniversitesi, Şanlıurfa.
  • Özsoy, V. (1998), ―Türkiye ve Amerika Birleşik Devletlerinde Sanat Eğitimi ve Sanat Öğretmeni Yetiştirme Yöntemlerinin Bir Karşılaştırması‖, Milli Eğitim, Cilt 137, ss. 101-107.
  • Robinson, K. (2003), Yaratıcılık Aklın Sınırlarını Aşmak, Kitap Yayınevi, İstanbul.
  • Sevinç, S. ve S. Koldemir (2009), ―Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Bilgisayar Destekli Müzik Eğitiminin Kullanılabilme Durumu‖, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 27, ss. 287-305.
  • Sönmez, V. (2005), ―Öğretmen Yetiştirmede ve Atamada Yeni Bir Model‖, Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılandırmanın Sonuçları ve Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, 22-24 Eylül Ankara.
  • Tansuğ, S. (1988), Sanatın Görsel Dili, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Tepecik, A. (2002), Grafik Sanatlar, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Türker, İ. H. ve A. Y. Kaptan (2004), ―Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri‘nde Bilgisayar Destekli Tasarım Eğitimine Yönelik İçerik ve Öneriler‖, 13. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.

Resim-İş ve Müzik Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilgisayar Teknolojisi Kullanımına Yönelik Yaklaşımlarının Karşılaştırılması

Yıl 2011, Cilt: 7 Sayı: 13, 387 - 395, 01.06.2011

Öz

Bu çalışmada sanat eğitimi alan Resim-iş ve Müzik öğretmeni adaylarının bilgisayar teknolojisine yönelik yaklaşımları ölçülmeye çalışılmıştır. Öğrenmeyi etkileyen en önemli özelliklerden biri olarak nitelendirilen yaklaşımlar, bireylerin öğrenmelerini olumlu ya da olumsuz yönde etkileme gücüne sahiptir. Çalışmanın amacı, bilgisayar teknolojisine yönelik öğrencilerin yaklaşımlarıyla ilgili var olan durumu ortaya koymak için bir anket geliştirmek ve öğrencilerin bölümlerindeki bilgisayar dersine karşı olan düşünce ve yaklaşımlarını belirleyerek her ki bölüm öğrencilerinin eğilimleri arasındaki farkları karşılaştırmaktır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen ve likert tipi 5 seçenekli ölçeğe sahip 25 maddelik anketin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları 272 Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü öğrencisi ile yapılmış ve sonuçlara yönelik dört alt faktör belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS paket programında analiz edilerek değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin bilgisayar teknolojisine yönelik yaklaşımlarının okudukları anabilim dalına göre kısmen ortak, kısmen ise değişken bir eğilim gösterdiği görülmüştür.

Kaynakça

  • Bigalı, Ş. (1984), Resim Sanatı, Şafak Matbaası, Ankara.
  • Boydaş, N. (1990), Resim-İş Öğretimi Nasıl Geliştirilebilir? Ortaöğretim Kurumlarında Resim-İş Öğretimi ve Sorunları. TED Yayınları, Ankara.
  • Özbudun, H. (2009), ―Sanat Eğitimci Yetiştiren Kurumların Akreditasyonu İçin Multimedya Özellikli Bilgisayar Ağı: Accrediartnet‖, 11. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 11–13 Şubat, Harran Üniversitesi, Şanlıurfa.
  • Özsoy, V. (1998), ―Türkiye ve Amerika Birleşik Devletlerinde Sanat Eğitimi ve Sanat Öğretmeni Yetiştirme Yöntemlerinin Bir Karşılaştırması‖, Milli Eğitim, Cilt 137, ss. 101-107.
  • Robinson, K. (2003), Yaratıcılık Aklın Sınırlarını Aşmak, Kitap Yayınevi, İstanbul.
  • Sevinç, S. ve S. Koldemir (2009), ―Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Bilgisayar Destekli Müzik Eğitiminin Kullanılabilme Durumu‖, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 27, ss. 287-305.
  • Sönmez, V. (2005), ―Öğretmen Yetiştirmede ve Atamada Yeni Bir Model‖, Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılandırmanın Sonuçları ve Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, 22-24 Eylül Ankara.
  • Tansuğ, S. (1988), Sanatın Görsel Dili, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Tepecik, A. (2002), Grafik Sanatlar, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Türker, İ. H. ve A. Y. Kaptan (2004), ―Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri‘nde Bilgisayar Destekli Tasarım Eğitimine Yönelik İçerik ve Öneriler‖, 13. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

M. Kayhan Kurtuldu Bu kişi benim

Abdullah Ayaydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 7 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Kurtuldu, M. K., & Ayaydın, A. (2011). Resim-İş ve Müzik Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilgisayar Teknolojisi Kullanımına Yönelik Yaklaşımlarının Karşılaştırılması. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 7(13), 387-395.