In this study, approaches of candidate art and music teachers toward computer technology are tried to measure. Attitude, one of the important factors on learning, has a power to effect learning either positive or negative way. The aim of this research is to develop an attitude scale towards computer technology to put forward present situation of the students‟ attitudes and to determine their approaches about computer lessons and to compare department variables on them. The Likert type scale with 25 items which has been developed by the authors was applied with 272 students educating on the Fine Arts Education Department for the validity and reliability of the scale. It was found that the scale has four sub-factors. The obtained data were analyzed by using SPSS package program. At the end of the study it was found that the students‟ approaches have partly common, partly changeable tendency depending on the department towards computer technology
Bu çalışmada sanat eğitimi alan Resim-iş ve Müzik öğretmeni adaylarının bilgisayar teknolojisine yönelik yaklaşımları ölçülmeye çalışılmıştır. Öğrenmeyi etkileyen en önemli özelliklerden biri olarak nitelendirilen yaklaşımlar, bireylerin öğrenmelerini olumlu ya da olumsuz yönde etkileme gücüne sahiptir. Çalışmanın amacı, bilgisayar teknolojisine yönelik öğrencilerin yaklaşımlarıyla ilgili var olan durumu ortaya koymak için bir anket geliştirmek ve öğrencilerin bölümlerindeki bilgisayar dersine karşı olan düşünce ve yaklaşımlarını belirleyerek her ki bölüm öğrencilerinin eğilimleri arasındaki farkları karşılaştırmaktır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen ve likert tipi 5 seçenekli ölçeğe sahip 25 maddelik anketin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları 272 Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü öğrencisi ile yapılmış ve sonuçlara yönelik dört alt faktör belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS paket programında analiz edilerek değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin bilgisayar teknolojisine yönelik yaklaşımlarının okudukları anabilim dalına göre kısmen ortak, kısmen ise değişken bir eğilim gösterdiği görülmüştür.
Bilgisayar Teknolojisi Tutumlar Resim-iş ve Müzik Öğretmenliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 7 Sayı: 13 |