BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMINING CANADA PHOTOS BY USING SEMIOTICS METHOD

Yıl 2011, Cilt: 7 Sayı: 13, 409 - 424, 01.06.2011

Öz

The signs that we use in every part of our life are stimulants to elicit communication between human to human and human to nature. Tourism as a unique visual industry benefits extensively from visual signs. To comprehend better the integration between semiotics and tourism, semiotics triangle developed by Pierce is modified for our study to analyze the photos taken from an official website of Canada through systematic random sample selection technique. Results demonstrate that signs are reflected in the photos implying that Canada is a suitable country for eco and nature tourism; however signs related to cultural and historical heritage are not seem to be reflected

Kaynakça

  • Akerson, Fatma E. (2005), Göstergebilime Giriş, Multilingual Yayınevi, İstanbul.
  • Aktulum, Kubilay (2004), ―Göstergebilim‖, Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 5, Sayı 7, ss. 1-12.
  • Aysever, Levent R. (2004), ―Bu Çağın Metinleri‖, Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Cilt 21, Sayı 2, ss. 91-100.
  • Barthes, Roland (2005), Göstergebilimsel Serüven, (Çev. Mehmet Rifat ve Sema Rifat), Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık, İstanbul.
  • Batı, Uğur (2005), ―Bir Anlam Yaratma Süreci ve İdeolojik Yapi Olarak Reklamların Göstergebilim Bir Bakış Açısıyla Çözümlenmesi, C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 29, Sayı 2, ss. 175-190.
  • Bignell, Jonathan (2002), Media Semiotics: An Introduction. Manchester University Press, Manchester.
  • Bitoun, Catherine (2006), ―Semiotics, As a Tool to Understand and Take Action‖, The Marketing Review, Cilt 6, Sayı 2, ss. 111-121.
  • Chandler, Daniel (2009), Semiotics for Beginner: Strengths of Semiotic Analysis, www. aber. ac.uk/ media/Documents/S4B/, (Erişim Tarihi: 04.03.2009).
  • Çebi, Murat S. (2007), ―Siyasal Reklam Filimlerinde ‗Ötekinin‘ İnşaası, Selçuk İletişim, Cilt 4, Sayı 4, ss. 96-121.
  • Echtner, Charlotte M. (1999), ―The Semiotic Paradigm: Implications for Tourism Research‖, Tourism Management, Cilt 20, Sayı 1, ss. 47-57.
  • Espelt, Núria G. ve José Antonio Donaire Benito (2005), ―The Social Construction of the Image of Girona: A Methodological Approach‖, Tourism Management, Cilt 26, Sayı 5, 777-785.
  • Guiraud, Pierre (1994), Göstergebilim, (Çev. Mehmet Yalçın), İmge Kitabevi, Ankara.
  • Günay, V. Doğan (2002), Göstergebilim Yazıları, Multilingual Yayınevi, İstanbul.
  • Hawkes, Terence (1997), Structuralism & Semiotics. KY: Routledge.
  • Kula, Onur B. ve Cemal Sakallı (2005), ―Göstergebilimsel Yaklaşım Yazınsal Alanda Ne Denli İşlevselleşebilir? Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Cilt 22, Sayı 1, ss. 21-26.
  • Kecheng, Liu (2000), Semiotics in Information Systems Engineering, Cambridge University Press, New York.
  • Nelson, Velvet (2005), ―Representation and the Images of People, Place and Nature in Grenada‘s Tourism‖, Geografiska Annaler, Cilt 87, Sayı B(2), ss. 131-143.
  • Rifat, Mehmet (2007), Homo Semioticus ve Genel Göstergebilim Sorunları, Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık, istanbul.
  • Rifat, Mehmet (2008), XX. Yüzyılda Dil bilim ve Gösterge Bilim Kuramları, Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık, istanbul.
  • Seel, Norbert M. (1999), ―Semiotics and Structural Learning Theory‖, Journal of Structural Learning & Intel. System, Cilt 14, Sayı 1, ss. 1-9.
  • Uluyağcı, Canan (2007), ―Simge Kavramı ve Bir Film Çözümlemesi: Karşılaşması, Selçuk İletişim, Cilt 5, Sayı 1, ss. 217-224.
  • Yazıcı, Selçuk (2007), Göstergebilim ve Bir Uygulama: Kulenin Anahtarı (The Key of the Tower), YayınlanmamıĢ Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü ingiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Yeygel, Sinem ve Mehmet Yakın (2007), ―Kurumsal Reklamlarda Göstergeler Aracılığıyla Marka Kimliğinin Ġletilmesi‖, Selçuk İletişim, Cilt 5, Sayı 1, ss. 102- 117.
  • http://www.canada.travel/splash.en-ca.html. Erişim Tarihi, (Erişim Tarihi: 06.03.2009).
  • http://www.canadainternational.gc.ca/ci-ci/index.aspx?lang=en, (Erişim Tarihi: 06.03.2009).
  • http://www.corporate.canada.travel/en/ca/research_statistics/statsFigures/tourism_perfor mance/canadas_global_tourism_ranking/arrivals/arrivals.html (Erişim Tarihi: 07.06.2009).
  • http://unwto.org/facts/eng/indicators.htm (EriĢim Tarihi: 07.06.2009).

Gösterge Bilim Semiyotik Tekniği Kullanilarak Kanada Fotoğraflarinin İncelenmesi

Yıl 2011, Cilt: 7 Sayı: 13, 409 - 424, 01.06.2011

Öz

Yaşamımızın her alanında kullandığımız göstergeler, insanın insanla ve insanın doğayla olan iletişimini sağlamaya yönelik uyarıcılardır. Turizm eşsiz bir görsel endüstri olup, görsel göstergelerden yoğun bir şekilde yararlanmaktadır. Semiyotiğin ve turizmin birbiriyle olan uyumunu daha iyi anlayabilmek için, Pierce tarafından oluşturulan semiyotik üçgeni çalışmamıza adapte edilerek, Kanada’nın resmi bir sitesindeki, sistematik tesadüfü örneklem tekniği kullanılarak alınan fotoğraflar analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, Kanada’nın ekolojik turizm ve doğa turizmi yapmaya uygun bir ülke olduğuna dair işaretlerin fotoğraflara yansıtıldığı fakat kültürel ve tarihi mirasa dair işaretlerin yansıtılmadığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Akerson, Fatma E. (2005), Göstergebilime Giriş, Multilingual Yayınevi, İstanbul.
  • Aktulum, Kubilay (2004), ―Göstergebilim‖, Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 5, Sayı 7, ss. 1-12.
  • Aysever, Levent R. (2004), ―Bu Çağın Metinleri‖, Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Cilt 21, Sayı 2, ss. 91-100.
  • Barthes, Roland (2005), Göstergebilimsel Serüven, (Çev. Mehmet Rifat ve Sema Rifat), Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık, İstanbul.
  • Batı, Uğur (2005), ―Bir Anlam Yaratma Süreci ve İdeolojik Yapi Olarak Reklamların Göstergebilim Bir Bakış Açısıyla Çözümlenmesi, C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 29, Sayı 2, ss. 175-190.
  • Bignell, Jonathan (2002), Media Semiotics: An Introduction. Manchester University Press, Manchester.
  • Bitoun, Catherine (2006), ―Semiotics, As a Tool to Understand and Take Action‖, The Marketing Review, Cilt 6, Sayı 2, ss. 111-121.
  • Chandler, Daniel (2009), Semiotics for Beginner: Strengths of Semiotic Analysis, www. aber. ac.uk/ media/Documents/S4B/, (Erişim Tarihi: 04.03.2009).
  • Çebi, Murat S. (2007), ―Siyasal Reklam Filimlerinde ‗Ötekinin‘ İnşaası, Selçuk İletişim, Cilt 4, Sayı 4, ss. 96-121.
  • Echtner, Charlotte M. (1999), ―The Semiotic Paradigm: Implications for Tourism Research‖, Tourism Management, Cilt 20, Sayı 1, ss. 47-57.
  • Espelt, Núria G. ve José Antonio Donaire Benito (2005), ―The Social Construction of the Image of Girona: A Methodological Approach‖, Tourism Management, Cilt 26, Sayı 5, 777-785.
  • Guiraud, Pierre (1994), Göstergebilim, (Çev. Mehmet Yalçın), İmge Kitabevi, Ankara.
  • Günay, V. Doğan (2002), Göstergebilim Yazıları, Multilingual Yayınevi, İstanbul.
  • Hawkes, Terence (1997), Structuralism & Semiotics. KY: Routledge.
  • Kula, Onur B. ve Cemal Sakallı (2005), ―Göstergebilimsel Yaklaşım Yazınsal Alanda Ne Denli İşlevselleşebilir? Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Cilt 22, Sayı 1, ss. 21-26.
  • Kecheng, Liu (2000), Semiotics in Information Systems Engineering, Cambridge University Press, New York.
  • Nelson, Velvet (2005), ―Representation and the Images of People, Place and Nature in Grenada‘s Tourism‖, Geografiska Annaler, Cilt 87, Sayı B(2), ss. 131-143.
  • Rifat, Mehmet (2007), Homo Semioticus ve Genel Göstergebilim Sorunları, Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık, istanbul.
  • Rifat, Mehmet (2008), XX. Yüzyılda Dil bilim ve Gösterge Bilim Kuramları, Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık, istanbul.
  • Seel, Norbert M. (1999), ―Semiotics and Structural Learning Theory‖, Journal of Structural Learning & Intel. System, Cilt 14, Sayı 1, ss. 1-9.
  • Uluyağcı, Canan (2007), ―Simge Kavramı ve Bir Film Çözümlemesi: Karşılaşması, Selçuk İletişim, Cilt 5, Sayı 1, ss. 217-224.
  • Yazıcı, Selçuk (2007), Göstergebilim ve Bir Uygulama: Kulenin Anahtarı (The Key of the Tower), YayınlanmamıĢ Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü ingiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Yeygel, Sinem ve Mehmet Yakın (2007), ―Kurumsal Reklamlarda Göstergeler Aracılığıyla Marka Kimliğinin Ġletilmesi‖, Selçuk İletişim, Cilt 5, Sayı 1, ss. 102- 117.
  • http://www.canada.travel/splash.en-ca.html. Erişim Tarihi, (Erişim Tarihi: 06.03.2009).
  • http://www.canadainternational.gc.ca/ci-ci/index.aspx?lang=en, (Erişim Tarihi: 06.03.2009).
  • http://www.corporate.canada.travel/en/ca/research_statistics/statsFigures/tourism_perfor mance/canadas_global_tourism_ranking/arrivals/arrivals.html (Erişim Tarihi: 07.06.2009).
  • http://unwto.org/facts/eng/indicators.htm (EriĢim Tarihi: 07.06.2009).
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Osman Çulha Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 7 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Çulha, O. (2011). Gösterge Bilim Semiyotik Tekniği Kullanilarak Kanada Fotoğraflarinin İncelenmesi. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 7(13), 409-424.