Mobil alışveriş, son zamanlarda oldukça popüler hale gelmiştir. Bunun temel sebeplerinden biri
akıllı telefon kullanımına paralel olarak mobil uygulamaların sayısının da artması olarak gösterilebilir.
Ancak, yine de tüketiciler mobil alışverişe yönelik güven sorunu yaşamaktadır. Bu çalışmanın amacı, güven
öncüllerinin mobil alışverişe yönelik tutumlar üzerindeki etkisini, mobil alışverişe yönelik tutumların
da mobil alışverişe yönelik davranışsal niyet üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırmada değişkenler
arasındaki ilişkilere odaklandığından açıklayıcı bir araştırma türündedir. Kolayda örnekleme yöntemiyle
20 Eylül- 30 Kasım 2019 tarihleri arasında çevrimiçi ortamda anket uygulanarak veri toplanmıştır.
Önerilen teorik modelin yapısal geçerliliği yapısal eşitlik modellemesi tekniği kullanılarak AMOS paket
programı ile test edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, güven kaynaklarından olan firmayla yaşanmış
geçmiş deneyimler, sosyal etki ve kurumsal düzenlemeler mobil alışverişe yönelik tutum üzerinde etkili
iken; medyada var olmanın ise mobil alışverişe yönelik tutum üzerinde etkisine rastlanamamıştır.
Tüketicilerin mobil alışverişe yönelik tutumları ise mobil alışverişe yönelik davranışsal niyetleri üzerinde
etkilidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2021 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 23 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 17 Sayı: 1 |