Bibliyometrik özelliklerin incelendiği bu çalışmanın evrenini www.tez.yok.gov.tr sayfasında yayınlanan halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarındaki tezler oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi ise 2007-2017 yılları arasında bu alanlarda yayınlanmış 504 izinli lisansüstü tezi kapsamaktadır. Çalışmada, içerik analizi yöntemi kullanılmış olup, tez konuları baz alınarak kodlar oluşturulmuş ve bu konular kategorilendirilmiştir. Sonuç olarak, halkla ilişkiler alanında tezlerin en çok “halkla ilişkiler, halkla ilişkiler disiplini, halkla ilişkiler eğitimi vb.” üzerine yazıldığı görülmüştür. Halkla ilişkiler alanında en az “işletme, uluslararası işletme, kobi vb.” konularında tezlerin yazılmış olduğu saptanmıştır. Reklamcılık alanında ise en çok “reklam araçları, reklam denetim, reklam değerlendirme, vb.” üzerinde durulduğu görülmüştür. Reklamcılık alanında tezlerin en az “marka, ürün, mal” konuları üzerine yazılmış olduğu sonucuna varılmıştır. Çalışma bir öneri ile bitmektedir.
Halkla ilişkiler Reklamcılık Lisansüstü Tezler Nitel çalışma İçerik analizi
Bulunmamaktadır.
In this study, the bibliometric characteristics of the theses of public relations and advertising studies on www.tez.yok.gov.tr are analyzed. The sample size of this study includes 504 approved graduate theses published between the years 2007 and 2017 in these fields. In this study, the content analysis method is used, codes are formed according to the subject of these theses and these are categorized. As a result, it is seen that most of the theses in public relations are written in the subjects: & quot; public relations, public relations discipline, public relations education, etc.” In contrast, the least number of theses in public relations are written in the subjects: “Management, international management, sme etc.” In the field of advertising, it can be said that most of the theses are written in the subjects: “Advertising tools, advertising control, advertising evaluation, etc.” and the least number of theses in advertising are written in the subjects: “brand, product and property”. Conclusions are made at the end of the study.
Public relations, Advertisiment, Graduate theses Qualitative study Content Analysis
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ağustos 2020 |
Kabul Tarihi | 11 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 17 Sayı: 2 |