Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YÖNETİCİLERİN Z KUŞAĞINDAN BEKLENTİLERİ VE Z KUŞAĞININ İŞ YAŞAMI BEKLENTİLERİ

Yıl 2022, Cilt: 18 Sayı: 2, 649 - 682, 30.06.2022
https://doi.org/10.17130/ijmeb.960547

Öz

Bu çalışmada, Z kuşağının iş yaşamından beklentileri ve yöneticilerin Z kuşağından beklentileri incelenmiştir. Çalışmanın amacı şu an üniversitede olan Z kuşağı bireylerin iş hayatına atılmadan önce neler istediklerini belirlemek, yöneticilerin bu yeni kuşaktan neler beklediğini tespit etmek ve böylece aynı ortamda çalışacak bu iki kuşağın asgari müşterekte buluşabileceği noktaları ortaya koymaktır.

Literatürde çok sayıda kuşak çalışması mevcuttur. Bu çalışmanın Z kuşağının yalnızca iş yaşamı ve yöneticiden beklediklerini ve yine yöneticilerin bu kuşaktan beklediklerini ortaya koyan kuşaklararası spesifik bir çalışma olması farklılığını ve önemini ortaya koymaktadır.

Araştırmada Pandemi koşulları nedeniyle sınırlı sayıda kişiden mülakat aracılığıyla veri elde edilmiştir. Bu veriler ışığında Z kuşağının çalışmak denince ne anladığı, gelecekteki iş yaşamından ve yöneticilerinden beklentileri ve Pandemi koşullarının iş yaşamı beklentilerine etkisi, yöneticilerin ise Z kuşağı kavramı tanımı ve beklentileri, iş yaşamında neleri değiştireceklerini düşündükleri ve bu kuşağın beklentilerini karşılama potansiyellerine olan inançları ortaya konulmuştur. Bu çalışma ile iş yaşamında karşı karşıya gelmek üzere olan yeni kuşak ile mevcut yöneticilerin birbirlerine uyumlanma ihtiyaçlarının olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Adecco. (2015). Generation Z vs. millennials. http://pages.adeccousa.com/rs/107-IXF-539/images /generation-z-vs-millennials.pdf adresinden alındı
  • Altimier, L. (2006). Leading a new generation. Newborn and Infant Nursing Review, 6(1), 7-9.
  • Altın, N. Y. (2010). Farklı kuşakların yönetimi. Yönetim Bilimleri Dergisi, 8(2), 13-17.
  • Altuntuğ, N. (2012). Kuşaktan kuşağa tüketim olgusu ve geleceğin tüketici profili. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1), 203-212.
  • Angeline, T. (2011). Managing generational diversity at the workplace: expectations and perceptions of different generations of employees. African Journal of Business Management, 5(2), 249-255.
  • Arar, T., & Yüksel, İ. (2015). How to manage generation Z in business life. Journal of Global Economics, Management and Business Research, 4(4), 195-202.
  • Aytaç, Ö. (2015). Yeni nesil müşterilerinizle tanışın: Z jenerasyonu. www.socialbusinesstr.com: https://www.socialbusinesstr.com/2015/03/30/yeni-nesil-musteri-z-jenerasyonu/adresinden alındı
  • Başar, M. (2017). İş hayatında Y kuşağından Z kuşağına geçiş. http://nextgenclub.net/next-ceo-yaziyor /is-hayatinda-y-kusagindan-z-kusagina-gecis/ adresinden alındı
  • Başgöze, P., & Nalan, B. (2015). Eko otellerden hizmet satın alımında kuşaklar arası farklılaşmalar üzerine bir çalışma. 23(24), s. 118 - 130.
  • Bayraktar, N. (2016). www.paratic.com. Y kuşağı nedir? Özellikleri nelerdir?: https://paratic.com/y-kusagi-nedir-ozellikleri-nelerdir/ adresinden alındı
  • BBC. (2020). https://www.bbc.com/news/av/51917380 adresinden alındı
  • Bencsik, A., & Machova, R. (2016). Knowledge sharing problems from the viewpoint of intergeneration management. ICMLG2016-4th International Conference on Management, Leadership and Governance, 42.
  • Berkup, S. B. (2014). Working with generations X and Y in generation Z period: Management of different generations in business life. Mediterranean Journal of Social Sciences, 5(19), 218-229.
  • Castellano, S. (2016). Atd. Welcome generation Z to work. Talent development: https://www.td.org/magazines/td-magazine/welcome-generation-z-to-work adresinden alındı
  • Comte, A. (1974). The positive philosophy. New York: AMS Pres.
  • Çetin, C., & Karalar, S. (2016). X, Y ve Z kuşağı öğrencilerin çok yönlü ve sınırsız kariyer algıları üzerine bir araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14(28), 157-197.
  • Dias, L. P. (2003). Generational buying motivations for fashion. Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal, 7(1), 78-86.
  • Dougherty, I., & Clarke, A. (2017). Wired for innovation: Valuing the unique innovation abilities of emerging adults. Psychology & Counseling, 6(5), 358-365. doi:https://doi.org /10.1177/ 216769 6817739393 Ernst&Young. (2020). Çalışma dünyasının geleceği: COVID-19 ve yeni normal. Ernst&Young: https://www.ey.com/tr_tr/ey-turkiye-yayinlar-raporlar/calisma-dunyasinin-gelecegi adresinden alındı Gabrielova, K., & Buchko, A. A. (2021). Here comes generation Z: Millennials as managers. Business Horizons, 64(4), 489-499.
  • Gale, S. F. (2015). Forget gen Y: Are you ready for gen Z? . Chief Learning Officer: https://www.chieflearningofficer.com/2015/07/07/forget-gen-y-are-you-ready-for-gen-z/ adresinden alındı
  • Gani, A. (2016, 03 15). Millenials at work: Five stereotypes-and why they are (mostly) wrong . The Guardian: https://www.theguardian.com/world/2016/mar/15/millennials-work-five-stereotypes-generation-y-jobs adresinden alındı
  • Grow, J., & Yang, S. (2018). Generation-Z enters the advertising workplace: Expectations through a gendered lens. Journal of Advertising Education, 22(1), 7-22.
  • Guardian. (2020). Guardian. 'Invisible enemy': Trump says he is 'wartime president' in coronovirus battle-video: https://www.theguardian.com/world/video/2020/mar/23/invisible-enemy-trump-says-he-is-wartime-president-in-coronavirus-battle-video adresinden alındı
  • Gündüz, Ş., & Akşit, B. (2018). Student-president reverse mentoring at universities: Maltepe University case. Yüksekö¤retim Dergisi, 8(3), 346-356.
  • Gündüz, Ş.; Akşit, B. (2018). Student-president reverse mentoring at universities: Maltepe University case. Journal of Higher Education, 8(3), 346-356.
  • Hole, D., Zhong, L., & Schwartz, J. (2010). Talking about whose generation? Why Western generational models can’t account for a global workforce. Deliotte Review, (6), 84-97.
  • Howe, N., & Strauss, W. (1991). Generations: The history of America's future, 1584 to 2069. New York: William Morrow and Company.
  • Iorgulescu, M. (2016). Generation Z and its perception of work. Cross-Cultural Management Journal, 18(1), 47-54.
  • İpbüken, Y. (2012, 06 07). Yalın Liderlik. Yalın Enstitü: https://lean.org.tr/yalin-liderlik-2/ adresinden alındı
  • İşçimen, D. S. (2012). Y kuşağı çalışanların iş yaşamından beklentilerinin karşılanma düzeyi ile kurumsal bağlılık arsındaki ilişki ve bir örnek uygulama. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Jianrui, J. (2011). The Y factor: Managing the new generation of soldiers. Journal of The Singapore Armed Forces, 39(4), 53-59.
  • Kaplan, B. T., & Çarıkçı, İ. H. (2018). İş dünyasında jenerasyonlar: X, Y ve Z jenerasyonları üzerine kavramsal bir inceleme. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 25-32.
  • Kavalcı, K., & Ünal, S. (2016). Y ve Z kuşaklarının öğrenme stilleri ve tüketici karar verme tarzları açısından karşılaştırılması. Journal of Graduate School of Social Sciences, 20(3), 1033-1050.
  • Kirchmayer, Z., & Fratričová, J. (2018). What motivates generation Z at work? Insights into motivation drivers of business students in Slovakia. Innovation Management and Education Excellence through Vision 2020, (s. 6019-6030).
  • Kızıldağ, D. (2019). Z kuşağı hangi beklentilerle iş yaşamına giriyor? Seçme ve yerleştirme sürecine ilişkin bir değerlendirme. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(0), 32-46.
  • Lidija, P., Kiril, P., Iliev, A. J., & Shopova, M. M. (2017). Establishing balance between professional and private life of generation Z. Sport and Health, 6(1), 3-10.
  • Looper, L. (2011). How generation Z works. 2020 tarihinde How Stuff Works.: https://people. howstuffworks.com/culture-traditions/generation-gaps/generation-z.htm adresinden alındı
  • Mahmoud, A. B., Grigoriou, N., Fuxmanc, L., & Reisel, W. D. (2020). A generational study of employees’ customer orientation: A motivational viewpoint in pandemic time. Journal of Strategic Marketing, 1-18. doi:https://doi.org/10.1080/0965254X.2020.1844785
  • Maioli, E. (2017). New generations and eployment – An exploratory study. Journal of Business, 2(1), 1-12.
  • Mannheim, K. (1952). The problem of generations. New York: Routledge.
  • Mannheim, K. (1998). Collected works of Karl Mannheim (5 b.). New York:: Routledge.
  • McCaffree, J. (2007). The generation gap at work: Myth or reality? Journal of American Diet Association, 107(12), 2043-2044.
  • Mccrindle . (2012). Generations defined: 50 years of change over 5 generations: https://mccrindle.com.au/insights/blog/generations-defined-50-years-change-5-generations-resource/ adresinden alındı
  • Micoleta, J. (2012). Generation Z teens stereotyped as' lazy and unaware'. https://www.huffpost. com/ entry/apathetic-teens-generatio_n_1323577 adresinden alındı
  • Mitchell, A. D. (2008, Ağustos). Generation Z: Striking the balance: Healthy doctors for a healthy community. Australian Journal of General Practice, 37(8), 665-667.
  • Mohr, K. A. (2016). Understanding generation Z students to promote a contemporary learning environment. Journal of Empowering Teaching Excellence, 1(1), 83-94.
  • Muller, R. (2018, 10 18). Hrmagazine. https://www.hrmagazine.co.uk/article-details/firms-alienating-young-staff-with-lack-of-mental-health-support adresinden alındı
  • Muslu, A. (2017). Y kuşağının iş motivasyonunu artırmak için sürdürülebilir yöntemler. III. Uluslararası Girişimcilik, İstihdam ve Kariyer Kongresi, (s. 12-15). İstanbul.
  • Mücevher, M. H. (2015). X ve Y kuşağının birbirlerine karşı özellik ve etkileşim algıları: SDÜ örneği. Yüksek Lisans Tezi. Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Paribas, B. (2020). Big invasion: A study on generation Z. BNP Paribas: https://group.bnpparibas/actualite/grande-invazion-etude-generation adresinden alındı
  • Puiu, S. (2017). Generation Z--An educational and managreial perspective. Young Economists Journal/Revista Tinerilor Economisti, 14(29), 62-72.
  • Rothman, D. (2016). A tsunami of learners called generation Z. https://mdle.net/journal /A_Tsunami _of_Learners_Called_Generation_Z.pdf adresinden alındı
  • Schawbel, D. (2014, September 2). Gen Y and Gen Z global workplace expectations study. Temmuz 17, 2020 tarihinde Workplace Intelligence: http://workplaceintelligence.com/geny-genz-global-workplace-expectations-study/ adresinden alındı
  • Schawbel, D. (2016). Fortune Insiders. Temmuz 16, 2020 tarihinde What employers will worry about in 2017: http://fortune. com/2016/12/28/employers-2017-employee-retention-unemployment/ adresinden alındı
  • Senbir, H. (2004). “Z son insan mı?” (1 b.). İstanbul: "O" Kitaplar.
  • Sputnik Türkiye. (2020, 11 25). Y ve Z kuşağındakilerin pandemi sonrası iş hayatından bekledikleri belli oldu: İlk sırada 'karma çalışma modeli' var. Sputnik Türkiye: https://tr.sputniknews.com/ekonomi/202011251043287444-y-ve-z-kusagindakilerin-pandemi-sonrasi-is-hayatindan-bekledikleri-ilk-sirada-karma-calisma-modeli/ adresinden alındı
  • Stuckey, C. (2016). Preparing leaders for Gen Z. https://www.trainingjournal.com/ articles/opinion/ preparing-leaders-gen-z adresinden alındı
  • Tulgan, B. (2009). Not everyone gets a trophy: How to manage generation Y. London: John Wiley & Sons.
  • Tulgan, B. (2013). Meet generation Z: The second generation within the giant" Millennial" cohort. 125. https://grupespsichoterapija.lt/wp-content/uploads/2017/09/Gen-Z-Whitepaper.pdf adresinden alındı
  • Türk Dil Kurumu. (2020). TDK: https://sozluk.gov.tr/?kelime=orta%20ku%C5%9Fak adresinden alındı
  • Türk, A. (2017). Y kuşağı. İstanbul: Kafe Kültür Yayıncılık.
  • Wiedmer, E. D. (2016). Family configurations: A structural approach to family diversity. London: Routledge.
  • World Health Organizations. (2020, 03 12). 09 22, 2020 tarihinde WHO announces COVID-19 outbreak a pandemic: http://www.euro.who.int/en/health-topics/health-emergencies/coronavirus-covid-19/news/news/2020/3/who-announces-covid-19-outbreak-a-pandemic adresinden alındı
  • Woźniak, J. (2016). Social media as an e-recruitment tool for different generations: Methodological considerations and pilot study. Human Resource Management/Zarzadzanie Zasobami Ludzkimi., 113(6), 103-124.
  • Yıldırım, A.; Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Zemke, R. R., & Filipczak, b. (2013). Generations at work : Managing the clash of Boomers, gen Xers, and gen Yers in the workplace (2 b.). Amsterdam: Amacom.
  • Zhu, N., Zhang, D., Wang, W., Li, X., Yang, B., J.Song, & P.Nilu. (2020). A novel coronavirus from patients with pneumonia in China, 2019. New England Journal of Medicine, 382(8), 727-733.

THE EXPECTATIONS OF MANAGERS FROM GENERATION Z AND GENERATION Z’S EXPECTATIONS FROM BUSINESS LIFE

Yıl 2022, Cilt: 18 Sayı: 2, 649 - 682, 30.06.2022
https://doi.org/10.17130/ijmeb.960547

Öz

In this study, the expectations of generation Z from the business life and the expectations of the managers from generation Z were examined. The aim of the study is to determine what generation Z individuals, who are currently at university, want before they enter business life, to determine what managers expect from this new generation, and thus to reveal the points where these two generations, who will work in the same environment, can meet in minimum common.

There are many generational studies in the literature. This intergenerational study’s being specific that reveals what generation Z expects only from business life and managers, and what managers expect from this generation, reveals the difference and importance of the study.

In the study, data were obtained from a limited number of people by interviews due to Pandemic conditions. In the light of these data, what generation Z understands from work, their expectations from their future business life and their managers and the effect of Pandemic conditions on their business life expectations, how managers define generation Z, their expectations from this generation, what they think they will change in business life, and their belief in their potential to meet the expectations of this generation has been revealed. With this study, it has been seen that the new generation, which is about to come across in business life, and the existing managers need to adapt to each other.

Kaynakça

  • Adecco. (2015). Generation Z vs. millennials. http://pages.adeccousa.com/rs/107-IXF-539/images /generation-z-vs-millennials.pdf adresinden alındı
  • Altimier, L. (2006). Leading a new generation. Newborn and Infant Nursing Review, 6(1), 7-9.
  • Altın, N. Y. (2010). Farklı kuşakların yönetimi. Yönetim Bilimleri Dergisi, 8(2), 13-17.
  • Altuntuğ, N. (2012). Kuşaktan kuşağa tüketim olgusu ve geleceğin tüketici profili. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1), 203-212.
  • Angeline, T. (2011). Managing generational diversity at the workplace: expectations and perceptions of different generations of employees. African Journal of Business Management, 5(2), 249-255.
  • Arar, T., & Yüksel, İ. (2015). How to manage generation Z in business life. Journal of Global Economics, Management and Business Research, 4(4), 195-202.
  • Aytaç, Ö. (2015). Yeni nesil müşterilerinizle tanışın: Z jenerasyonu. www.socialbusinesstr.com: https://www.socialbusinesstr.com/2015/03/30/yeni-nesil-musteri-z-jenerasyonu/adresinden alındı
  • Başar, M. (2017). İş hayatında Y kuşağından Z kuşağına geçiş. http://nextgenclub.net/next-ceo-yaziyor /is-hayatinda-y-kusagindan-z-kusagina-gecis/ adresinden alındı
  • Başgöze, P., & Nalan, B. (2015). Eko otellerden hizmet satın alımında kuşaklar arası farklılaşmalar üzerine bir çalışma. 23(24), s. 118 - 130.
  • Bayraktar, N. (2016). www.paratic.com. Y kuşağı nedir? Özellikleri nelerdir?: https://paratic.com/y-kusagi-nedir-ozellikleri-nelerdir/ adresinden alındı
  • BBC. (2020). https://www.bbc.com/news/av/51917380 adresinden alındı
  • Bencsik, A., & Machova, R. (2016). Knowledge sharing problems from the viewpoint of intergeneration management. ICMLG2016-4th International Conference on Management, Leadership and Governance, 42.
  • Berkup, S. B. (2014). Working with generations X and Y in generation Z period: Management of different generations in business life. Mediterranean Journal of Social Sciences, 5(19), 218-229.
  • Castellano, S. (2016). Atd. Welcome generation Z to work. Talent development: https://www.td.org/magazines/td-magazine/welcome-generation-z-to-work adresinden alındı
  • Comte, A. (1974). The positive philosophy. New York: AMS Pres.
  • Çetin, C., & Karalar, S. (2016). X, Y ve Z kuşağı öğrencilerin çok yönlü ve sınırsız kariyer algıları üzerine bir araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14(28), 157-197.
  • Dias, L. P. (2003). Generational buying motivations for fashion. Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal, 7(1), 78-86.
  • Dougherty, I., & Clarke, A. (2017). Wired for innovation: Valuing the unique innovation abilities of emerging adults. Psychology & Counseling, 6(5), 358-365. doi:https://doi.org /10.1177/ 216769 6817739393 Ernst&Young. (2020). Çalışma dünyasının geleceği: COVID-19 ve yeni normal. Ernst&Young: https://www.ey.com/tr_tr/ey-turkiye-yayinlar-raporlar/calisma-dunyasinin-gelecegi adresinden alındı Gabrielova, K., & Buchko, A. A. (2021). Here comes generation Z: Millennials as managers. Business Horizons, 64(4), 489-499.
  • Gale, S. F. (2015). Forget gen Y: Are you ready for gen Z? . Chief Learning Officer: https://www.chieflearningofficer.com/2015/07/07/forget-gen-y-are-you-ready-for-gen-z/ adresinden alındı
  • Gani, A. (2016, 03 15). Millenials at work: Five stereotypes-and why they are (mostly) wrong . The Guardian: https://www.theguardian.com/world/2016/mar/15/millennials-work-five-stereotypes-generation-y-jobs adresinden alındı
  • Grow, J., & Yang, S. (2018). Generation-Z enters the advertising workplace: Expectations through a gendered lens. Journal of Advertising Education, 22(1), 7-22.
  • Guardian. (2020). Guardian. 'Invisible enemy': Trump says he is 'wartime president' in coronovirus battle-video: https://www.theguardian.com/world/video/2020/mar/23/invisible-enemy-trump-says-he-is-wartime-president-in-coronavirus-battle-video adresinden alındı
  • Gündüz, Ş., & Akşit, B. (2018). Student-president reverse mentoring at universities: Maltepe University case. Yüksekö¤retim Dergisi, 8(3), 346-356.
  • Gündüz, Ş.; Akşit, B. (2018). Student-president reverse mentoring at universities: Maltepe University case. Journal of Higher Education, 8(3), 346-356.
  • Hole, D., Zhong, L., & Schwartz, J. (2010). Talking about whose generation? Why Western generational models can’t account for a global workforce. Deliotte Review, (6), 84-97.
  • Howe, N., & Strauss, W. (1991). Generations: The history of America's future, 1584 to 2069. New York: William Morrow and Company.
  • Iorgulescu, M. (2016). Generation Z and its perception of work. Cross-Cultural Management Journal, 18(1), 47-54.
  • İpbüken, Y. (2012, 06 07). Yalın Liderlik. Yalın Enstitü: https://lean.org.tr/yalin-liderlik-2/ adresinden alındı
  • İşçimen, D. S. (2012). Y kuşağı çalışanların iş yaşamından beklentilerinin karşılanma düzeyi ile kurumsal bağlılık arsındaki ilişki ve bir örnek uygulama. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Jianrui, J. (2011). The Y factor: Managing the new generation of soldiers. Journal of The Singapore Armed Forces, 39(4), 53-59.
  • Kaplan, B. T., & Çarıkçı, İ. H. (2018). İş dünyasında jenerasyonlar: X, Y ve Z jenerasyonları üzerine kavramsal bir inceleme. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 25-32.
  • Kavalcı, K., & Ünal, S. (2016). Y ve Z kuşaklarının öğrenme stilleri ve tüketici karar verme tarzları açısından karşılaştırılması. Journal of Graduate School of Social Sciences, 20(3), 1033-1050.
  • Kirchmayer, Z., & Fratričová, J. (2018). What motivates generation Z at work? Insights into motivation drivers of business students in Slovakia. Innovation Management and Education Excellence through Vision 2020, (s. 6019-6030).
  • Kızıldağ, D. (2019). Z kuşağı hangi beklentilerle iş yaşamına giriyor? Seçme ve yerleştirme sürecine ilişkin bir değerlendirme. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(0), 32-46.
  • Lidija, P., Kiril, P., Iliev, A. J., & Shopova, M. M. (2017). Establishing balance between professional and private life of generation Z. Sport and Health, 6(1), 3-10.
  • Looper, L. (2011). How generation Z works. 2020 tarihinde How Stuff Works.: https://people. howstuffworks.com/culture-traditions/generation-gaps/generation-z.htm adresinden alındı
  • Mahmoud, A. B., Grigoriou, N., Fuxmanc, L., & Reisel, W. D. (2020). A generational study of employees’ customer orientation: A motivational viewpoint in pandemic time. Journal of Strategic Marketing, 1-18. doi:https://doi.org/10.1080/0965254X.2020.1844785
  • Maioli, E. (2017). New generations and eployment – An exploratory study. Journal of Business, 2(1), 1-12.
  • Mannheim, K. (1952). The problem of generations. New York: Routledge.
  • Mannheim, K. (1998). Collected works of Karl Mannheim (5 b.). New York:: Routledge.
  • McCaffree, J. (2007). The generation gap at work: Myth or reality? Journal of American Diet Association, 107(12), 2043-2044.
  • Mccrindle . (2012). Generations defined: 50 years of change over 5 generations: https://mccrindle.com.au/insights/blog/generations-defined-50-years-change-5-generations-resource/ adresinden alındı
  • Micoleta, J. (2012). Generation Z teens stereotyped as' lazy and unaware'. https://www.huffpost. com/ entry/apathetic-teens-generatio_n_1323577 adresinden alındı
  • Mitchell, A. D. (2008, Ağustos). Generation Z: Striking the balance: Healthy doctors for a healthy community. Australian Journal of General Practice, 37(8), 665-667.
  • Mohr, K. A. (2016). Understanding generation Z students to promote a contemporary learning environment. Journal of Empowering Teaching Excellence, 1(1), 83-94.
  • Muller, R. (2018, 10 18). Hrmagazine. https://www.hrmagazine.co.uk/article-details/firms-alienating-young-staff-with-lack-of-mental-health-support adresinden alındı
  • Muslu, A. (2017). Y kuşağının iş motivasyonunu artırmak için sürdürülebilir yöntemler. III. Uluslararası Girişimcilik, İstihdam ve Kariyer Kongresi, (s. 12-15). İstanbul.
  • Mücevher, M. H. (2015). X ve Y kuşağının birbirlerine karşı özellik ve etkileşim algıları: SDÜ örneği. Yüksek Lisans Tezi. Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Paribas, B. (2020). Big invasion: A study on generation Z. BNP Paribas: https://group.bnpparibas/actualite/grande-invazion-etude-generation adresinden alındı
  • Puiu, S. (2017). Generation Z--An educational and managreial perspective. Young Economists Journal/Revista Tinerilor Economisti, 14(29), 62-72.
  • Rothman, D. (2016). A tsunami of learners called generation Z. https://mdle.net/journal /A_Tsunami _of_Learners_Called_Generation_Z.pdf adresinden alındı
  • Schawbel, D. (2014, September 2). Gen Y and Gen Z global workplace expectations study. Temmuz 17, 2020 tarihinde Workplace Intelligence: http://workplaceintelligence.com/geny-genz-global-workplace-expectations-study/ adresinden alındı
  • Schawbel, D. (2016). Fortune Insiders. Temmuz 16, 2020 tarihinde What employers will worry about in 2017: http://fortune. com/2016/12/28/employers-2017-employee-retention-unemployment/ adresinden alındı
  • Senbir, H. (2004). “Z son insan mı?” (1 b.). İstanbul: "O" Kitaplar.
  • Sputnik Türkiye. (2020, 11 25). Y ve Z kuşağındakilerin pandemi sonrası iş hayatından bekledikleri belli oldu: İlk sırada 'karma çalışma modeli' var. Sputnik Türkiye: https://tr.sputniknews.com/ekonomi/202011251043287444-y-ve-z-kusagindakilerin-pandemi-sonrasi-is-hayatindan-bekledikleri-ilk-sirada-karma-calisma-modeli/ adresinden alındı
  • Stuckey, C. (2016). Preparing leaders for Gen Z. https://www.trainingjournal.com/ articles/opinion/ preparing-leaders-gen-z adresinden alındı
  • Tulgan, B. (2009). Not everyone gets a trophy: How to manage generation Y. London: John Wiley & Sons.
  • Tulgan, B. (2013). Meet generation Z: The second generation within the giant" Millennial" cohort. 125. https://grupespsichoterapija.lt/wp-content/uploads/2017/09/Gen-Z-Whitepaper.pdf adresinden alındı
  • Türk Dil Kurumu. (2020). TDK: https://sozluk.gov.tr/?kelime=orta%20ku%C5%9Fak adresinden alındı
  • Türk, A. (2017). Y kuşağı. İstanbul: Kafe Kültür Yayıncılık.
  • Wiedmer, E. D. (2016). Family configurations: A structural approach to family diversity. London: Routledge.
  • World Health Organizations. (2020, 03 12). 09 22, 2020 tarihinde WHO announces COVID-19 outbreak a pandemic: http://www.euro.who.int/en/health-topics/health-emergencies/coronavirus-covid-19/news/news/2020/3/who-announces-covid-19-outbreak-a-pandemic adresinden alındı
  • Woźniak, J. (2016). Social media as an e-recruitment tool for different generations: Methodological considerations and pilot study. Human Resource Management/Zarzadzanie Zasobami Ludzkimi., 113(6), 103-124.
  • Yıldırım, A.; Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Zemke, R. R., & Filipczak, b. (2013). Generations at work : Managing the clash of Boomers, gen Xers, and gen Yers in the workplace (2 b.). Amsterdam: Amacom.
  • Zhu, N., Zhang, D., Wang, W., Li, X., Yang, B., J.Song, & P.Nilu. (2020). A novel coronavirus from patients with pneumonia in China, 2019. New England Journal of Medicine, 382(8), 727-733.
Toplam 66 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Şafak Gündüz 0000-0002-2589-8780

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 1 Temmuz 2021
Kabul Tarihi 20 Şubat 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gündüz, Ş. (2022). YÖNETİCİLERİN Z KUŞAĞINDAN BEKLENTİLERİ VE Z KUŞAĞININ İŞ YAŞAMI BEKLENTİLERİ. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 18(2), 649-682. https://doi.org/10.17130/ijmeb.960547