Çalışmada, matematik
öğretmenlerinin özel alan yeterliklerinden biri olan öğrencilerin matematik
dersi becerilerini geliştirme yeterliklerinin öğretmenlerin görüşleri ve sınıf
içi performansları açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma
yöntemlerinden gözlem ve görüşme yöntemleri kullanılarak gerçekleştirilmiştir.
Çalışmanın örneklemi Malatya ili Yeşilyurt ilçesinde bulunan yedi ortaokulun 5,
6, 7 ve 8. sınıflarında görev yapan 20 matematik öğretmeninden oluşmaktadır.
Görüşme formunda yer alan sorular ve gözlem formunda gözlenen davranışlar Milli
Eğitim Bakanlığı (2015) tarafından yayınlanan Matematik Öğretmeni Özel Alan
Yeterlikleri kitapçığında belirtilen ve öğrencilerin matematik dersi
becerilerini geliştirme yeterlik alanına ait dört alt yeterlik dikkate alınarak
hazırlanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlardan bazıları şunlardır: Gözlem
sonuçlarına göre, çalışmaya dahil olan dört özel alan yeterliği bakımından
öğretmenlerin çoğunun eksikliklerinin bulunduğu, öğretmenlerin dört özel alan
yeterliklerinden akıl yürütme becerisini ve bu becerinin kolaylaştırma alt
becerisini öğrencilerine en sık kullandırdıkları, matematiksel dili bir
iletişim aracı olarak kullandırmayı ise en az sıklıkla yani en fazla eksiklikle
gerçekleştirdikleri; sadece bir yeterlik alanında (öğrencilerine akıl yürütme
becerisini kullandırma) bütün öğretmenlerin performans gösterdikleri, diğer üç
yeterlik alanlarında ise çeşitli performans eksikliklerinin bulunduğu;
görüşmelere göre ise öğretmenlerin bu dört özel alan yeterliğiyle ilgili olarak
kendilerini yeterli gördükleri sonucuna varılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin çoğunun
matematiksel dili bir iletişim aracı olarak kullandırmaya yönelik özel alan
yeterliği dışındaki diğer üç yeterlikte, görüşmelerdeki ifadeleri ile
gözlemlerdeki performansları arasında nispeten tutarlılık olduğu sonucuna
varılmıştır.
Ortaokul matematik dersi, matematik öğretmeni, matematik becerilerini geliştirme yeterliliği, gözlem, görüşme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim, Bilimsel Disiplinler |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2018 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 5 |
Bibtex | @araştırma makalesi { ijoeec454154, journal = {International Journal of Eurasian Education and Culture}, issn = {2602-4047}, address = {ijoeec@gmail.com}, publisher = {Kadir ULUSOY}, year = {2018}, volume = {3}, number = {5}, pages = {132 - 154}, title = {ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİ BECERİLERİNİ GELİŞTİRME YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ}, key = {cite}, author = {Berkant, Hasan Güner and Kandırmaz, Mustafa} } |
APA | Berkant, H. G. & Kandırmaz, M. (2018). ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİ BECERİLERİNİ GELİŞTİRME YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ . International Journal of Eurasian Education and Culture , 3 (5) , 132-154 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijoeec/issue/41282/454154 |
MLA | Berkant, H. G. , Kandırmaz, M. "ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİ BECERİLERİNİ GELİŞTİRME YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ" . International Journal of Eurasian Education and Culture 3 (2018 ): 132-154 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijoeec/issue/41282/454154> |
Chicago | Berkant, H. G. , Kandırmaz, M. "ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİ BECERİLERİNİ GELİŞTİRME YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ". International Journal of Eurasian Education and Culture 3 (2018 ): 132-154 |
RIS | TY - JOUR T1 - ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİ BECERİLERİNİ GELİŞTİRME YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ AU - Hasan GünerBerkant, MustafaKandırmaz Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - International Journal of Eurasian Education and Culture JF - Journal JO - JOR SP - 132 EP - 154 VL - 3 IS - 5 SN - 2602-4047- M3 - UR - Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 International Journal of Eurasian Education and Culture ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİ BECERİLERİNİ GELİŞTİRME YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ %A Hasan Güner Berkant , Mustafa Kandırmaz %T ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİ BECERİLERİNİ GELİŞTİRME YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ %D 2018 %J International Journal of Eurasian Education and Culture %P 2602-4047- %V 3 %N 5 %R %U |
ISNAD | Berkant, Hasan Güner , Kandırmaz, Mustafa . "ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİ BECERİLERİNİ GELİŞTİRME YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ". International Journal of Eurasian Education and Culture 3 / 5 (Ekim 2018): 132-154 . |
AMA | Berkant H. G. , Kandırmaz M. ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİ BECERİLERİNİ GELİŞTİRME YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ. International Journal of Eurasian Education and Culture. 2018; 3(5): 132-154. |
Vancouver | Berkant H. G. , Kandırmaz M. ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİ BECERİLERİNİ GELİŞTİRME YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ. International Journal of Eurasian Education and Culture. 2018; 3(5): 132-154. |
IEEE | H. G. Berkant ve M. Kandırmaz , "ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİ BECERİLERİNİ GELİŞTİRME YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ", International Journal of Eurasian Education and Culture, c. 3, sayı. 5, ss. 132-154, Eki. 2018 |