Bu
araştırmanın amacı sınıf öğretmenliği alanında yüksek lisans eğitimi yapma
nedenlerinin incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomenoloji)
yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların seçiminde uygun örnekleme
yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2017 yılı ağustos ayında
Yozgat Bozok Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı
Sınıf Eğitimi Bilim Dalı yüksek lisans programına müracaat eden 19 kişi
oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen
yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan
yarı yapılandırılmış görüşme formu ile 2017 yılı ağustos ayında toplanmıştır.
Yapılan görüşmeler, katılımcılardan izin alınarak ses kayıt cihazına
kaydedilmiştir. Görüşmeler, araştırmacının ofisinde yapılmıştır. Verilerin
çözümlenmesinde tematik analiz kullanılmıştır. Ses kayıt cihazına kaydedilen
görüşmeler, araştırmacı tarafından bilgisayar ortamında yazıya geçirilmiştir.
Görüşme verilerinin analizinin güvenirlik formülü sonucunda, güvenirlik=.87
bulunmuştur. Araştırma sonucunda
iki temaya ulaşılmıştır. İlki “akademik kariyer” ikincisi “kişisel gelişim”
temaları olmuştur. Araştırma sonuçları kapsamında önerilerde bulunulmuştur.
The aim of this research is to examine the
reasons for graduate education in the field of primary
school teaching.
Primary school teacher is an important work in terms of examining the reasons for
making a master's degree in science. The research was carried out by means of
phenomenology from qualitative research methods. Appropriate sampling method
was used in the selection of participants. The participants of the research
were 19 people who applied to the graduate program of Yozgat Bozok University Institute
of Social Sciences Basic Education Department, Primary School Education Program
in August 2017. The semi-structured interview form developed by the researcher
was used as data collection tool. The data were collected in August 2017 with a
semi-structured interview form prepared by the researcher. The interviews were
recorded on the voice recorder with permission from the participants. Interviews
were held in the researcher's office. Thematic analysis was used to analyze the
data. The interviews recorded on the voice recorder were written by the
researcher in computer environment. As a result of the reliability formula of
the analysis of interview data, reliability = .87. As a result of the research,
two themes have been reached. The second was "academic career" and
the second was "personal development". Suggestions were made within
the scope of the research results.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 6 |