BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Bilgiler Dersleri İçin Üç Boyutlu Bir Öğretim Materyali: Kâğıt Modeller

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 75 - 87, 01.08.2017

Öz

Öğretim materyalleri öğrenmeyi kalıcı hale getirdiği, öğrencilerin dikkatini çektiği ve hatırlamayı kolaylaştırdığı için oldukça önemlidir. Öğretim materyallerinin yazılı, görsel ve dijital birçok çeşidi bulunmaktadır. Bu öğretim materyallerinin birisi de kâğıt modellerdir. Bu araştırma kâğıt modellerin Sosyal Bilgiler eğitiminde üç boyutlu bir öğretim materyali olarak kullanılmasına dikkat çekmek amacı ile yapılmıştır. Ekonomik olması, yapım kolaylığı ve her öğrencinin kolayca ulaşabilmesi gibi avantajlar kâğıt modelleri öne çıkarmaktadır. Kâğıt modeller öğrencilere eğlenirken öğrenebilecekleri bir aktif öğrenme ortamı sunar. Öğrenciler kâğıt model etkinliklerinde etkili iletişim ve dil becerilerini geliştirme imkânı bulur. Aynı zamanda grup çalışması ile öğrencilerde sorumluluk duygusunu geliştirir. Araştırmada kâğıt modellerin Sosyal Bilgiler eğitimi ile ilişkilendirilmesi için çevrimiçi paylaşım ortamları taranmıştır. Sosyal Bilgiler öğrenme alanlarına yönelik kâğıt model kullanım önerileri yapılmıştır. Ayrıca kâğıt modeller ile ilgili örnek çevrimiçi paylaşım ortamlarına yer verilmiştir.  Sosyal Bilgiler gibi birçok farklı disiplini içinde barındıran bir dersin öğretiminde kâğıt modellerin bir materyal olarak kullanılması öğrenme ortamını zenginleştirecektir.

 

Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, öğretim materyali, kâğıt modeller.

Kaynakça

  • ALTIPARMAK, Melek ve TEZER, Mahmure N. (2009). Hands on group work paper model for teaching DNA structure, central dogma and recombinant DNA. US-China Education Review. Volume 6, No.1.
  • AYAN, Sinan ve DÜNDAR, Hakan (2009). Eğitimde Okulöncesi Yaratıcılığın ve Oyunun Önemi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı:28.
  • DURUALP, Ender ve ARAL, Neriman (2010). Altı Yaşındaki Çocukların Sosyal Becerilerine Oyun Temelli Sosyal Beceri Eğitiminin Etkisinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı:39.
  • MEB (2009). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu. (09.03.2017 tarihinde http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx adresinden elde edilmiştir.)
  • PEHLİVAN, Hülya (1997). Örnek Olay ve Oyun Yoluyla Öğretimin Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenme Düzeyine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Doktora Tezi).
  • SİGİSMONDİ, Linda A. (1989). A Paper Model of DNA Structure & Replication. The American Biology Teacher, Vol. 51, No. 7.
  • SELVİ, Kıymet (editör) (2008). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: ANI Yayıncılık.
  • SINGER, Alan J. (2009). Social Studies for Secondary Schools: Teaching to Learn, Learning to Teach (3. Baskı). UK: Routledge.
  • SMALDİNO, Sharon E., LOWTHER, Deborah L., RUSSELL, James D. (2007). Instructional Technologyand Media for Learning (9. Baskı).
  • STENCEL, John E. (1997). Paper Analogies Enhance Biology Teaching. The American Biology Teacher, Vol. 59, No. 4.
  • TUĞRUL, Belma ve KAVİCİ, Mustafa (2002). Kâğıt Katlama Sanatı Origami ve Öğrenme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl:2002 (1) Sayı:11.
  • UŞUN, Salih (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım.
  • YALIN, Halil İbrahim (2003). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (8. baskı). Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım
  • YANPAR, Tuğba (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (8. baskı). Ankara: ANI Yayıncılık.
Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 75 - 87, 01.08.2017

Öz

Kaynakça

  • ALTIPARMAK, Melek ve TEZER, Mahmure N. (2009). Hands on group work paper model for teaching DNA structure, central dogma and recombinant DNA. US-China Education Review. Volume 6, No.1.
  • AYAN, Sinan ve DÜNDAR, Hakan (2009). Eğitimde Okulöncesi Yaratıcılığın ve Oyunun Önemi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı:28.
  • DURUALP, Ender ve ARAL, Neriman (2010). Altı Yaşındaki Çocukların Sosyal Becerilerine Oyun Temelli Sosyal Beceri Eğitiminin Etkisinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı:39.
  • MEB (2009). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu. (09.03.2017 tarihinde http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx adresinden elde edilmiştir.)
  • PEHLİVAN, Hülya (1997). Örnek Olay ve Oyun Yoluyla Öğretimin Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenme Düzeyine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Doktora Tezi).
  • SİGİSMONDİ, Linda A. (1989). A Paper Model of DNA Structure & Replication. The American Biology Teacher, Vol. 51, No. 7.
  • SELVİ, Kıymet (editör) (2008). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: ANI Yayıncılık.
  • SINGER, Alan J. (2009). Social Studies for Secondary Schools: Teaching to Learn, Learning to Teach (3. Baskı). UK: Routledge.
  • SMALDİNO, Sharon E., LOWTHER, Deborah L., RUSSELL, James D. (2007). Instructional Technologyand Media for Learning (9. Baskı).
  • STENCEL, John E. (1997). Paper Analogies Enhance Biology Teaching. The American Biology Teacher, Vol. 59, No. 4.
  • TUĞRUL, Belma ve KAVİCİ, Mustafa (2002). Kâğıt Katlama Sanatı Origami ve Öğrenme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yıl:2002 (1) Sayı:11.
  • UŞUN, Salih (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım.
  • YALIN, Halil İbrahim (2003). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (8. baskı). Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım
  • YANPAR, Tuğba (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (8. baskı). Ankara: ANI Yayıncılık.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ebru Ardıç

Adnan Altun

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ardıç, E., & Altun, A. (2017). Sosyal Bilgiler Dersleri İçin Üç Boyutlu Bir Öğretim Materyali: Kâğıt Modeller. International Journal of Field Education, 3(1), 75-87.

       

                         International Journal of Field Educatİon (IJOFE)

                                                      ISSN: 2149-3030