Yabancı Dil Öğretmeni Dönüt Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlanması
Yıl 2019,
Cilt: 5 Sayı: 2, 14 - 29, 29.12.2019
Yücel Yüksel
,
Fulya Kurtuluş
Gülnihal Aytekin Yüksel
Öz
Bu
çalışmanın amacı Pishghadam, Meidani ve Khajavy (2015) tarafından geliştirilen
Yabancı Dil Öğretmeni Dönüt Ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlanmasıdır. Ölçek uzmanlar
tarafından Türkçe’ye çevrilerek Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Yabancı
Diller Yüksekokulu Hazırlık Bölümü’nde öğrenim gören 354 öğrenciye
uygulanmıştır. Veriler SPSS 22.0 ve AMOS 23 paket programlarına yüklenmiş ve istatistiksel
analizleri yapılmıştır. AFA sonucunda ölçeğin orjinaline paralel olarak üç
faktörlü yapısının korunduğu görülmüş, DFA sonuçları da ölçeğin faktör
yapısının farklı bir örneklemden elde edilen verilerle iyi uyum gösterdiğini
ortaya koymuştur. Ölçeğin tüm faktörlerine ait AVE değerlerinin % 50’nin
üzerinde olması kabul edilebilir düzeyde yapı güvenilirliğine sahip olduğunu
göstermektedir. Madde analizi sonuçları madde toplam korelasyon değerlerinin
.351 ile .584 arasında değiştiği, üst % 27 ve alt % 27’lik dilimin ölçekten
aldıkları puanların ortalamaları arasındaki farka yönelik t değerlerinin 8.015
(p<.05) ile 12.235 (p<.05) arasında olduğu belirlenmiş
olup, bu değerler ölçek maddelerinin ayırt edicilik güçlerinin yeterli olduğu
anlamına gelmektedir. Ölçeğin Cronbach α
güvenilirlik katsayısı .815 olarak tespit edilmiştir.
Kaynakça
- Bayram, N. (2016). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş. Bursa: EzgiBüyüköztürk, Ş. (2004). Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemÇalışkan, H. (1998). Bilgisayar Destekli Öğretimde Geribildirim. Kurgu dergisi.15 (346-360).Çevikbaş, M., & Argün, Z. (2016). Matematik öğretmenlerinin yanlış cevaplara verdikleri dönütlerin öğrenci özsaygıları üzerindeki rolü. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(3).Fornell, C & Larcker, C.F. (1981). Evaluating Structural Equations Models with Unobservable Variables and Measurement Error, Journal Marketing Research 18(1), 39-50.Hair, J.F., Black, W.C., Anderson, R.E. & Babin, B.J. (2009). Multivariate Data Analysis, 7th Edition, New Jersey: Prentice HallHarmer, J. (2001). The practice of English language teaching (3rd ed.). London: LongmanHattie, J. & Timperley, H. (2007). The power of feedback. Rewiew of Educational Research. 77(1), 81–112. DOI: 10.3102/003465430298487.Hu, L. T., & Bentler, P.M. (1999). Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis:Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling, 6, 1–55. http://dx.doi.org/10.1080/10705519909540118Kalaycı, Ş. (2010). Spss Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: AsilKaragöz, Y. (2017). SPSS ve AMOS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: NobelKarasar, N.(1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi, 7.Basım, Ankara: Kartal, M. & Bardakçı, S. (2018). SPSS ve AMOS Uygulamalı Örneklerle Güvenilirlik ve Geçerlilik Analizleri, Ankara: AkademisyenLyster, R., & Ranta, L. (1997). Corrective feedback and learner uptake: Negotiation of form in communicative classrooms. Studies in Second Language Acquisition, 19, 37-66. http://dx.doi.org/10.1017/S0272263197001034Nicol, D. (2007). Formative assessment and self‐regulated learning: A model and seven principles of good feedback practice. Studies in Higher Education, 31, 199‐218.Özçelik, D.A. (2010). Test Hazırlama Kılavuzu. Ankara: PegemÖzgür, A. (2015). Öğrenme yönetim sistemlerinde öğrenen-değerlendirme etkileşiminin incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, AnkaraPishghadam, R., Naji Meidani, E., & Khajavy, G. H. (2015). Language teachers' conceptions of intelligence and their roles in teacher care and teacher feedback. Australian Journal of Teacher Education (Online), 40(1), 60.Sharma, S. (1996). Applied Multivariate Techniques, Boston: Allyn and BaconTavşancıl, E. (2002). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: NobelTavşancıl, E. (2006). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: NobelUr, P. (1996). A course in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Yıl 2019,
Cilt: 5 Sayı: 2, 14 - 29, 29.12.2019
Yücel Yüksel
,
Fulya Kurtuluş
Gülnihal Aytekin Yüksel
Kaynakça
- Bayram, N. (2016). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş. Bursa: EzgiBüyüköztürk, Ş. (2004). Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemÇalışkan, H. (1998). Bilgisayar Destekli Öğretimde Geribildirim. Kurgu dergisi.15 (346-360).Çevikbaş, M., & Argün, Z. (2016). Matematik öğretmenlerinin yanlış cevaplara verdikleri dönütlerin öğrenci özsaygıları üzerindeki rolü. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(3).Fornell, C & Larcker, C.F. (1981). Evaluating Structural Equations Models with Unobservable Variables and Measurement Error, Journal Marketing Research 18(1), 39-50.Hair, J.F., Black, W.C., Anderson, R.E. & Babin, B.J. (2009). Multivariate Data Analysis, 7th Edition, New Jersey: Prentice HallHarmer, J. (2001). The practice of English language teaching (3rd ed.). London: LongmanHattie, J. & Timperley, H. (2007). The power of feedback. Rewiew of Educational Research. 77(1), 81–112. DOI: 10.3102/003465430298487.Hu, L. T., & Bentler, P.M. (1999). Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis:Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling, 6, 1–55. http://dx.doi.org/10.1080/10705519909540118Kalaycı, Ş. (2010). Spss Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: AsilKaragöz, Y. (2017). SPSS ve AMOS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: NobelKarasar, N.(1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi, 7.Basım, Ankara: Kartal, M. & Bardakçı, S. (2018). SPSS ve AMOS Uygulamalı Örneklerle Güvenilirlik ve Geçerlilik Analizleri, Ankara: AkademisyenLyster, R., & Ranta, L. (1997). Corrective feedback and learner uptake: Negotiation of form in communicative classrooms. Studies in Second Language Acquisition, 19, 37-66. http://dx.doi.org/10.1017/S0272263197001034Nicol, D. (2007). Formative assessment and self‐regulated learning: A model and seven principles of good feedback practice. Studies in Higher Education, 31, 199‐218.Özçelik, D.A. (2010). Test Hazırlama Kılavuzu. Ankara: PegemÖzgür, A. (2015). Öğrenme yönetim sistemlerinde öğrenen-değerlendirme etkileşiminin incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, AnkaraPishghadam, R., Naji Meidani, E., & Khajavy, G. H. (2015). Language teachers' conceptions of intelligence and their roles in teacher care and teacher feedback. Australian Journal of Teacher Education (Online), 40(1), 60.Sharma, S. (1996). Applied Multivariate Techniques, Boston: Allyn and BaconTavşancıl, E. (2002). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: NobelTavşancıl, E. (2006). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: NobelUr, P. (1996). A course in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.