Bu
çalışmanın amacı Pishghadam, Meidani ve Khajavy (2015) tarafından geliştirilen
Yabancı Dil Öğretmeni Dönüt Ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlanmasıdır. Ölçek uzmanlar
tarafından Türkçe’ye çevrilerek Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Yabancı
Diller Yüksekokulu Hazırlık Bölümü’nde öğrenim gören 354 öğrenciye
uygulanmıştır. Veriler SPSS 22.0 ve AMOS 23 paket programlarına yüklenmiş ve istatistiksel
analizleri yapılmıştır. AFA sonucunda ölçeğin orjinaline paralel olarak üç
faktörlü yapısının korunduğu görülmüş, DFA sonuçları da ölçeğin faktör
yapısının farklı bir örneklemden elde edilen verilerle iyi uyum gösterdiğini
ortaya koymuştur. Ölçeğin tüm faktörlerine ait AVE değerlerinin % 50’nin
üzerinde olması kabul edilebilir düzeyde yapı güvenilirliğine sahip olduğunu
göstermektedir. Madde analizi sonuçları madde toplam korelasyon değerlerinin
.351 ile .584 arasında değiştiği, üst % 27 ve alt % 27’lik dilimin ölçekten
aldıkları puanların ortalamaları arasındaki farka yönelik t değerlerinin 8.015
(p<.05) ile 12.235 (p<.05) arasında olduğu belirlenmiş
olup, bu değerler ölçek maddelerinin ayırt edicilik güçlerinin yeterli olduğu
anlamına gelmektedir. Ölçeğin Cronbach α
güvenilirlik katsayısı .815 olarak tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030