Bu araştırmanın amacı, ilköğretim fen bilgisi öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının astronomiye yönelik ilgilerinin farklı değişkenler (cinsiyet, sınıf düzeyi, akademik başarı, mezun olunan lise türü, daha önce astronomi dersi alma durumu, daha önce bir bilim merkezine gitme durumu) açısından incelenmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını bir devlet üniversitesinin Fen Bilgisi Öğretmenliğinde öğrenim gören 162 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Ertaş Kılıç ve Keleş (2017) tarafından geliştirilen “Astronomiye Yönelik İlgi Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS istatistiksel paket programı ile yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının astronomiye yönelik ilgilerinin, genel olarak olumlu ve yüksek düzeyde olduğu, cinsiyet, mezun olunan lise türü, akademik başarı, astronomi dersi alma durumuna göre değişmediği; sınıf düzeyi, bilim merkezlerine gitme durumuna göre ise anlamlı olarak değiştiği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030